• Anonym (Sarah)

Blev ratad av en kille pga mitt antal

Det är såhär att jag började dejta en jättefin kille för några veckor sedan. Vi klickade väldigt bra ihop och han var verkligen en gentleman på alla vis. Jag började nästan bli kär och det kändes som att jag hittat rätt. Tills den dagen han från ingenstans undrade om hur många partners jag haft. Eftersom jag inte ville ljuga så sa jag mitt antal vilket är runt 40, jag är själv 29 år. Han betedde sig som vanligt efter att ha hört det, och han skjutsade hem mig precis som han alltid gjort. Men nu har det gått tre dagar och han svarar inte när jag ringer eller på mina sms. Känner mig jätteledsen och liten för att ha skrämt bort en sån fin kille. Jag känner att jag förstört allt, men samtidigt så ville jag aldrig ljuga för honom. Spelar verkligen ens antal någon roll? Är det så viktigt för er män?

• Svar på tråden Blev ratad av en kille pga mitt antal
  • Anonym (Manliga mannen)
    Anonym (E) skrev 2017-06-30 22:29:37 följande:

Män tål inte sanningen och dom vill vara den enda eller allafall att man som tjej legat med 2-3 stycken.

Hallå där, blanda inte ihop oss 98% med vettig syn på förhållanden och sex med de 2% av oss som är talibaner....
  • Anonym (E)
    Anonym (Manliga mannen) skrev 2017-06-30 23:23:41 följande:

Hallå där, blanda inte ihop oss 98% med vettig syn på förhållanden och sex med de 2% av oss som är talibaner....

Tror du ja..
    Anonym (E) skrev 2017-06-30 23:27:01 följande:

Tror du ja..

Jag som är man borde väl veta, kan man tycka. Känner ingen man som har den sorts värderingar som du beskriver heller.
  • Farfallos
    Anonym (Manliga mannen) skrev 2017-06-30 10:17:00 följande:
    Religiösa vanföreställningar är iofs aldrig någonsin en ursäkt för något alls.
    Nä, för egen del anser jag inte att något av de orsaker jag nämnde i inlägg #94 är godtagbara ursäkter, men de gör honom (den försvunne mannen i TS) inte till en svin bara för det. 
  • Anonym (E)
    Anonym (Manliga mannen) skrev 2017-06-30 23:47:50 följande:

Jag som är man borde väl veta, kan man tycka. Känner ingen man som har den sorts värderingar som du beskriver heller.

Det angår inte någon hur många man har legat med.Jag skulle aldrig berätta,även fast det inte varit så många.Se framåt istället !
  • Miss Skywalker

Skulle en kille fråga mig det skulle jag ta det som en varningssignal..

• Anonym (AnonymMan)

Sådana killar tänker inte alls.
    1. Det är j-gt korkat att ställa frågan. Det skapar bara konstiga känslor.
    2. Kvinnan de har sex med som de njuter av att ha sex med har lärt sig det någonstans. Ingen blir till exempel bra på att suga kuk utan övning.

Bättre att vara tacksam för att hon har erfarenhet och njuta av det.

Miss Skywalker skrev 2017-07-01 10:31:29 följande:

Skulle en tjej ta det som en varningssignal så skulle jag ta det som en varningssignal ;)
    Anonym (AnonymMan) skrev 2017-07-01 14:10:57 följande:

Sådana killar tänker inte alls.

1. Det är j-gt korkat att ställa frågan. Det skapar bara konstiga känslor.

2. Kvinnan de har sex med som de njuter av att ha sex med har lärt sig det någonstans. Ingen blir till exempel bra på att suga kuk utan övning.

Bättre att vara tacksam för att hon har erfarenhet och njuta av det.

Tycker visst man kan ställa frågan för det är inget fel med att försöka förstå sin partner. Brukar passa på att nämna min siffra också. Om man tycker det är konstigt/fel/avtändande att ens partner haft en bunt tidigare partners så är DET konstigt.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Sarah) skrev 2017-06-29 01:34:46 följande:

[...]Spelar verkligen ens antal någon roll? Är det så viktigt för er män?

Anonym (Manliga mannen) skrev 2017-07-01 15:16:47 följande:
    Skulle en tjej ta det som en varningssignal så skulle jag ta det som en varningssignal ;)Tycker visst man kan ställa frågan för det är inget fel med att försöka förstå sin partner. Brukar passa på att nämna min siffra också. Om man tycker det är konstigt/fel/avtändande att ens partner haft en bunt tidigare partners så är DET konstigt.
    De som brukar fråga brukar ju tycka det.
    87911417 skrev 2017-06-29 17:37:04 följande:

Löjliga ni är som anser att killen har gjort fel. Syftet med att dejta är väl att hitta en person som man trivs med, nu kände han uppenbarligen inte det med ts. Ni har åsikter om hur er partner ska vara men ts kille är det fel på, bara för att han KANSKE inte anser likadant. Det är inte fel på ts som har haft många sexpartners och det är inte fel på killen som inte vill vara med ts. Dem enda det är fel på här, är ni som inte kan respektera att folk har olika åsikter....om allting och att det faktiskt är helt okej.

