• Bella1

Synefrin/koffein/redbull. Överdos????

Hej, vaknade upp för en stund sedan med ångest, lite lätt hjärtklappning, nervös konstig känsla i kroppen, lite tung andning. Kom på att jag vid 21-tiden tagit ett bantningspiller jag använder, och det innehåller Synefrin. När jag var hemma från jobbet vid 22 ville jag inviga min nya Dolce Gusto kaffemaskin, ni vet dem där kapslarna. Tog en Cortado, sen en Espresso, sen en till, sen den starkaste av dem alla, som är en minishot. Varför så mycket?! Ville prova alla. Helt idiotiskt.. Vid 12-tiden drack jag en redbull på jobbet också, var såå trött. Ska jag oroa mig eller övertänker jag kanske bara? Jobbig känsla i kroppen. Så fort jag vaknade tänkte jag bara, känner mig jättekonstig. Tryck över bröstet, jättespänd och det tog en stund innan jag kunde röra mig (väckte sambon) .. Ska absolut inte ta så mycket koffein igen! Satt på meditationsmusik för att lugna mig :(

• Svar på tråden Synefrin/koffein/redbull. Överdos????
  • Dr Nail

Nog går det att överdosera på koffein, men det är inte farligt. Bara onödigt. Man mår illa, ungefär som du gör.

• Anonym (trötter)

Det finns en dödlig dos för koffein men den är svår att komma upp i.
    Det du håller på med TS låter utan överdrift helidiotiskt och ditt beteende får mig att tänka på en kvinna i UK som blev blind av för mycket energidryck under lång tid.

Var lite snällare mot lever och njurar, de ska hålla ett helt liv och jag känner en person som fått njurgrus av för mycket kaffe och för lite vatten, enligt läkaren. Han förbjöd henne att dricka så mycket kaffe dagligen, 3 vanliga koppar bryggkaffe max är okej om man en gång hamnat där.

"Om du får i dig för mycket koffein kan du få en lindrig förgiftning vilket kan kännas väldigt obehagligt. Symptom är illamående, kräkningar, diarré och magont. Det kan även ge sömnproblem, ångest, huvudvärk, yrsel och hjärtklappning.

Om du får en riktigt stor överdos av koffein kan det leda till förgiftning, vilket kan vara dödligt. Dödliga doser ligger på 150-200 milligram per kilo kroppsvikt.

Här finns koffein

Koffein finns i kaffe, te, kakao och guarana. Koffein kan tillsättas i stora mängder i livsmedel som lovar energikickar, så som energidrycker. Det också vanligt att koffein finns som aromämne i många livsmedel.

Så mycket koffein innehåller dessa livsmedel:

En kopp kaffe, 15cl: 100mg koffein
    En burk energidryck, 15cl: 100mg koffein
    En burk cola, 33cl: 30-50mg koffein

overdos.se/overdos-av-koffein/
  • Bella1
    Anonym (trötter) skrev 2017-06-23 09:06:16 följande:

Det finns en dödlig dos för koffein men den är svår att komma upp i.

Det du håller på med TS låter utan överdrift helidiotiskt och ditt beteende får mig att tänka på en kvinna i UK som blev blind av för mycket energidryck under lång tid.

Var lite snällare mot lever och njurar, de ska hålla ett helt liv och jag känner en person som fått njurgrus av för mycket kaffe och för lite vatten, enligt läkaren. Han förbjöd henne att dricka så mycket kaffe dagligen, 3 vanliga koppar bryggkaffe max är okej om man en gång hamnat där.

"Om du får i dig för mycket koffein kan du få en lindrig förgiftning vilket kan kännas väldigt obehagligt. Symptom är illamående, kräkningar, diarré och magont. Det kan även ge sömnproblem, ångest, huvudvärk, yrsel och hjärtklappning.

Om du får en riktigt stor överdos av koffein kan det leda till förgiftning, vilket kan vara dödligt. Dödliga doser ligger på 150-200 milligram per kilo kroppsvikt.

Här finns koffeinKoffein finns i kaffe, te, kakao och guarana. Koffein kan tillsättas i stora mängder i livsmedel som lovar energikickar, så som energidrycker. Det också vanligt att koffein finns som aromämne i många livsmedel.

Så mycket koffein innehåller dessa livsmedel:

En kopp kaffe, 15cl: 100mg koffein

En burk energidryck, 15cl: 100mg koffein

En burk cola, 33cl: 30-50mg koffein

overdos.se/overdos-av-koffein/

Tack för ditt svar! :) Överreagerade kanske lite inatt, sov inget mer sen och nu är jag på jobbet och känner mig bara illamående och lite halvt skakis. Försöker sluta med redbull, vet att det är idiotiskt.. ska hålla mig till en Espresso om dagen istället. Igår blev det alldeles för mycket koffein och dessutom på nästan tom mage. Hade bara druckit ett glas kefir på morgonen och sen kastade jag i mig två kycklingklubbor på jobbet, inget mer. Kroppen sa nog ifrån där på natten :) intressant info där om koffein! Tack igen för ditt svar!
Svar på tråden Synefrin/koffein/redbull. Överdos????