Inlägg från: Anonym (Gudrun) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gudrun)

Film med mycket sex? Netflix

Sex på film har ingenting med verkliga livet att göra, och ger människor fel bild av hur sexuell samvaro mellan människor ska vara. Det är för mycket fokus på sex i nutid och människor är inte gjorda för det. Vi måste hitta tillbaka till oss själva, innan det är försent och vi är helt förlorade. Livet handlar inte bara om sex.

• Anonym (Gudrun)
    Anonym (Nykter) skrev 2023-10-06 09:08:12 följande:
    Film har väl alltid varit fiktion och ett sätt för tittaren att släppa den grå vardagen.
    Film är konstruerade och speciellt sexscener är det. Det repeteras, långa väntetider för ljussättningen ska vara rätt, omtagningar m.m. De som spelat in sexscener vittnar om hur osexigt allt var.
    Så det är en illusion och det är bedrägligt, skadligt för människor att titta på sånt, det ger fel förväntningar på vad sex ska vara.
  • Anonym (Gudrun)
    Anonym (alex) skrev 2023-10-06 09:15:24 följande:

Varför moralisera? Sex på film behöver inte vara porr och det kan visst ge en bra bild över hur samvaro kan vara. Tycker du själv kan titta på Lady Chatterleys älskare och sen återkomma med om du tyckte det var så hemskt ;)

Det ger en fel bild av sex. Speciellt män tror att kvinnor ska stöna som de gör i filmer med erotiska scener. Film har inget med verkligheten att göra.
  • Anonym (Gudrun)
    Anonym (alex) skrev 2023-10-06 09:23:41 följande:
    Det tror väl ingen att det har? Det är lite hårt att dra alla filmer över en kam dock. Min poäng var att sex i film existerar i många olika former, inte alla kvinnor stönar i alla filmer.

Jag tycker vidare på fullt allvar att du ska se The Dreamers (regisserad av Bertolucci). Bra film med intressant handling, trots allt naket.
    Jag har sett den och många filmer som har erotiska scener.
  • Anonym (Gudrun)
    Anonym (alex) skrev 2023-10-06 09:23:41 följande:
    Det tror väl ingen att det har? Det är lite hårt att dra alla filmer över en kam dock. Min poäng var att sex i film existerar i många olika former, inte alla kvinnor stönar i alla filmer.

Jag tycker vidare på fullt allvar att du ska se The Dreamers (regisserad av Bertolucci). Bra film med intressant handling, trots allt naket.
    Alla filmer som jag har sett som har erotiska scener, där uttrycker kvinnan njutning. I vissa fall är hon högljudd, i andra fall inte lika högljudd.
  • Anonym (Gudrun)

Det är ju dock kvinnor som säger att män får fel föreställningar och förväntningar på hur sex ska vara, eftersom film inte är verklighet. Det är nog så de menar. Kvinnor kan uppskatta att se sexiga scener på film, medan män börjar inbilla sig saker och tro att saker ska vara på ett visst sätt. Män lurar sig själva.
    Kanske så att män bör se actionfilmer istället? Men det är problematiskt då även actionfilmer har sexscener där kvinnor njuter och låter. Ibland är kvinnorna nakna.

Svar på tråden Film med mycket sex? Netflix