Jag hängde med i första meningen men kom av mej i den sista.

Det här är en diskussion om åsikter och åsikter om dessa åsikter, man måste inte se det ur en enda persons perspektiv och hålla med för att den har rätt till en åsikt.
  • Anonym (tippset)
    Miss Skywalker skrev 2017-07-01 10:31:29 följande:

Exakt

• KlunsSmurfen
    Anonym (Manliga mannen) skrev 2017-06-29 09:17:27 följande:

Jag tycker antalet tidigare partners spelar en viss roll men inte jättestor. Om du är 29 och har haft 40 partners så är det ganska många och jag skulle ha frågat vidare lite om det om jag varit killen. Kan ju tyda på både att någon är levnadsglad och gillar att ta för sig av livet men kan också tyda på stort bekräftelsebehov och/eller problem med att stanna kvar i seriösa förhållanden. Hur som helst är det inte ett ok beteende att bara försvinna utan förklaring. Åk hem till honom och ställ honom mot väggen.

Anonym (O) skrev 2017-06-29 10:22:46 följande:

Det finns olika anledningar till varför en person kanske inte känner sig bekväm med att vara med någon som haft många partners, tycker många i tråden hittills verkar väldigt hårda i orden. Vet inte om det är för att trösta TS eller för att ni tycker som ni skriver, men jag förstår inte varför man ska bli arg på killen (även om det är lite barnsligt att inte svara på sms).

För vissa kan antalet partners tala om hur "desperat" en person är, hur lätt en person har för att bli kär eller ha sex med vem som helst etc. Betyder inte att detta är korrekt, men det ger ett intryck, några exempel på tankar som kan uppstå och resultera i att man väljer att inte satsa på förhållandet:

"Oj, den här personen vill verkligen ha mycket sex och äventyr om den har haft så många (sex)partners, det kommer jag aldrig kunna tillfredsställa, vi kommer inte att passa ihop."

"Den här människan är inte ute efter något seriöst, jag är bara en i mängden"

"Det här låter som en risk för att denna skulle bli kär i någon annan under vårt förhållande"

"Jag har inte samma syn på förhållanden som den här personen"

... och sedan den som många verkar dra till med i tråden: "Jag vill inte vara med någon som haft sex med så många olika personer"

TS, du vet ju inte ens om det här är anledningen till att det tog slut, kan ha varit något annat också, det kanske har hänt honom något?
    Om det var det här som var anledningen så få du inte ge upp, det finns gott om folk som inte bryr sig om din förflutna! Bara att släppa och gå vidare.

Förstår hur ni resonerar men det är ungefär som att kolla någons mobil när man är svartsjuk, han kan ha raderat SMS. Det är inte ovanligt att folk ljuger i den situationen, TS kunde ha svarat 3, nu svarade TS "rätt"

"Manliga mannen" du vet inte om tjejen är ärlig om hon inte svarat "rätt", svarar hon "rätt" vet du inte om hon förändrat sig och någon som är väldigt levnadsglad kan ha också svårt att binda sej. Den som haft få partners eller legat med få kanske inte ens vet vad den vill eller vad den vill ha.

Hur vet man om någon förändrat sig? Man får ta risken, eller fega ur.
    Varför frågar man när man borde veta att man inte alltid kan lita på svaret eller när svaret kan vara tvetydigt...Varför läser man SMS och letar bevis för sina misstankar när osäkerheten oftast kommer från insidan....

"O", de tankar du får upp har ju inte bara med "förtjäna förtroende" att göra, de stämmer ju också in på någon som är väldigt osäker i sig själv
    Farfallos skrev 2017-06-29 07:15:31 följande:
    Nä, har man riktigt lågt självförtroende, högt kontrollbehov, liten kuk och svagt förstånd så är det verkligen ingen god idé att ha en kvinna som har tagit för sig av livet och vet vad glädje, njutning, sorg och smärta är. Då bör man istället välja en kvinna som växt upp som inlåst och i herrans tukt och förmaning.
    Anonym (Manliga mannen) skrev 2017-07-01 15:16:47 följande:
    Skulle en tjej ta det som en varningssignal så skulle jag ta det som en varningssignal ;)Tycker visst man kan ställa frågan för det är inget fel med att försöka förstå sin partner. Brukar passa på att nämna min siffra också. Om man tycker det är konstigt/fel/avtändande att ens partner haft en bunt tidigare partners så är DET konstigt.
    Det kan finnas en anledning till att de tar det som en varningssignal precis som vissa män gör när de tolkar antalet en tjej legat med som varningssignal.
  • KlunsSmurfen
    Dfeat skrev 2017-06-29 18:29:54 följande:
    Oklart vad du menar med det? Det är inte så att jag ser ned på kvinnor som ligger runt, tycker de ska få göra som de vill. Säger bara att jag personligen inte vill veta det om tjejer som jag träffar.

