• Fionafidili

    Trevlig midsommar....NOT

    Ganska trött o less. Nu är midsommarafton här och allt jag bett om i över en månad ( egentligen mer) är att få det rent o städat ( någorlunda) till midsommar. Bara så att man kan fixa god mat osv och känna frid i själen. Men nej här står jag någon dag in i semestern med hushållssysslor upp över öronen, köket är i ett enda kaos. Har ingen lust alls. Varför ska det helt plötsligt (senaste 2åren) vara så svårt att hjälpa till att hålla ordning?? Jag har ett jobb med långa skift, funktionshindrat barn som tar tid och ber om att de två i övre tonåren ska åtminstone ta reda på efter sig själva. Men det är bara "gör de snart" alltså ALDRIG. Så trött i kropp o själ ????

  • Svar på tråden Trevlig midsommar....NOT
  • Meriall

    Säg att de har 2 timmar på sig att städa upp. Gör de inte det så struntar du i det och tar funktionshindrade barnet och åker och äter på restaurang och hälsar på en kompis/släkting över midsommar istället.

    Hur gamla är de?

  • Studentpappa
    Meriall skrev 2017-06-23 11:45:42 följande:

    Säg att de har 2 timmar på sig att städa upp. Gör de inte det så struntar du i det och tar funktionshindrade barnet och åker och äter på restaurang och hälsar på en kompis/släkting över midsommar istället.

    Hur gamla är de?


    Som att det skulle bita på två tonåringar på midsommar? Jag hade då inget intresse av att vara med min familj som tonåring.

    Jag var på fester från det jag var femton på midsommar och skulle garanterat tagit att föräldrarna lämnade mig hemma som ett frikort till party.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Mizzys

    Kanske tråkigt att hota men om du säger stt de inte får gå ut ned vänner förän de städat? Hade det funnkt?

  • syntharen

    Säg att dom har två timmar på sig att städa upp annars tar du deras mobiler, strömsladden till ev dator och/eller stäng av wifi om ni har det.

  • Johnnyorange

    Barn och ungdomar idag är så sjukt slöa. Förr krävde man av barnen att hjälpa till hemma, men nu är barn som prinsar och prinsessor som ska få allt serverat utan minsta ansträngning. Det finns säkert barn och ungdomar som hjälper till hemma, men dom är sjukt få i Sverige. Det är upp till föräldrarna att börja ställa krav redan i tidig ålder.

Svar på tråden Trevlig midsommar....NOT