• Zebbur

Dagisavgift under semesterstängt

Hej! Jag undrar om det är någon annan som betalar full dagisavgift när dagis har "semesterstängt"?

Känns lite konstigt och onödigt att betala för en tjänst som inte levereras.

• Svar på tråden Dagisavgift under semesterstängt
  • Glinda från Oz

Det är väldigt subventionerat redan ts, skattebetalarna står för den mesta av dagisavgiften och du betalar bara en bråkdel av vad det kostar för att ha ditt barn där så jag tycker inte du ska klaga.

• Betty Boop
    Glinda från Oz skrev 2017-06-27 17:15:46 följande:

Det är väldigt subventionerat redan ts, skattebetalarna står för den mesta av dagisavgiften och du betalar bara en bråkdel av vad det kostar för att ha ditt barn där så jag tycker inte du ska klaga.

Varför tror du att skattebetalarna står för avgiften till hunddagis? Hundägarna betalar hela avgiften själva! 

TS, Vi betalar också avgiften till vårt dagis hela sommaren även då det är stängt! Som andra tidigare har skrivit så är det platsen man betalar för. Se det som att du betalar en årsavgift men betalar den spritt över hela året.
  • legomum
    Zebbur skrev 2017-06-26 18:32:28 följande:

Hej! Jag undrar om det är någon annan som betalar full dagisavgift när dagis har "semesterstängt"?

Känns lite konstigt och onödigt att betala för en tjänst som inte levereras.

Tjänsten levereras, behöver du plats så får kommunen ordna på annan förskola.
  • Anonym (Jycke)
    legomum skrev 2017-06-27 18:05:03 följande:

Tjänsten levereras, behöver du plats så får kommunen ordna på annan förskola.

Det gäller en hund... Läser folk inte tråden innan man svarar?
  • AnkiC
    Anonym (Jycke) skrev 2017-06-27 18:07:25 följande:
    Det står inte i ts och när man använder appen så ser man inte vilken kategori det ligger i.
  • Anonym (Jycke)
    AnkiC skrev 2017-06-27 18:08:53 följande:

Det står inte i ts och när man använder appen så ser man inte vilken kategori det ligger i.

Nä, det vet jag. Sa inget om kategorin eftersom den inte alltid syns beroende på vilken typ av enhet man använder... Jag skrev läser folk inte TRÅDEN innan man svarar
  • legomum
    Anonym (Jycke) skrev 2017-06-27 18:07:25 följande:
     hahaha    OskyldigFlört

• NELJ
    legomum skrev 2017-06-27 18:18:22 följande:

hahaha   

Nej det viktiga är att få säga vad man tycker! ????
  • AnkiC
    Anonym (Jycke) skrev 2017-06-27 18:12:23 följande:
    Nä, det vet jag. Sa inget om kategorin eftersom den inte alltid syns beroende på vilken typ av enhet man använder... Jag skrev läser folk inte TRÅDEN innan man svarar
    Aha ja det har du rätt i.
Svar på tråden Dagisavgift under semesterstängt