Inlägg från: Clever12345 |Visa alla inlägg
  • Clever12345

är feminismen endast mot vita män?

Johnnyorange skrev 2017-06-22 19:32:11 följande:

Ja vita "priviligerade" män verkar vara feminismens största fiende.

Vilket visar vilken sjuk ide det är. Lek med tanken att svenska män bildade nätverk som hade vita kvinnor som värsta fiender. Det är så korkat att man tappar hakan. Likväl är feminismen en realitet som skadar samhället på så många områden.
  • Clever12345
    Dr Nail skrev 2017-06-22 20:42:19 följande:

På sätt och vis. Vita män anklagas gärna som grupp (underförstått eller direkt) varje gång det talas om mystiska, magiska STRUKTURER. Däremot, varje gång det är icke-vita män som är det uppenbara problemet, då är det plötsligt ALLA män det handlar om. OM du förstår vad jag menar :)

Ha ha

Mitt i prick!
  • Clever12345
    OverRoland skrev 2017-06-22 23:15:43 följande:

Jag vet inte vad jag ska kalla mig för men min uppfattning när jag pratar med "feminister" är att de inte är EMOT vita män utan FÖR jämställdhet.

Men de/jag tycker att det är synd att vissa män som har det så bra blir så nervösa av att världen kanke är på väg att bli lite rättvisare. Jag fattar inte grejen.

Jag kan inte fatta vart hotet i det ligger? Vad är det som kan hända? Rädd för lägre lön? Rädd att kvinna ska få högre position än er på jobbet? Rädd för att kvinnor ska skaffa pansarvagnar och utrota alla män?

Berätta vad största hotet med feminismen är som gör att bleka män startar massor av trådar som denna.

Är svaret bra så blir jag också feministhatare på direkten.

Jag är ingen politiskt aktiv superfeminist.

Är bara en blek manlig bondjävel som inte fattat hur ni andra blekfisar tänker.

Farorna med feminsm har inte med enstaka personer att göra utan samhällsförändringar som påverkar befolkningen negativt i sin helhet.

Feminister må tro att de är för jämställdhet eller att de gör det bättre för kvinnor. Ur ett svenskt perspektiv skulle jag påstå att det är rent trams.

* Kvinnors fysiska och psykiska hälsa i Sverige är katastrofal.

* Allt färre (såväl män som kvinnor) klarar av livet i förhållande. Ensamheten ökar vilket påverkar hälsan negativt.

* Antifamiljära värderingar som gör att allt fler har dålig kontakt med sin släkt och familj. Ensamheten ökar.

* Samhällskostnader för genus och annat trams, samtidigt som det skärs ner i skola och omsorg.

* Avskyn för den vite mannen leder till propaganda för flyktingmottagning vilket även det skapar stora problem.

* Kvinnor känner sig otrygga och allt fler utsetts för brott.
  • Clever12345
    OverRoland skrev 2017-06-22 23:59:53 följande:

Varför klarar vi inte förhållande pga feminism?

Varför förlorar vi kontakten med familjen?

Är det mycket samhällskostnader?

1) Ja, eftersom feminism gör det till en grej att sudda ut attribut som attraherar det motsatta könet. Manlighet attraherar kvinnor och femininitet attraherar män.

2) Att bland annat feminister talar ner vikten av familj påverkar naturligtvis.

3) Ja, kostnader för genus och flyktinginvandring

kostar årligen hundratals miljarder.

Pengar som kunde lagts på vård och skola.
  • Clever12345
    Digestive skrev 2017-06-23 04:42:07 följande:

Kan man få hänvisningar till varifrån den här bilden av feminism sprids ifrån? Har läst om så kallade "antifeministiska" kanaler med mera i en del trådar här. Vore minst sagt intressant att ta del utav källorna till all den här desinformationen.

Vore hemskt uppskattat, oavsett vem det är som kan peka till källorna.

Det är faktiskt rätt fantastiskt bom du missat detta. Följer du med i nyheterna över huvud taget?

Du kan börja med att lyssna på Romsons tal.

Från 3:50 om du är lat.

Svar på tråden är feminismen endast mot vita män?