• brudenikassan

Gift man med barn vill ha sex med mig, ska jag ringa hans fru?

Hej, litet dilemma här..

Kort bakgrundsinfo: Jag är en ung tjej som står i kassan på den centrala McDonalds i min stad på helgkvällarna. En man som är på afterwork beställer från mig, han är trevlig, skämtsam och salongsberusad precis som alla andra kvällsgäster, jag tar hans beställning och tänker inte mer på det. När jag sedan slutar så har jag fått ett sms från denna snubben. Hur han fått mitt nummer visste jag inte då, men fick veta senare att han frågade en medarbetare vad jag hette i efternamn och att han därefter sökt upp mig. När jag får hans sms, frågar jag hur han fått mitt nummer samt jag  vad han ville, sedan cyklade jag hem och somnade. Dagen därefter vaknar jag till en rad sms där han förklarar att han tyckte att jag var jättesöt och gullig, gav bra service för att sedan skriva att jag hade en tight röv. Till att fråga hur gammal jag är ooch ifall jag skulle vara intresserad av att ses och ha sex, eller som han själv sade '' Så (mitt namn) , när skall vi ses och älska lilla du? ;)'' Tyckte detta var extremt obehagligt, sökte upp hans nummer, ringde företaget hans nummer var kopplat till och fick därefter reda på att han hade fru och barn och alla deras nummer.

Nu till mina frågor. Vad skall jag göra? Om ni hade varit hans fru, hur hade ni velat att jag skulle agera, jag som fick dessa sms? Skall jag ringa hans fru och berätta? Eller är det oönskat, kanske vill man inte veta? Eller är det att låta honom komma undan? Ignorance is bliss?

• Svar på tråden Gift man med barn vill ha sex med mig, ska jag ringa hans fru?
  • Anonym (Man)

Ja. Otrohet är ett jävla skit. Jag tycker gott frun kan få veta vilket jävla svin hon bor med.

• Anonym (Reptilhjärnor)
    brudenikassan skrev 2017-06-27 23:36:07 följande:

Hej, litet dilemma här..

Kort bakgrundsinfo: Jag är en ung tjej som står i kassan på den centrala McDonalds i min stad på helgkvällarna. En man som är på afterwork beställer från mig, han är trevlig, skämtsam och salongsberusad precis som alla andra kvällsgäster, jag tar hans beställning och tänker inte mer på det. När jag sedan slutar så har jag fått ett sms från denna snubben. Hur han fått mitt nummer visste jag inte då, men fick veta senare att han frågade en medarbetare vad jag hette i efternamn och att han därefter sökt upp mig. När jag får hans sms, frågar jag hur han fått mitt nummer samt jag  vad han ville, sedan cyklade jag hem och somnade. Dagen därefter vaknar jag till en rad sms där han förklarar att han tyckte att jag var jättesöt och gullig, gav bra service för att sedan skriva att jag hade en tight röv. Till att fråga hur gammal jag är ooch ifall jag skulle vara intresserad av att ses och ha sex, eller som han själv sade '' Så (mitt namn) , när skall vi ses och älska lilla du? ;)'' Tyckte detta var extremt obehagligt, sökte upp hans nummer, ringde företaget hans nummer var kopplat till och fick därefter reda på att han hade fru och barn och alla deras nummer.

Nu till mina frågor. Vad skall jag göra? Om ni hade varit hans fru, hur hade ni velat att jag skulle agera, jag som fick dessa sms? Skall jag ringa hans fru och berätta? Eller är det oönskat, kanske vill man inte veta? Eller är det att låta honom komma undan? Ignorance is bliss?

Helt klart oförskämt beteende av honom! Men oroa dig inte, hans sambo har nog varit med om liknande historier kring den spolingen om han helt obrydd utan konsekvenstänk gör sådär. Garanterar dig att det förhållande ändå skiter sig inom tre-fem år. Mitt råd är att låta det gå, inse att vissa människor inte kan uppföra sig men att dem en dag ändå kommer fälla krokben för sig. Kan du inte svälja det så ring henne men förvänta dig att hon kanske inte blir så upprörd som du tror.
  • Anonym (jag vill veta)

hade det varit min man så hade jag varit jättetacksam om tjejen hört av sig. Jag vill veta vem jag lever med och få chansen att välja om jag vill stanna om han skulle göra ngt sådant.

• jätteanonym1

Ja gud nåde den människa som någon gång ever i hela sitt liv nånsin i tillfällig sinnesförvirring och påverkan har gjort, sagt, skrivit eller sjungit saker som inte står i bibeln..... Nej just det ja, den människan finns ju inte... Låt det vara, väx upp och ta det som en komplimang och gå vidare. Livet pågår kallas detta och inget annat. SMS-kontakt är INTE detsamma som en regeringsförklaring skriven i granit så släpp det bara! Min partner bara suckade av skratt när hon läste trådstarten..

