• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • ABbf2018
    Maggie24 skrev 2017-07-10 19:54:04 följande:

Hoppar gärna in här jag med!

Plussade "ordentligt" idag med Clearblue Digital på ÄL+12. Testade i lördags (ÄL+10) och fick svagt plus, men vågade inte tro på det. Är enligt min app i v 3+6, men vet inte till 100% om det stämmer.

Känns helt sjukt, det här blir första barnet om allt går vägen!

Stort grattis!
  • ABbf2018
    hggeli skrev 2017-07-11 05:42:36 följande:

Fråga till allesammans!!!!!!!??????!!!!!! :D

Hur har ni tänkt berätta??? Berätta gärna om tidigare vad ni gjort och vad ni tänkt nu, så vi kan få tips.

Vår förra grav så skickade vi ett kort från utanför vår lägenhet, där vi skrivit på marken med kritor. Vi skrev  'Coming soon: 27 April 2015' 
    sen hade vi lite söta babyskor bredvid och nån annan detalj typ nappar =) så skickade vi kortet till familj och skrev 'grattis faster', 'grattis mormmor' osv. 

Hur gjorde ni? Hur ska ni göra??

kram alla blivande mammor och små pyren vi bär på :D

För min mamma hade vi kommit överens med hennes sambo att han skulle lura iväg henne, medan vi åkte hem till dom och fixade champagne och lite choklad, skrev på ett kort "grattis mormor"
    Trodde aldrig i hela världen att hon skulle bli SÅ glad!

Till sambons familj åkte vi hem till dom och käka middag, sen kom vi med champagne och sa att vi skulle fira att dom skulle bli farmor/farfar/faster/farbror. Dom blev också sjukt glada.
  • Zora

[quote=77777268][quote-nick]Lykkeliv skrev 2017-06-21 22:19:21 följande:[/quote-nick][/quote]

Har skickat meddelande till dig :)

• Zora
    Zora skrev 2017-07-11 08:03:06 följande:

[quote=77777268][quote-nick]Lykkeliv skrev 2017-06-21 22:19:21 följande:[/quote-nick]

Har skickat meddelande till dig :)[/quote]

Hmm. Ser inte ut som citeringen fungerade.. har iallafall skickat meddelande till dig Lykkeliv
  • hggeli

Orolig att det ska bli tidigt mf då vi haft kemiska sista månaden innan denna..Dock vände det på dag 11 efter äl och grav test var aldrig lika starkt.som.nu. så jag hoppas och tror det kommer gå bra nu..Åtminstone ett tag till.

Tycker ni denna styrka på streck ser bra ut ?

Äl + 12

• Lykkeliv
    Sara2017 skrev 2017-07-10 18:12:39 följande:

Jag har sån ångest. Min sambo tjänar runt 177 tkr/ år, jag 265tkr/år. Men jag har pluggat i 3 år, använde alla mina sparpengar och fick istället ett lån 107 tkr. Vi vill köpa hus... men hur vi har ju inga pengar och mindre när jag går på mammaledighet... Ja, min sambo söker heltidsjobb, men det är inte så lätt... Jag har inte berättat för mamma heller att vi väntar barn. Va fan har jag gjort?! Just nu ångrar jag nästan att vi väntar barn :(

Allt det där löser sig ska du se

Hus kan man köpa senare och föräldraledigheten kan ni dela upp så det inte tar så hårt på ekonomin. Det är ju många månader till bebis kommer så han kan ju ha fått ett heltidsjobb till dess.

Kram
  • Lykkeliv
    hggeli skrev 2017-07-11 08:12:38 följande:

Orolig att det ska bli tidigt mf då vi haft kemiska sista månaden innan denna..Dock vände det på dag 11 efter äl och grav test var aldrig lika starkt.som.nu. så jag hoppas och tror det kommer gå bra nu..Åtminstone ett tag till.

Tycker ni denna styrka på streck ser bra ut ?

Äl + 12

Det är nog starkare än vad mitt va ÄL+12
  • hggeli
    Lykkeliv skrev 2017-07-11 10:12:30 följande:
    Det är nog starkare än vad mitt va ÄL+12
    Är det de :D sköönt . Har haft någon kemisk grav som det kallas, ultratidigt missfall men då var alltid mina test så svaga och vände kring äl +12 eller innan.
    Men nu känns det bra och är relativt starkt so far, har jag tänkt, men skönt få det konfirmerat av andra.
    Sen är det ju självklart så att det kan variera i styrka utan att det behöver va nått fel =) då befruktningen ju vandrar olika lång tid innan det fäster i livmodern och hormoner börjar produceras,
  • Starlights

Fortsatte med lite mer blodblandade flytningar på toalettpappret igårkväll, men än så länge inget mer idag.. Tror ni man skulle blöda mycket om det är ett missfall? Känns som att det var så pass lite blod än så länge, men det kan ju komma mer.. Guud jag blir så orolig.. :/ 

• hggeli
    Starlights skrev 2017-07-11 10:37:56 följande:

Fortsatte med lite mer blodblandade flytningar på toalettpappret igårkväll, men än så länge inget mer idag.. Tror ni man skulle blöda mycket om det är ett missfall? Känns som att det var så pass lite blod än så länge, men det kan ju komma mer.. Guud jag blir så orolig.. :/ 

Alltså man kan blöda lite..Speciellt i början av graviditeten. När man blöder senare efter v 15 är det mer oroligt har jag hört.

Jag blödde en gång i vecka 9 förra grav. Och vecka 7. Riktigt stora blödningar. Kom nått som såg ut som.att allt.Kom ut så trodde det var kört och åkte in..Men allt såg normalt ut. Så som sagt man kan blöda riktigt mkt utan att det är nått men det kan också va tecken på att nått är fel. Omöjligt att veta utan att kolla upp det helt enkelt.

Men det gör absolut som sagt att blöda utan att nått är.fel :)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?