Anonym (Eget) skrev 2017-06-28 07:39:14 följande:
Räkna med MINST 100 000 för att instalera en septitank om ni vill ha det , det luktar INTE " apa" att tömma den,vi har eget avlopp här hemma - permanent boende, och de enda jag märker av att slamtömmaren är här (om jag råkar vara hemma just då vill säga
) är att jag HÖR lasbilens motor,det luktar inget om man inte står precis bredvid och vem gör det om man inte absolut måste ?
SEN kan det bli lite mindre trevliga arbetsuppgifter om man har otur...om man är fler i hushållet än "normalt" så kanske tanken behöver tömmas innan det är " dags" ( vi beställer inte tömmning utan slamsugen kommer ut med jämna mellanrum) blir det då för fullt kan det bli stopp i rören som " någon" då måste rensa för att inte orsaka stopp i toan.....( och ringa och beställa extra tömmning ) samma sak om någon spolar ner något man inte ska så det blir stopp....finns ingen vaktmästare att ringa utan bara för en " frivillig" i hushållet att ner i tanken o rensa..... Det är DÅ man känner lukten 
haha åh jag känner igen mig så väl i din text! vi bor med i ett hus, ute på landet, med trekammarbrunn, egen brunn och septitank. Vattnet smakar jättegott, godare än det kommunala i kommunen.
Men de där arbetsuppgifterna som "någon" (hos oss är det mannen....) åker på är mindre mysiga emellanåt :D