• Maddi

Min brors barn

Om man tänker sig att dessa skulle vara ca 10 1/2 månad så kan du ju inte tycka att det känns så konstigt längre, eller? Hur stadigt och bra gick ditt barn då?

• Maddi
    MamaBritton skrev 2017-06-20 21:43:12 följande:

vid 10.5 gick min, de hade inte börjat visa intresse än. de har ju börjat gå nu iaf, de är 1 år och 2 månader nu. Det är så svårt att förklara hur de går, det ser så arbetssamt ut, som att de är typ stela eller nåt... kanske stela i ryggen eller så...det kanske går över

Hennes barn är som 10 1/2 månad. Då har de alltså börjat gå men självklart inte prefekt. Mentalt är dom ju bara 10 1/2 månad och inte 1 år
  • Maddi
    Anonym (svenskt) skrev 2017-06-22 23:51:50 följande:

Svaren i den här tråden är så symptomatiska för oss svenskar. En vuxen människa som själv har bar är orolig för att någon annans barn inte mår riktigt bra. Hon bryr sig om barnen. Och genast hoppar alla upp på sina höga hästar och ifrågasätter hennes motiv att "lägga sig i" eftersom mamman kan ta illa upp.

TS. Lita på magkänslan. Det viktiga är inte att din kompis är glad och nöjd utan att barnen får hjälp om de behöver det. Tycker du att du har fog för att säga att något inte stämmer så säg det till henne. Givetvis behöver man inte säga det otrevligt, men jag tror inte du ska linda in orden för mycket heller. Troligen har hon själv också funderat över varför barnen inte tar ögonkontakt, exempelvis.

Jag tycker inte riktigt att ts är insatt i varken prematur eller tvillingar och absolut inte prematurtvillingar. Och du verkar inte heller vara de, alternativt att du inte läst ordentligt.
Svar på tråden Min brors barn