• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • PuLoha
    Eleot skrev 2017-07-23 19:14:39 följande:

Enda ja kan känna är svag mensvärk då O då..

Välkommen och grattis till plusset!

Jag har inte heller några symtom förutom ömma bröst men annars inget. Vilken vecka är du i?
  • Eleot
    PuLoha skrev 2017-07-23 19:16:08 följande:

Välkommen och grattis till plusset!

Jag har inte heller några symtom förutom ömma bröst men annars inget. Vilken vecka är du i?

Hej! Tack :) För mig är det supertidigt, 4+0, kommer göra kejsarsnitt i tidigt v.38 så räknar på BF 20-22mars
  • Zora
    PuLoha skrev 2017-07-23 19:12:38 följande:
    Jag förstår din oro, jag oroar mig också. Känns ju konstigt att inte känna något alls från magen, man börjar ju undra om det växer som det ska. Nu är ju jag inte så långt gången än..

"Min" BM sa sist att de flesta känner inga symtom innan V.7 så det är ju ett litet tag kvar. Men lite växtvärk borde man väl känna? :/

Hade du mycket symtom och växtvärk med dina barn?
    Med första hade jag rätt mycket växtvärk. Minns att jag tyckte att det var en väldigt obehaglig känsla i magen. Mådde illa också. Minns inte vilken vecka det började i. Plussade 2 v efter BIM pga att vi inte alls försökte få barn och jag trodde bara mensen var sen.

Med andra tror jag faktiskt inte att jag kände så jättemycket växtvärk, men jag mådde illa från v.7 till ca v.17.

Med MA:t kände jag ungefär som nu, lite mer "växtvärk" (kanske var dåligt i det fallet) skillnaden från tidigare graviditeter var att det aldrig blev värre med illamående tex. Snarare mattades symptomen av (förutom växtvärken som blev mer, vilket antagligen var förberedelse för att stöta ut det)

Går in i v. 7 imorgon (6+0) så jag hoppas nästan att jag ska börja må lite illa snart (kommer förhoppningsvis få ångra att jag sa så) Hade känts bra på nåt sätt.
  • Zora
    PuLoha skrev 2017-07-23 19:14:42 följande:
    Min förra graviditet slutade också i ett MA men jag försöker tänka att risken för att det händer igen borde inte vara så hög?

Den här gången är det banne mig våran tur! <3
    Ja nu måste det vara vår tur!
  • Hejsanhoppsan90

Hej. Någon som vet hur det fungerar med ultraljud i skåne? Får man be om ett tidigt för att "man vill"? Sen betala för ett till senare eller hur fungerar det? Jag vill bara veta att allt är okej och sluta vara nojjig.

• FruGast
    Hejsanhoppsan90 skrev 2017-07-23 22:10:25 följande:

Hej. Någon som vet hur det fungerar med ultraljud i skåne? Får man be om ett tidigt för att "man vill"? Sen betala för ett till senare eller hur fungerar det? Jag vill bara veta att allt är okej och sluta vara nojjig.

Beror på vilken Mvc du väljer :)
  • PuLoha
    Zora skrev 2017-07-23 19:51:28 följande:

Med första hade jag rätt mycket växtvärk. Minns att jag tyckte att det var en väldigt obehaglig känsla i magen. Mådde illa också. Minns inte vilken vecka det började i. Plussade 2 v efter BIM pga att vi inte alls försökte få barn och jag trodde bara mensen var sen.

Med andra tror jag faktiskt inte att jag kände så jättemycket växtvärk, men jag mådde illa från v.7 till ca v.17.

Med MA:t kände jag ungefär som nu, lite mer "växtvärk" (kanske var dåligt i det fallet) skillnaden från tidigare graviditeter var att det aldrig blev värre med illamående tex. Snarare mattades symptomen av (förutom växtvärken som blev mer, vilket antagligen var förberedelse för att stöta ut det)

Går in i v. 7 imorgon (6+0) så jag hoppas nästan att jag ska börja må lite illa snart (kommer förhoppningsvis få ångra att jag sa så) Hade känts bra på nåt sätt.

Då har du ändå känt det lite olika dina graviditeter. Men hua för att må illa från V.7-17 måste ha vart jobbigt. :/

Jag hade inte heller så mycket symtom och det jag hade började avta mer och mer från V.7 när jag fick mitt MA..

Jag förstår vad du menar med att vilja känna/ ha symtom bara för att känna att graviditeten fortskridet som den ska. Det är ganska jobbigt också att inte känna något, speciellt när man har dåliga erfarenheter i bagaget.
  • PuLoha
    Eleot skrev 2017-07-23 19:44:18 följande:

Hej! Tack :) För mig är det supertidigt, 4+0, kommer göra kejsarsnitt i tidigt v.38 så räknar på BF 20-22mars

Spännande jag är på 4+3 :) är det av någon speciell anledning du kommer göra ett tidigt kejsarsnitt? (Om jag får fråga)
  • hggeli

Sista testet jag tar. Har inte testat på en vecka heller och fick 1-2 veckor äl +16. Idag är det äl +25 eller 5+4 :)

Yess så glad. Vågade ej testa innan för att se om jag fått det. Men nu ska jag bara ha tillit och hoppas allt är som det ska :)

Kram alla

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?