Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Min brors barn

Varför ska du ta ngt med mamman? Vad gör det för nytta att vara orolig? Alla barn är olika. Är det ngt så lär Bvc hänvisa dem så de för rätt stöd.

• Anonym (S)
    Maddi skrev 2017-06-20 21:38:58 följande:

Om man tänker sig att dessa skulle vara ca 10 1/2 månad så kan du ju inte tycka att det känns så konstigt längre, eller? Hur stadigt och bra gick ditt barn då?

Precis. Och de är dessutom två!
  • Anonym (S)
    Anonym (svenskt) skrev 2017-06-22 23:51:50 följande:

Svaren i den här tråden är så symptomatiska för oss svenskar. En vuxen människa som själv har bar är orolig för att någon annans barn inte mår riktigt bra. Hon bryr sig om barnen. Och genast hoppar alla upp på sina höga hästar och ifrågasätter hennes motiv att "lägga sig i" eftersom mamman kan ta illa upp.

TS. Lita på magkänslan. Det viktiga är inte att din kompis är glad och nöjd utan att barnen får hjälp om de behöver det. Tycker du att du har fog för att säga att något inte stämmer så säg det till henne. Givetvis behöver man inte säga det otrevligt, men jag tror inte du ska linda in orden för mycket heller. Troligen har hon själv också funderat över varför barnen inte tar ögonkontakt, exempelvis.

Vilket nonsens.
Svar på tråden Min brors barn