Inlägg från: Anonym (Bråttom bråttom..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bråttom bråttom..)

Hur förhåller vi oss?

Jag har aldrig förstått brådskan med att dra in barnen barnen i ett förhållande som är så färskt. Några månader? Är det inte bättre att ni vuxna lär känna varandra lite bättre först?

Vi väntade 7 månader innan vi träffade varandras barn.

Har barnen känt till den här mannen länge trots att förhållandet är så nytt, är det väl bara att tuta och köra. Lycka till!

Anonym (Kristin) skrev 2017-06-29 11:49:17 följande:
    Det är inte nytt
    Det var uppfattningen jag fick när jag läste trådstarten. För mig är ett förhållande som bara har några månader på nacken nytt. 
    Anonym (Kristin) skrev 2017-06-29 12:31:31 följande:
    Men då frågar man väl ändå och inte "tror"? Heter trådstarten "hur många månader har vi varit ihop, för jag vet inte själv"?? Bara undrar..
    Det går alltså inte att förlita sig på att det någon skriver i en trådstart stämmer, utan man ska fråga för att förvissa sig om att det är riktigt.

Ha det bra och lycka till.
    Brumma skrev 2017-06-29 16:10:37 följande:
    Förstår dock att hon uppfattade det som nytt. Några månader gammalt.

Med tanke på att du inledde med att skriva "för några månader sedan".

Man kanske får räkna med tolkningar då :)

Några månader är för mig 2-4. Sedan hade jag övergått till att säga ett halvår eller "snart ett år"
    Tack Brumma!
    Brumma skrev 2017-06-29 16:38:53 följande:
    Jag är inte nyfiken, jag uttryckte bara min förståelse för att man tolkar "några månader" som just några månader ;)

Längden på relationen kan vara relevant för hur man ger råd. Personligen anser jag det vara relevant men kanske andra tänker annorlunda.
    Precis min tanke också.
    Brumma skrev 2017-06-29 18:23:44 följande:
    Anonym (Bråttom bråttom..) skrev 2017-06-29 16:49:35 följande:

Precis min tanke också.

Hehe

Faktiskt menade jag att jag personligen finner det IRRELEVANT men mobilen tyckte tydligen annorlunda :D :D :D

Men, jag förstår om man finner det relevant :)

Ps. Jag träffade min mans dotter efter två månader ungefär. Hon var dock mkt yngre så det var inget som behövde "förklaras" på ngt sätt att jag kom in i bilden.
    Där ser man så fel det kan bli. Jag som trodde jag stött på en likasinnad. Men tji vad jag bedrog mig.  Skrattande Men du får behålla mina gilla -tummar ändå.
Svar på tråden Hur förhåller vi oss?