• Anonym (Kristin)

Hur förhåller vi oss?

Jag har för några månader sedan inlett ett förhållande med en man som har två barn, 6 och 11 år gamla tjejer. Jag har också två tjejer, 4 och 7 år gamla. Nu är det på så vis att vi ska börja introducera varandras barn in i varandras liv. Lite spontant tänker jag att det blir (fast planerat), men undrar lite om det finns klockrena tips på hur vi ska förhålla oss inför detta. Det måste kännas spontant och oviktigt. Hur ska jag förklara? Så att inte barnen känner press på att det liksom måste bli bra. Mötet är viktigt oss emellan, men för barnen får det bara kännas spontant och i "förbifarten". Eller tänker jag tokigt nu?

• Svar på tråden Hur förhåller vi oss?
  • Anonym (Kristin)
    Anonym (Bråttom bråttom..) skrev 2017-06-29 12:18:40 följande:

Det var uppfattningen jag fick när jag läste trådstarten. För mig är ett förhållande som bara har några månader på nacken nytt. 

Men då frågar man väl ändå och inte "tror"? Heter trådstarten "hur många månader har vi varit ihop, för jag vet inte själv"?? Bara undrar..
  • Anonym (Bråttom bråttom..)
    Anonym (Kristin) skrev 2017-06-29 12:31:31 följande:
    Men då frågar man väl ändå och inte "tror"? Heter trådstarten "hur många månader har vi varit ihop, för jag vet inte själv"?? Bara undrar..
    Det går alltså inte att förlita sig på att det någon skriver i en trådstart stämmer, utan man ska fråga för att förvissa sig om att det är riktigt.

Ha det bra och lycka till.
  • Anonym (Kristin)
    Anonym (Bråttom bråttom..) skrev 2017-06-29 13:17:33 följande:

Det går alltså inte att förlita sig på att det någon skriver i en trådstart stämmer, utan man ska fråga för att förvissa sig om att det är riktigt.

Ha det bra och lycka till.

Fast öh har jag skrivit antal månader i trådstarten eller ens till dig eller?? Så att det går ju inte ihop!

Tack, det ska nog gå bra!
  • Brumma
    Anonym (Kristin) skrev 2017-06-29 15:01:05 följande:

Fast öh har jag skrivit antal månader i trådstarten eller ens till dig eller?? Så att det går ju inte ihop!

Tack, det ska nog gå bra!

Förstår dock att hon uppfattade det som nytt. Några månader gammalt.

Med tanke på att du inledde med att skriva "för några månader sedan".

Man kanske får räkna med tolkningar då :)

Några månader är för mig 2-4. Sedan hade jag övergått till att säga ett halvår eller "snart ett år"
  • Anonym (Kristin)
    Brumma skrev 2017-06-29 16:10:37 följande:

Några månader är för mig 2-4. Sedan hade jag övergått till att säga ett halvår eller "snart ett år"

Fast fortfarande, man antar inte, man tar reda på fakta. Jag bad väl inte om råd att någon skulle godkänna vårt förhållande, utan hur vi lägger upp våra träffar.

För att ni ska sluta anta så har vi varit ihop i 7 månader allt som allt. Då vet ni.

Hoppas er nyfikenhet är stillad :)
  • Brumma
    Anonym (Kristin) skrev 2017-06-29 16:26:28 följande:

Fast fortfarande, man antar inte, man tar reda på fakta. Jag bad väl inte om råd att någon skulle godkänna vårt förhållande, utan hur vi lägger upp våra träffar.

För att ni ska sluta anta så har vi varit ihop i 7 månader allt som allt. Då vet ni.

Hoppas er nyfikenhet är stillad :)

Jag är inte nyfiken, jag uttryckte bara min förståelse för att man tolkar "några månader" som just några månader ;)

Längden på relationen kan vara relevant för hur man ger råd. Personligen anser jag det vara relevant men kanske andra tänker annorlunda.
    Brumma skrev 2017-06-29 16:10:37 följande:

Tack Brumma!
    Brumma skrev 2017-06-29 16:38:53 följande:
    Jag är inte nyfiken, jag uttryckte bara min förståelse för att man tolkar "några månader" som just några månader ;)

Längden på relationen kan vara relevant för hur man ger råd. Personligen anser jag det vara relevant men kanske andra tänker annorlunda.
    Precis min tanke också.
  • Anonym (...)

Jag hade nog gjort så att han som utomstående gäst fått komma hem till oss innan barnen introducerades för varandra. Då blir det mer konkret att barnen öppnar sitt hem för honom och kan vara delaktiga i förberedelserna, t.ex baka något eller förslå saker man kan göra tillsammans. Mötet blir på deras villkor och i en miljö där de känner sig trygga. Tror det blir lättare senare för barnen att alla inte är främlingar för varandra och att de känner sig någorlunda bekväma med sin förälders respektive.