• Anonym (mmm)

men oj vilka mess! och till en helt okänd person. Lite stalkervarning här. Jag hade iaf sparat de där messen och funderat ut något bra sätt att använda dem. 

Jätteanonym1: du skulle alltså tycka det var ok att din partner skrev såna mess till en random person, trots att ni har ett förhållande?

• Anonym (mmm)

Många män tror de ska komma undan med så mycket skit. Visst, man kan göra värre saker än att skicka några fyllemess, men om ingen säger ifrån vad händer nästa gång? Tänk om han hade stått utanför och väntat på TS när hon skulle cykla hem? Då blir plötsligt situation mycket mer otäck. Vem vet vad han hade gjort då?

Eller tycker somliga att det är "pojkstreck", "boys will be boys" ? 

Jag uppfattar denne man som totalt gränslös. Man kan inte skylla på att man var lite berusad, är det så åtalade i våldtänksmål gör? "hoppsan, jag var visst lite berusad, jag kan inte HJÄÄÄÄLPA att jag råkade våldta tjejen lite grann också". 
    Ja jag ställer det på sin spets men et är ju själva beteendet som inte är ok! Det finns alltid folk som säger att tjejen borde vara smickrad över uppmärksamheten men Nej, varför det? Oönskad uppvaktning av random snubbe men aldrig sett är väl fan inget bra. 

Att beställa mat på ett ställe, få syn på en snygg tjej, be om hennes telefonnummer av en kollega? Alltså man gör inte så. Det han skulle gjort (om han var singel!) är att när han beställde kunde han sagt att han tyckte hon var fin etc, kanske erbjudit henne sitt eget nummer istället så kunde hon haft valet att i så fall kontakta honom om hon hade velat, men att det plötsligt dyker upp en massa sjuka mess sådär, nej det är faktiskt inte alls ok, inte på något sätt. Mannen måste lära sig gränser.

• nuharjagbytt

Jag vet inte om du ska kontakta frun eller inte.

Men jag reagerar på att arbetskamrat lämnat ut efternamn får de göra det? Tänker att det är obehagligt att de då kan kolla upp var man bor. Hittade han telefonnummer så lär han ju ha adressen också.

• jätteanonym1

Mmm: Du är den unika personen tydligen i hela världen, den som aldrig nånsin gjort eller sagt något i någon situation som inte har varit superlämpligt just där och då. Livet innehåller att människan gör misstag ibland av olika anledningar och så enkelt är det. Jag säger inte att det är killens fulla och lagliga rätt att göra det. Men om min partner hade gjort det så hade jag ärligt frågat henne vad hon såg i den killen där och då och själv gjort allt för att ta till mig och utvecklas för att själv bli det. Keep your friends close, keep your enemies closer !

Och ja, att jämföra med våldtäkt eller andra våldsinslag som är det värsta som finns är som att jämföra en begagnad cykel mot en fabriksny bil i fråga om transportmedel.

Det är inte ens en grej. Det är däremot en betydligt värre sak att företaget lämnar ut namn på familjemedlemmar, nej tack på livstid till den arbetsgivaren säger jag bara. 

• Anonym (tjejenikassan (C))
    Anonym (Man) skrev 2017-06-27 23:41:53 följande:

Ja. Otrohet är ett jävla skit. Jag tycker gott frun kan få veta vilket jävla svin hon bor med.

Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-06-27 23:46:07 följande:
    ...men förvänta dig att hon kanske inte blir så upprörd som du tror.
    Anonym (jag vill veta) skrev 2017-06-28 08:14:18 följande:

hade det varit min man så hade jag varit jättetacksam om tjejen hört av sig. Jag vill veta vem jag lever med och få chansen att välja om jag vill stanna om han skulle göra ngt sådant.

Ja, alltså jag tänker lite så också. Vi kvinnor måste stötta varandra och om det hade varit min man så hade jag också velat veta. Dock kanske inte alla kvinnor resonerar så. Jag förväntar mig ingenting, skulle inte bli förvånad om hon blev arg eller bara la på, men då har jag i vartfall gjort vad jag har kunnat.
    jätteanonym1 skrev 2017-06-28 08:24:33 följande:

Ja gud nåde den människa som någon gång ever i hela sitt liv nånsin i tillfällig sinnesförvirring och påverkan har gjort, sagt, skrivit eller sjungit saker som inte står i bibeln..... Nej just det ja, den människan finns ju inte... Låt det vara, väx upp och ta det som en komplimang och gå vidare. Livet pågår kallas detta och inget annat. SMS-kontakt är INTE detsamma som en regeringsförklaring skriven i granit så släpp det bara! Min partner bara suckade av skratt när hon läste trådstarten..

