Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

vart är gubbröran ??

kallebakom skrev 2017-06-22 06:28:35 följande:
    läser midsommartrådarna,men INGEN verkar åta gubbröra ? varje eftrmiddag kl 3 varje år så länge jag kan minnas äter vi det iallafall
    Jasså?
    Inget jag kan minnas att man åt när jag firade midsommar. Måste vara en lokal tradition eller en familjetradition.

Hos oss var det den riktigt klassiska midsommar maten med matjessill, färskpotatis, gräddfil med gräslök. Med en god sallad till.

Typ så här
    http://4.bp.blogspot.com/-uuV_mi-7ORI/T-YAV6fURfI/AAAAAAAAA68/kpluluMc6GU/s1600/180.midsommarmat1a.jpg

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2017-06-22 20:33:51 följande:
    Jasså?
    Inget jag kan minnas att man åt när jag firade midsommar. Måste vara en lokal tradition eller en familjetradition.

Hos oss var det den riktigt klassiska midsommar maten med matjessill, färskpotatis, gräddfil med gräslök. Med en god sallad till.

Typ så här
    4.bp.blogspot.com/-uuV_mi-7ORI/T-YAV6fURfI/AAAAAAAAA68/kpluluMc6GU/s 1600/180.midsommarmat1a.jpg

Länken misslyckades ser jag..

Men det var detta jag syftade på.

• EnAnonumius
    Nandez skrev 2017-06-22 20:42:27 följande:
    Min gubbröra har rymt...

Kunde inte låta bli smile1.gif
    Nej men så grymt...

Sorry kunde inte heller låta bli.. FlörtTungan ute

• EnAnonumius
    Nandez skrev 2017-06-22 21:40:51 följande:
    Tänkte på låten min julskinka har rymt smile1.gif
    Samma här det var liksom den låten som poppad upp i min skalle när jag såg ditt inlägg.. Tungan ute
  • EnAnonumius
    Rymdmoln skrev 2017-06-22 21:49:19 följande:
    Vad roligt :) haha ja alltså om vi inte hade haft gubbröra som tradition hade jag nog skippat den. Den är god men inte såååå himla god. Men för mig är den ungefär som surströmming.
    Surströmming, det effektiva sättet att få mina vänner (även norlänningar) att fly fältet snabbt vid stanken av den..
  • EnAnonumius
    Rymdmoln skrev 2017-06-22 23:27:16 följande:
    Haha :) helt rätt! Trevlig midsommar förresten :)
    Saken är den att jag själv hatar surströmming och flyr själv.. Tungan ute

Trevlig Midsommar.
  • EnAnonumius
    Aniiee skrev 2017-06-22 23:29:39 följande:
    När jag var liten hade min mamma en kompis som hade en ledarhund. Väldigt fin, lydig och glad svart labrador. En sån där vacker augustidag när vi firade ALLAS födelsedagar i familjen utom min, eftersom jag är den enda som INTE är född i Augusti, så fanns så klart surströmming på menyn, och den burken ställdes, intelligent nog, ute i trädgården för att vädras.....

Och plötsligt kom denna fina labbe in och STANK surströmming. Han hade INTE ätit den. Han hade vält burken och RULLAT sig i den =P

(Samma labbe åt en gång upp en hel lasagne för 8 personer.....)
    Ahww.
    Sensmoralen av denna historia. Lita inte på väluppfostrade vovvar..

Svar på tråden vart är gubbröran ??