• Missbrax

Bruna/rosa flytningar

Gravid i vecka 6+2 och har igår fått brun rosa flytningar, mer idag än igår. Har inga garvidsymtom längre sedan en vecka typ eller ah molvärk typ, är det missfall på g tro? Är aå orolig har tagit lång tid att nå ett plus,

• Svar på tråden Bruna/rosa flytningar
  • Zora
    Missbrax skrev 2017-06-23 18:42:28 följande:

Gravid i vecka 6+2 och har igår fått brun rosa flytningar, mer idag än igår. Har inga garvidsymtom längre sedan en vecka typ eller ah molvärk typ, är det missfall på g tro? Är aå orolig har tagit lång tid att nå ett plus,

Går inte att svara på. Många blöder lite/får bruna flytningar i början utan att det är någon fara och för vissa betyder det MF/MA.

Jag har tyvärr nyss varit med om ett MA (v.8) och det började med bruna flytningar som sedan blev mer brunröda efter 2-3 dagar och sedan blod. Mina symptom kom av sig och så här i efterhand var det nog i samband med att graviditeten avstannade (ca v.5-6)

Jag tycker du ska prata med din BM om du är orolig. Hon kan säkert råda dig till vad du ska göra.

Jag fick bekräftat via ett VUL, men det är inte säkert att man ser något så tidigt. I mitt fall var det tomt (vad dom kunde se) i hinnsäcken och den var deformerad. Dom sa att antingen var det MA på G, eller så var jag kortare gången än jag trodde (vilket jag inte kunde vara. Har koll på Äl) När hinnsäcken inte är rund är det också ett varningstecken.
  • Zora

Och jag håller såklart tummarna att det är en ofarlig blödning :)

• Jag är bara jag

Jag blödde färskt och sen rosa en vecka v.7 och det var ofarligt. Men man vet inte förrän efteråt tyvärr.

• 3hjärtan

Jag har haft bruna flytningar av och till från bim. Nu sista. V har jag haft varje dag varav 2 dagar med mensblödning som sen avtar. Efter första blödningen ( mensblödning) gjorde jag vul men dom såg ett hjärta slå. Har hunnit haft en till mensblödning efter det. Har nytt vul imorn så får se då hur det har gått. Var v6 första vul och imorn 7+6. Nervös!!!

• Jsv17

Det är ju så förrädiskt det där för för vissa börjar ju deras MF (MA) precis så, och jag har blödit till och från hela min graviditet, har inte haft särskilt mkt symptom heller, men nu är jag i v.17 med en pigg bebis i magen med pickande hjärta (bekräftat via 2 vul, kubul och nu börjar jag känna bebisen)

Så kört behöver det absolut inte vara, jag googlade mkt när mina blödningar först började och hittade massor av gamla trådar och diskussioner kring ämnet och det verkar verkligen vara 50-50 på MF och bara en vanlig blödning i tidig graviditet som beror på lågt sittande moderkaka, föreliggande moderkaka, känsliga slemhinnor och liknande och ibland är det ingen som egentligen vet men bebisen mår iaf bra.

Jag håller tummarna att det bara var en normal liten blödning och att allt är ok med liten därinne <3

• Malimari

Som folk skrivit kan rosa/bruna flytningar bero på lite vad som sådär tidigt i graviditeten. Troligast sköra slemhinnor. Jag hade i två dygn denna graviditet i vecka 6+ och är i vecka 36 nu :)

Svar på tråden Bruna/rosa flytningar