• Anonym (Jo)
    Anonym (...) skrev 2017-06-29 17:10:06 följande:
    Jag hade nog gjort så att han som utomstående gäst fått komma hem till oss innan barnen introducerades för varandra. Då blir det mer konkret att barnen öppnar sitt hem för honom och kan vara delaktiga i förberedelserna, t.ex baka något eller förslå saker man kan göra tillsammans. Mötet blir på deras villkor och i en miljö där de känner sig trygga. Tror det blir lättare senare för barnen att alla inte är främlingar för varandra och att de känner sig någorlunda bekväma med sin förälders respektive.
    Just så.
  • Anonym (Kristin)

Tänker du första eller andra mötet nu?
  • Påven Johanna II

Jag hade stämt träff vid en riktigt bra lekpark och haft med picknickkorg.

• Brumma
    Brumma skrev 2017-06-29 16:38:53 följande:

Anonym (Bråttom bråttom..) skrev 2017-06-29 16:49:35 följande:

Precis min tanke också.

Hehe

Faktiskt menade jag att jag personligen finner det IRRELEVANT men mobilen tyckte tydligen annorlunda :D :D :D

Men, jag förstår om man finner det relevant :)

Ps. Jag träffade min mans dotter efter två månader ungefär. Hon var dock mkt yngre så det var inget som behövde "förklaras" på ngt sätt att jag kom in i bilden.
  • Brumma

Ja. När jag läste TS tolkade jag det som att barnen redan träffat respektive vuxen (med tanke på att det står att de ska introducera barnen för varandra)

Det känns självklart att barnen får lära känna er vuxna innan de träffar varandra..

TS - har ni träffat varandras barn?
    Brumma skrev 2017-06-29 18:23:44 följande:
    Anonym (Bråttom bråttom..) skrev 2017-06-29 16:49:35 följande:

Precis min tanke också.

Hehe

Faktiskt menade jag att jag personligen finner det IRRELEVANT men mobilen tyckte tydligen annorlunda :D :D :D

Men, jag förstår om man finner det relevant :)

Ps. Jag träffade min mans dotter efter två månader ungefär. Hon var dock mkt yngre så det var inget som behövde "förklaras" på ngt sätt att jag kom in i bilden.
    Där ser man så fel det kan bli. Jag som trodde jag stött på en likasinnad. Men tji vad jag bedrog mig.  Skrattande Men du får behålla mina gilla -tummar ändå.
  • Brumma
    Anonym (Bråttom bråttom..) skrev 2017-06-29 18:37:16 följande:

Där ser man så fel det kan bli. Jag som trodde jag stött på en likasinnad. Men tji vad jag bedrog mig.  Men du får behålla mina gilla -tummar ändå.

Haha :)

Så kan det bli :D

Man tackar :)
  • Anonym (Kristin)
    Brumma skrev 2017-06-29 18:26:47 följande:

Ja. När jag läste TS tolkade jag det som att barnen redan träffat respektive vuxen (med tanke på att det står att de ska introducera barnen för varandra)

Det känns självklart att barnen får lära känna er vuxna innan de träffar varandra..

TS - har ni träffat varandras barn?

Ja jag formulerar mig klumpigt, vi har enskilt träffat varandras barn på hemmaplan. Nu ska vi få ihop våra barn in i ekvationen, alltså istället för att jag umgås med han och hans barn och vice versa, så vill vi kunna umgås allihopa med varandra. Vi har dock inte umgåtts utanför hemmet, utan jag har varit med han och hans barn en fredagskväll på mys och sen åkt hem, han likaså. Eller en fika efter jobbet. Nu vill vi trappa upp det och få till bra träffar.
  • Brumma
    Anonym (Kristin) skrev 2017-06-29 22:48:58 följande:

Ja jag formulerar mig klumpigt, vi har enskilt träffat varandras barn på hemmaplan. Nu ska vi få ihop våra barn in i ekvationen, alltså istället för att jag umgås med han och hans barn och vice versa, så vill vi kunna umgås allihopa med varandra. Vi har dock inte umgåtts utanför hemmet, utan jag har varit med han och hans barn en fredagskväll på mys och sen åkt hem, han likaså. Eller en fika efter jobbet. Nu vill vi trappa upp det och få till bra träffar.

Tycker det verkar som om ni gjort "rätt" hittills:)

Och ni verkar tänka mkt på att få det bra för barnen. Så jag tror det kommer bli bra.

Hoppas ni får en trevlig utflykt i helgen :)
Svar på tråden Hur förhåller vi oss?