Anders 386 skrev 2017-06-30 09:06:45 följande:
Konstigt att män blir till svin när dom råkar ha en avvikande åsikt än en kvinna?
Är du en typisk representant för feminismen blir jag mörkrädd...
Alla måste självklart ha rätt att välja partner utifrån de värderingar som man själv har. Här hade dom inte samma värderingar, därför valdes hon bort.
Hans värderingar är inte alls fel, det är bara inte samma värderingar som TS.
Anonym (V) skrev 2017-06-30 16:19:23 följande:
Tjejer som reagerar så brukar ofta ha sex för bekräftelse/självskadebeteende och inte för att de bara gillar sex.
Därför blir de så förbannade och kränkta
att det finns någon som inte vill ha dem.
( Enligt min erfarenhet såklart. )
Du tror inte det kan bli en "WTF? du frågade ju" reaktion (ungefär som när jag läser ditt inlägg) av någon som bara haft sex på skoj? Det kanske känns lite svinigt.
Varför frågar och reagerar en del män som de gör....
Killar som reagerar så brukar ofta (vilja)ha sex för bekräftelse och inte för att de bara gillar sex.
Därför blir de så förbannade, känner sig små och kränkta när en tjej har haft sex med flera,
får känslan av att det finns någon som inte vill ha dem,
så de måste fråga för att kunna välja bort tjejer som får dem att känna sig mindre.
Att man inte kan hantera att tjejen haft ett haft sex med flera tyder oftast på dålig självkänsla och dålig copingstrategi.
( Enligt min erfarenhet såklart. )
Det kan ju kännas lite svinigt att bli ratad/dömd för att någon annan har låg självkänsla men det är ingen förlust.
Fråga inte om du inte vill veta är en bättre strategi, man vet inte heller i förhand varför någon frågar.
Det du skriver stämmer i vissa fall, många unga tjejer (och killar) använder en väldigt dålig strategi när de söker väldigt mycket bekräftelse och det kan svida att bli dömd för det långt efteråt.
"
Killar som reagerar så brukar ofta..." ska man döma de killarna lång efteråt?
Anonym (V) skrev 2017-06-30 17:37:49 följande:
Det har inget att göra med antalet partners utan åsikten att den som inte vill ha dig är "svin" .
Jag har inte heller skrivit att tjejer som har sex ofta gör det på grund av bekräftelse / självskadebeteende utan att just dessa tjejer blir arga över att bli nobbade av någon , och kallar män som inte vill ha dem för svin. Osv.
Tjejer som " kan ta för sig när de har helt enkelt lust och vill " osv. brukar kunna hantera ett nej också utan att kalla män som nobbar dem för olika saker.
Du vet i 2017 kan man välja vem man blir ihop med , och man kan välja bort den man inte tycker passar ihop med en.
Oavsett anledning.
Du verkar vara oerhört kränkt över att folk har rätt att nobba dig.
Helt rätt, jag har rätt att välja bort någon p.g.a. fel hår färg, kriminalitet eller många partners men frågan är ju varför vissa frågar, är det rätt strategi, är det bra värderingar, var har jag fått värderingarna ifrån, varför det är så viktigt, vad beror det på, spelar det någon roll i förhållandet eller är jag kanske lite knäpp?
Är den som spontant klämmer ur sig "
jag har legat med 40" och får en "WTF?" reaktion när killen drar själv lite knäpp? Antagligen.
Anonym (Manliga mannen) skrev 2017-06-30 23:23:41 följande:
Hallå där, blanda inte ihop oss 98% med vettig syn på förhållanden och sex med de 2% av oss som är talibaner....
Jag har alltid haft känslan av att tillhöra de 98% men min syn på saker och vad som är vettigt har förändrats med åren...