Inlägg från: Griseknoen35 |Visa alla inlägg
  • Griseknoen35

Min brors barn

MamaBritton skrev 2017-06-20 21:43:12 följande:
    vid 10.5 gick min, de hade inte börjat visa intresse än. de har ju börjat gå nu iaf, de är 1 år och 2 månader nu. Det är så svårt att förklara hur de går, det ser så arbetssamt ut, som att de är typ stela eller nåt... kanske stela i ryggen eller så...det kanske går över
    Men gud gick din vid 10.5 månader? Det är ju vansinnigt sent, min yngsta gick vid 8 månader. Det måste vara något fel på ditt barn..

Förstår du det snea i mitt resonemang ovan? Bara för ett barn går tidigare och utvecklas tidigare än ett annat betyder det inte att det är något som är fel. Du kan inte jämföra ditt barn med förtidigt födda tvillingar. Att de började kämpigt gå vid 14 månaders ålder (du får dra av tiden de är förtidigt födda och att de är tvillingar så då blir det ju tidigare). Att börja gå vid 14 månaders ålder klassas som helt normalt. Att knappt greja ett klosstest vid en viss ålder är faktiskt också normalt. Mina grejade aldrig klosstestet, har 3 barn, helt enkelt för att ingen av barnen tycker om att greja med klossar och vägrade ens ta i dem.  Du kan aldrig heller jämföra ett barn med ett annat på något sett, utveckling är något individuellt. Ingen av det du skrivet verkar speciellt alarmerande, speciellt inte med tanke på att det är din kompis barn. De är säkert helt annorlunda med bara sina föräldrar i hemmet än med folk de inte har någon direkt anknytning till. Det du beskriver om hur de går- låter helt normalt för ett barn som precis börjat gå- även här varierar det stort hur barn gör för att gå. Bara för ditt barn går på ett specifikt sett som du anser normalt betyder det inte att det inte finns 100 andra sätt att gå på som inte är normalt.

De har BVC kontakt, barnen kommer förmodligen även börja förskola- skull något vara fel så kommer det garanterat upptäckas. BVC och förskola kommer även upptäcka om det ligger några grövre fel hos ditt barn.

Föräldrar är duktiga på att blunda för sina egna brister och har gärna massa åsikter om andras barn och föräldraskap och tycker sig se massa allvarliga brister - Kan kvar tänkvärt. Din vän anser säkert massa om ditt barn också och tycker säkert att det finns diverse fel på ditt barn också. 
Svar på tråden Min brors barn