• LaFleur

Minskade rörelser i v 34. Dör snart av nervositet

Är som sagt gravid i v 34 (33+5)

Sedan igår fm så känner jag minskade fosterrörelser. Åkte till förlossningen och gjorde ctg kurva och allt var normalt, så jag fick åka hem. Fick till och med en liten spark när jag låg där och så började han hicka. Lugnade ner mig för stunden, men det är absolut inte så som det var förr... Han sparkade typ 2 gånger igår kväll, väldigt svaga sparkar dessutom... Och har han hicka nu igen, men sparkade typ svagt en gång förut.

Har druckit kallt vatten, saft etc. Det brukade sätta igång honom förr, men inte nu längre... Är så nojjig, men vill samtidigt inte vara den nojjiga och jobbiga morsan som åker in och ut hela tiden, men tanke på att jag var där igår.

Någon som varit med om liknande? Ska jag oroa mig eller är det normalt? Vet att dom får mindre plats i livmodern etc. Men jag är sjukt rädd ändå

• Svar på tråden Minskade rörelser i v 34. Dör snart av nervositet
  • viseversa

Äh skit i om du är den nojiga mamman. Klart du får vara det. Det är ditt barn det handlar om. Åk in igen. Det hade jag gjort.

• LaFleur
    viseversa skrev 2017-06-22 07:56:54 följande:

Äh skit i om du är den nojiga mamman. Klart du får vara det. Det är ditt barn det handlar om. Åk in igen. Det hade jag gjort.

Vet du om man kan få göra ultraljud om man är väldigt bekymrad? Skulle kännas tryggast att få se honom på en skärm och veta att allt är bra:(
  • KarinIngrid
    LaFleur skrev 2017-06-22 07:48:01 följande:

Är som sagt gravid i v 34 (33+5)

Sedan igår fm så känner jag minskade fosterrörelser. Åkte till förlossningen och gjorde ctg kurva och allt var normalt, så jag fick åka hem. Fick till och med en liten spark när jag låg där och så började han hicka. Lugnade ner mig för stunden, men det är absolut inte så som det var förr... Han sparkade typ 2 gånger igår kväll, väldigt svaga sparkar dessutom... Och har han hicka nu igen, men sparkade typ svagt en gång förut.

Har druckit kallt vatten, saft etc. Det brukade sätta igång honom förr, men inte nu längre... Är så nojjig, men vill samtidigt inte vara den nojjiga och jobbiga morsan som åker in och ut hela tiden, men tanke på att jag var där igår.

Någon som varit med om liknande? Ska jag oroa mig eller är det normalt? Vet att dom får mindre plats i livmodern etc. Men jag är sjukt rädd ändå

Så var det för mig med efter v 35 kände jag väldigt få sparkar o det var väldigt oroande eftersom det innan varven fotbollsspelare därinne!
    Jag fick komma på en koll o bm sa att det är mycket mindre plats o därför svårare för bebisen att sparka så man känner inte så tydligt som innan. Det lugnade mig. O sen i v 41 kom en livlig bebis ut!!

Men är du orolig så ska du självklart åka in!
  • Lee***

Tycker att du skall åka in igen o göra en ctg kurva samt ett ul. Min bebis var också lugn en del o inte sparkade däremot kände jag rörelser , ibland kunde han ligga helt stilla o då blev jag orolig. Åkte in i vecka 38 när han hade varit lugn, tom läkaren försökte väcka honom vid ul , men nej, han ville inte röra sig direkt, jag såg på maskinen att han rörde sig lite men jag kunde inte känna det, däremot när vi kom hem så levde han rövare.

Förlossningspersonalen tycker inte vi är jobbiga utan de är där för oss. Så åk in igen , för din skuld så att du blir lugn.

• Anonym (Nin)

Boka privat ultraljud. <3

• Anonym (Lyssna på dig själv)

Jag hade åkt in igen, oro mår bebisen inte heller bra av.

Du kan väl fråga om de kan göra ultraljud eftersom du känner dig så orolig.

På mig kan de inte sätta CTG så den gången jag var inne på fl en sväng då kollade de barnen med UL

• viseversa
    LaFleur skrev 2017-06-22 08:01:45 följande:
    Vet du om man kan få göra ultraljud om man är väldigt bekymrad? Skulle kännas tryggast att få se honom på en skärm och veta att allt är bra:(
    Jag fick göra det när jag var inne pga minskade rörelser när jag gått 4 dagar över tiden med barn nr 4. Bm höll med om att barnet var väldigt lugnt men hjärtat slog bra och flödet i navelsträngen var bra. Hon föddes fullt frisk 2 dagar senare.
  • Jag är bara jag

Jag åkte in extra en gång fast jag redan gick på koll minst en gång per vecka. Rekordet var 4 ctg en vecka, men det lugnade ju!

• LaFleur

Åkte in igen och det blev både ctg, samt UL. Allting såg väldigt bra ut och jag fick prata med en läkare som sa att jag inte har något att oroa mig för. Puh, nu kan jag äntligen andas lugnt <3

• KarinIngrid
    LaFleur skrev 2017-06-22 21:27:54 följande:

Åkte in igen och det blev både ctg, samt UL. Allting såg väldigt bra ut och jag fick prata med en läkare som sa att jag inte har något att oroa mig för. Puh, nu kan jag äntligen andas lugnt <3

Skönt!
Svar på tråden Minskade rörelser i v 34. Dör snart av nervositet