Inlägg från: kontrollant |Visa alla inlägg
  • kontrollant

Ser att du är ute och nöjesflyger och förstör klimatet igen

Family Guy skrev 2017-06-25 22:55:53 följande:
    Nöjesflyget ökar och är det enda vi kan dra ner på snabbt då vi klarat oss utan förut.
    Så hur är det, har du själv dragit ner på nöjesflyget snabbt?
  • kontrollant
    Family Guy skrev 2017-06-29 23:01:27 följande:
    En resa med 4 till Maspalomas och 2 resor till Malaga. Ett ton är bonus.

Betalandet är för att man ska minska åkandet, därav flygskatt, känns bättre än att strunta i allt.
    Tre tur- och retur till Kanarieöarna resp Medelhavet hittills i år alltså, och då har ni minskat på åkandet? Förvånad
    Då verkar trådrubriken stämma ganska bra.
  • kontrollant
    Family Guy skrev 2017-07-03 06:07:34 följande:
    Jag har slutat flyga och betalat
    Du slutade alltså nyligen abrupt med flygresandet efter dina senaste tre tur-och retur till södern på ett halvår. Vad fick dig att ta det drastiska beslutet, var det tveksamhet till den verkliga nyttan med klimatkompensationen?
  • kontrollant
    Family Guy skrev 2017-07-04 00:24:27 följande:
    Man slutar alltid flyga efter sista resan men kan givetvis börja igen vid en omvärdering då vi betalar klimatkompensation, men optimalt är att stanna hemma och kompensera allt annat. Hur gör du?

Jag har också slutat flyga, och undviker att hyckla.
  • kontrollant
    Family Guy skrev 2017-07-04 21:10:45 följande:
    Så hur tar du dig till södern?
    Jag svarade ju som du gjorde. Man slutar alltid flyga efter sista resan men kan givetvis börja igen. :)
  • kontrollant

Jag undviker att hyckla genom att inte flyga onödigt mycket, och inte tro att klimatkompensation räcker som "avlatsbrev".

• kontrollant
    Family Guy skrev 2017-07-05 01:09:52 följande:
    Det kompenserar dina skador
    Det kompenserar inte alls dina klimatskador fullt ut, det tror jag du inser innerst inne också. Det enda som hjälper är att flyga betydligt mindre, kanske max en flygresa per år. De som flyger söderut 4-5 gånger per år anser jag vara klimathycklare oavsett vad de tror sig ha köpt som kompensation.
  • kontrollant
    Family Guy skrev 2017-07-06 02:16:42 följande:
    Du får nog läsa på mer
    Du får nog flyga mindre.
Svar på tråden Ser att du är ute och nöjesflyger och förstör klimatet igen