Jobba gratis? Känsligt att fråga om pengar?
Hej, jag har jobbat lite extra i min släkting och hennes mans butik. Jag jobbade tre dagar i en butik där dom säljer både grejor för vuxna och för barn. Jag jobbade en dag i april, en dag i maj och nu två dagar i juni med typ en veckas mellanrum och jag har inte fått betalt för någon av dagarna än. Jag är så feg och vågar inte fråga när jag ska få mina pengar heller. Sen tror jag att min släkting redan har betalat mig med leksaker. Jag fick typ 4 grejor till min dotter. 4 defekta grejor som sol inte kunde sälja vidare i butiken. Hon har inte sagt något om grejorna blir bra som lön eller så. Hon frågade mig om hennes man har hört av sig till mig angående lön men när han inte hade gjort det fick jag kassen med sakerna till min dotter.
Grejen är den att dom har frågat mig om jag kan tänka mig att jobba mer i sommar och jag så i så fall i augusti. Men nu känner jag att jag inte vill. Vill ju inte stå och jobba gratis. Har lust att säga till dom "jag kan tyvärr inte jobba hos er mer för jag vill inte jobba gratis". Men så bitchig vill jag inte låta. Men det är så känsligt att fråga om pengar! Och jag förstår inte varför dom inte ens har pratat med mig om betalning. Dom vet dessutom att jag är arbetslös och behöver pengar.
Hur hade ni gjort?