• Anonym (Mamma­)
    Äldre 26 Jun 12:27
    3081 visningar
    3 svar
    3
    3081

    Problem med exet och vv

    Hej

    Är separerad sedan en tid tillbaka och mitt ex och jag har båda nya relationer, men han kan inte sluta vara bitter och hata mig. Han gör allt för att stoppa käppar i hjulen och göra det svårt för mig. Barnen är skrivna hos mig och jag bor kvar på samma ort men han har flyttat en bra bit utanför staden vi bor i. Vilket ställer till en del bekymmer. Vi har enorma samarbetssvårigheter och väntar på tid hos familjerätten då han skriver egna avtal som han under tvång försöker få mg att skriva på genom att använda barnen som utpressning..

    Har lite frågor gällande när barnen bor varannan vecka:

    1. Har pappan rätt att kräva att veta om barnen varit borta från förskolan (lediga eller sjuka) på min vecka och/eller jag på hans. (Jag förstår att det är något man berättar om barnet är sjukt etc men måste jag meddela om vi varit lediga? Han har väl inget med att göra vad vi gör?)

    2. När han valt att flytta långt bort från den plats vi bott under snart 10 år och hela barnens liv, kan han kräva att jag ska åka och lämna barnen hos honom när förskolan är stängd?

    Vi gör normalt överlämningar på förskolan som ligger några hundra meter från mitt boende.

    3. Han hotar med att barnen ska få byta förskola till en som ligger närmare honom. Kan han göra det utan mitt medgivande? Vad händer när de börjar skolan om han inte vill gå med på skolan som ligger nära mig? (Dvs där de är skrivna)

Svar på tråden Problem med exet och vv