• ssangiss

Rumpa

Blir galen här!

Har tränat ben och rumpa i en vecka nu. Äter bra och nyttigt och inget socker alls.

Men när jag gör mina squats så känner jag det enormt mycket i låren, både under träningspasset och lite efteråt. Känner även lite på baksidan av benen. Men INGENTING i rumpan!!

Körde precis ett pass med squats, 8 reps och jag känner det fortfarande i låren och de har till och med blivit hårdare på bara denna veckan. Men inte ett skvatt i rumpan.. Jag har benen lite brett isär och med fötterna utåt, och jag känner att rumpan späns när jag gör mina squats men ingen träningsvärk, ingenting alls.

Ska det vara så här???

• Svar på tråden Rumpa
  • Huffabott

Prova att stå på alla fyra (händer och knän i golvet) och lyft benen rakt bakåt/uppåt istället.

• Huffabott

I knäböj ska man hålla rak rygg. Det känns nästan som att man putar med rumpan.

• ssangiss
    Huffabott skrev 2017-06-28 17:04:04 följande:

I knäböj ska man hålla rak rygg. Det känns nästan som att man putar med rumpan.

Det gör jag med. Gör allt rätt..
  • ssangiss
    Huffabott skrev 2017-06-28 17:03:21 följande:

Prova att stå på alla fyra (händer och knän i golvet) och lyft benen rakt bakåt/uppåt istället.

Brukar köra den med men då får jag alltid typ "kramp" i högra rumpmuskeln.. Jättekonstigt.
  • Anonym ($@((@)

Vikter, tyngre vikter å färre reps! Kör riktiga knäböj istf för squats! Lycka till!

• Hannah18

Just squats bränner olika beroende på form och hur man gör dom. 
    Det finns ju en "rump-maskin" på de flesta gym där du sitter ner och trycker ut benen åt sidan, den är super! Inte bara för rumpa men musklerna på sidan utav rumpan, de är viktiga muskler så glöm inte dom!
    Börja också att ha ett elastiskt band mellan dina fötter och huka dig ner i en squat och gå som en krabba från en sida av gymmet till den andra, det kommer bränna om du gör dom rätt!
    Finns alltid hjälpmedel på youtube :)

Svar på tråden Rumpa