Hehe, oj! Jag var nog inte tillräckligt tydlig här men jag citerar '' Dagen därefter vaknar jag till en rad sms där han förklarar....'' Då jag jobbar sena nätter vaknar inte jag förrän vid 16 tiden. Smsen han skickade är daterade mellan 12-14.45. Tror alltså att han nyktrade till vid den tiden och ändå valt att sms:a mig i nyktert tillstånd.

nuharjagbytt skrev 2017-06-28 08:33:58 följande:

Jag vet inte om du ska kontakta frun eller inte.

Men jag reagerar på att arbetskamrat lämnat ut efternamn får de göra det? Tänker att det är obehagligt att de då kan kolla upp var man bor. Hittade han telefonnummer så lär han ju ha adressen också.

Jag har pratat med min restaurangchef som skall ha ett möte med denna medarbetare. Personligen skulle jag aldrig ge ut någons efternamn till en gäst men jag tror inte min medarbetare menade något illa och hon trodde väl aldrig att han skulle söka upp mig och ta kontakt. 

Ja, det var mycket obehagligt att han hittade mitt telefonnummer, han smsade vid 14 tiden och frågade även ''Förresten, bor du själv eller bor du hos farsan på Östermalm? För om du bor på Lidingö så kan jag ta en taxi dit.'' Så ja han vet lite för mycket om mig.

Anonym (mmm) skrev 2017-06-28 08:26:50 följande:

men oj vilka mess! och till en helt okänd person. Lite stalkervarning här. Jag hade iaf sparat de där messen och funderat ut något bra sätt att använda dem. 

Jag funderar mest på att bara vara en öppen bok och skicka bild på smsen om det är något hans fru vill ha bevis på och/eller läsa. Så om hon frågar och vill se smsen så tänkte jag bara skicka dem. Men som sagt, hon kanske bara lägger på och blockar mitt nr.

Anonym (mmm) skrev 2017-06-28 08:32:26 följande:

Många män tror de ska komma undan med så mycket skit. Visst, man kan göra värre saker än att skicka några fyllemess, men om ingen säger ifrån vad händer nästa gång? Tänk om han hade stått utanför och väntat på TS när hon skulle cykla hem? Då blir plötsligt situation mycket mer otäck. Vem vet vad han hade gjort då?

Precis! Och jag tänker också på den tjejen som kanske blir hans nästa offer och kanske inte vet hur hon skall agera. Tänk om jag kan bespara en yngre tjej än mig samma ångest av att en kåt 40+:are vet vart hon bor och skickar skamliga förslag. Saken är ju också den att jag tror att han i nyktert tillstånd skickat mig de smsen jag fick vid lunch och det är ju ännu värre.

jätteanonym1 skrev 2017-06-28 09:05:40 följande:

Men om min partner hade gjort det så hade jag ärligt frågat henne vad hon såg i den killen där och då och själv gjort allt för att ta till mig och utvecklas för att själv bli det. 

Det är däremot en betydligt värre sak att företaget lämnar ut namn på familjemedlemmar, nej tack på livstid till den arbetsgivaren.

Om jag skall vara ärlig mot mig själv så tror inte jag att det handlar om att jag är snygg. Utan han har själv smsat att han tänder på att jag är ung. Varför tänder han på det? Jo antagligen för att unga tjejer som mig ofta är oerfarna och därmed inte har något att jämföra med när vi blir illa behandlade. Vi är lätta offer då våra hjärnor inte är tillräckligt utvecklade än. En äldre, mer erfaren kvinna hade nog varit rak på sak och bett denna 40+aren att flyga åt fanders åt de skamliga förslag han skickat per sms, varav jag själv är lite kluven över vad jag skall göra samt att jag är rädd att råka illa ut eller se honom på mitt jobb igen.

När det gäller företaget så kom jag till en receptionist som var väldigt samarbetsvillig när jag låtsades vara en kund och sa att detta numret ringt mig, men att jag inte fick någon information vem numret gick till och bara ringde för att undra vem det var.  

• Mirja von Beau
    brudenikassan skrev 2017-06-27 23:36:07 följande:

Hej, litet dilemma här..

Vadå dilemma? Det räcker väl med att ignorera honom och göra klart för dina jobbarkompisar att du ogillar att någon ger ut dina personliga kontaktdaten till vem som helst.
Svar på tråden Gift man med barn vill ha sex med mig, ska jag ringa hans fru?