• Mikaelayasar

Pollenallergiii

Jag är så himla LESS LESS LESS!!! Det är första året jag känner av pollen och jag håller på att gå under! Det har pågått i ca två månader nu och senaste veckan har jag inte gått ut alls!

Jag har köpt upp halva Apoteket, allt från nässpray till tabletter. Det lägger sig i ca tio min efter att jag tagit tabletterna och sen kommer det tillbaka igen. Mina ögon är mer röda än en narkomans, min hals vill jag slita loss och min näsa är en kran som inte går att stänga av!!

Snälla ge mig TIPS och RÅD?!! Vad finns det mer att göra om man testat ALLT som är receptfritt?! Boka tid hos läkare?

Helv*te känner jag, hela min sommar är förstörd!!

• Svar på tråden Pollenallergiii
  • volvo142

Varför köper du receptfritt med dessa problem om jag får fråga? Låter konstigt att man ens tänker tanken att köpa sånt skräp med dessa problem. Lite som "hej jag har migrän 20 dagar i veckan och kan inte leva ett normalt liv så jag köper lite alvedon"..Flört

• Piff

Har du testat tallbarr?

Plocka tallbarr, ca 20-30 (eller vad man nu vill, man får väl testa sig fram) och lägg dem i en liter vatten över natten. Drick sen vattnet nästa morgon/dag.

Jag är inte allergisk så jag har inte kunnat testa om det funkar, men har läst om att det hjälpt många som provat massa läkemedel utan resultat.

Du kan ju testa iaf :) billigt o enkelt! ??. Går att googla fram lite info om det också :)

• Anonym (hobbydoktorn)

Du gör nog bäst i att gå till läkare för att få veta vad det är som ger dina allergiska besvär och hur lång säsongen är, och sen bättre mediciner.

Det är flera gånger dyrare per tablett att köpa receptfria antihistamintabletter i små förpackningar dessutom, så du sparar fort pengar på att få dem på recept istället.

• Meriall

Aerius (på revept) är enda som funkar för mig. Och duscha innan man lägger sig så det inte hamnar i sängen.

• Anonym (Läkare)

Sök upp en mottagning. Man kan ta sprutor mot det. Efter tre år är allergin helt borta, permanent. Ska göra det själv när hösten kommer. Då det inte hår mitt i "terminen". Googla för mer info.

• lavernsolomon

Hej,

om du prövat alla receptfria behandlingar och du ändå upplever besvär måste du be om ett recept på ett receptbelagt läkemedel. 

Ärligt talat så låter det som att du redan borde ha träffat en läkare för dina pollenbesvär. Om det är så att du inte vill gå och träffa en läkare går det till och med att få sitt recept online, dessutom på olika behandlingar, t ex här: https://se.treated.com/pollenallergi-hoesnuva

Det finns idag så pass bra receptbelagda läkemedel mot pollen, som inte ens orsakar särskilt många biverkningar. Mitt tips är definitivt att börja ta en receptbelagd behandling.

Återigen om du vill ha det så smidigt som möjligt så kan du boka tider och tom begära recept online via Vårdguiden: https://kontakt.minavardkontakter.se/mvk/login/login.xhtml

Lycka till!

Svar på tråden Pollenallergiii