Inlägg från: Norrlandstjejen |Visa alla inlägg
  • Norrlandstjejen

Vi med BIM 10-18 juli

Jag hoppar också in i tråden :).

Första försöket med barn nr 2. Ägglossning den 2 juli. Beräknad mens 16 juli.
    Inga direkta symptom förutom lite ilningar i underlivet. Kan lika gärna vara inbillning. Med barn nr 1 kändes implantationen som ett rejält hugg, illamåendet började redan dag 10 efter ägglossning så förmodligen ingenting denna gång.  

Men man kan ju inte låta bli att hoppas ändå :P.

Ser att två redan PLUSSAT, GRATTIS!!!

• Norrlandstjejen

Jag har BIM imorgon. Fortfarande inga direkta gravidsymptom. Trött och seg samt molande i lillmagen men så brukar jag ALLTID känna innan mens. Antar att tant röd kommer imorgon, men jag kan ändå inte sluta hoppas. Tänk tänk tänk om vi plussar? Jaja, får mest troligt veta imorgon :). Nu är den långa väntan snart slut :)

• Norrlandstjejen
    Rut86 skrev 2017-07-16 11:28:04 följande:

Hej på er! Hur har det gått för er andra som har bim idag? Jag testade negativt :( Mensen har inte kommit än men är säkert på g. En liiiten del av mig tänker att det ändå inte är kört men käns väl inte så troligt. Hoppas det går bättre för er andra!

Väntar på tant röd idag. Ingenting än så länge. Magkänslan säger att mensen kommer ikväll eller imorgon, kanske tagit fel på ägglossningsdag :P. Men hoppet ökar ju mer av dagen som går. Tänker inte testa idag, utan väntar ett par dagar till om inte mensen dyker upp.
    Förstår att det var tråkigt att få negativt test, men så länge mensen inte kommer finns det hopp :)
  • Norrlandstjejen

BIM+1 idag. Vit flytning imorse. Svagt illamående och fruktansvärt hungrig. Exakt samma som sist jag var gravid fast då var det 3 gånger värre.. Känt mig skengravid förr men nu ökar förhoppningarna att jag plussar eftersom jag inte brukar få försenad mens. Iofs så kan jag tagit fel på ÄL-dag så kanske bara är mensen som gör sig påmind :P 

• Norrlandstjejen
    cara84 skrev 2017-07-17 20:36:53 följande:

Hej allihopa!!

Stort grattis till er som plussat och friska nya tag till er som fått tant röd på besök

Har 2 barn sen tidigare 06 och 09

Själv sitter jag med illamående, trött som tusan, (orkar knappt diska), hungrig stup i kvarten även om jag äter bra ( har fått matnoja på citron) huvudvärk som kommer och går,molvärk då o då, ont i brösten lite då och då, hade bim 13/7 men hade en liten brun blödning 9-10/7 inte ont alls tänker om det var en nidis? Vad tror ni? Har tagit test som visar negativt bim+2 men befinner mig utomlands så jag vet inte hur säkert de testen är...någon som känner igen sig i detta? Hmm har aldrig haft nidis förr

Kram

Låter helt klart som att du är gravid :). Har ingen erfarenhet kring tester som finns att köpa utomlands, men de kanske inte är lika känsliga?

Låter som en nidis du hade. Håller tummarna att plusset dyker upp :).

• Norrlandstjejen

BIM + 2 idag. Mensen lyser med sin frånvaro. Molvärk, känsliga bröstvårtor, fruktansvärt hungrig och svagt illamående som kommer och går. Börjar tro att jag faktiskt lyckats bli gravid! Dock är jag inte 100 att jag hade ÄL den dag som jag brukar ha så kan lika gärna vara mensen som är sen....

Måste ta och köpa ett test :). 

• Norrlandstjejen
    VickanK skrev 2017-07-20 15:44:47 följande:
    Tack detsamma! Äntligen! Blir det första barnet för dig? :)

Nix. Andra barnet. Hon är nu exakt 1 år så det blir ganska tätt om allt går vägen :).

Vi försökte i 8 månader med första så är så paff att det gick så enkelt nu på första försöket :)!
    Är det första för er?

• Norrlandstjejen
    cara84 skrev 2017-07-22 20:22:52 följande:

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge... Eller hur gick den?!

Mensen lyser med sin frånvaro, enligt appen är jag 5+4 idag.. Gjorde grav test just men fortfarande negativt, sover typ igenom hela min semester vad ska jag göra? Orka vänta... Mår illa, toaletten är välbesökt, inget kaffe och molvärk då o då, har visst blivit lite finnig..

Vad säger ni??

Märkligt att grav.testet fortfarande är negativt. Vilket märke? Om ingen skillnad på en vecka till skulle jag ringa mvc för att få prata med någon.
Svar på tråden Vi med BIM 10-18 juli