Det ligger nog mest i att jag själv inte ligger runt. Nästan alla tjejer jag legat med har varit tjejer jag dejtat och varit genuint intresserad av. Ser ingen poäng att ligga utan känslor för liggandets skull.
    Häll nästan med dig till en viss del och du försöker skilja på det intellektuella och känslor det är inte alltid man rår för sina känslor och har svårt att hantera dem  kanske man måste backa ur fråga inte om du inte vill veta, men
    Dfeat skrev 2017-06-29 18:01:21 följande:

Jag skulle inte heller fortsätta att träffa en tjej om jag fick reda på att hon legat med många, å andra sidan skulle jag inte ställa frågan heller.

Eftersom män har ansvaret och pressen på att vara de som flirtar och tar initiativ så ses många sexpartners som något positivt, de har ju i viss mån presterat något. Kvinnor generellt tar ju inte lika mycket initiativ, utan sitter passivt och väntar på att någon av killarna som flirtar med henne ska vara intressant. Jag skulle därför bara få känslan av att hon är lös och ligger med alla som flirtar med henne = stor chans att hon är otrogen. 

Dfeat skrev 2017-06-29 18:24:14 följande:
    Får och får, de får ju kämpa för det. Kvinnor å andra sidan har ju i princip tillgång till hur mycket sex de vill for free så att säga.

Det är ju ungefär som med rika människor. Människor som slitigt som djur och byggt upp en förmögenhet ses som finare än människor som ärvt massa pengar och bara ligger och vältrar sig i lyx.

Håller med om att det är synd att vi inte kommit längre. Men enda lösningen är nog att kvinnor börjar ta mer initiativ och inte passivt låter männen göra hela jobbet.
     jag tror att det är i det intellektuella och okunskap det brister eftersom du bygger det på känslor, och du verkar se ner på dem p.g.a. det för att du själv verkar vara mer demisexuell och en tjej som inte är det = stor chans att hon är otrogen.
    Män som kämpat för att få sex och byggt upp ett stadigt sexliv ses som finare än kvinnor som fått massa sex och bara ligger och vältrar sig i sex.

Kvinnor som kämpat för att få sex
    och byggt upp ett stadigt sexliv ses som finare än kvinnor som fått massa sex och bara ligger och vältrar sig i sex.
    ???
  • KlunsSmurfen
    Anders 386 skrev 2017-06-30 09:06:45 följande:
    Konstigt att män blir till svin när dom råkar ha en avvikande åsikt än en kvinna?  Skrattande

Är du en typisk representant för feminismen blir jag mörkrädd... 

Alla måste självklart ha rätt att välja partner utifrån de värderingar som man själv har. Här hade dom inte samma värderingar, därför valdes hon bort. 
    Hans värderingar är inte alls fel, det är bara inte samma värderingar som TS.
    Anonym (V) skrev 2017-06-30 16:19:23 följande:
    Tjejer som reagerar så brukar ofta ha sex för bekräftelse/självskadebeteende och inte för att de bara gillar sex.

Därför blir de så förbannade och kränkta

att det finns någon som inte vill ha dem.

( Enligt min erfarenhet såklart. )
    Du tror inte det kan bli en "WTF? du frågade ju" reaktion (ungefär som när jag läser ditt inlägg) av någon som bara haft sex på skoj? Det kanske känns lite svinigt.
    Varför frågar och reagerar en del män som de gör....
    Killar som reagerar så brukar ofta (vilja)ha sex för bekräftelse och inte för att de bara gillar sex.

Därför blir de så förbannade, känner sig små och kränkta när en tjej har haft sex med flera,

får känslan av att det finns någon som inte vill ha dem,

så de måste fråga för att kunna välja bort tjejer som får dem att känna sig mindre.

Att man inte kan hantera att tjejen haft ett haft sex med flera tyder oftast på dålig självkänsla och dålig copingstrategi.

Det kan ju kännas lite svinigt att bli ratad/dömd för att någon annan har låg självkänsla men det är ingen förlust. Fråga inte om du inte vill veta är en bättre strategi, man vet inte heller i förhand varför någon frågar.

Det du skriver stämmer i vissa fall, många unga tjejer (och killar) använder en väldigt dålig strategi när de söker väldigt mycket bekräftelse och det kan svida att bli dömd för det långt efteråt.
    "Killar som reagerar så brukar ofta..." ska man döma de killarna lång efteråt?
    Anonym (V) skrev 2017-06-30 17:37:49 följande:
    Det har inget att göra med antalet partners utan åsikten att den som inte vill ha dig är "svin" .

Jag har inte heller skrivit att tjejer som har sex ofta gör det på grund av bekräftelse / självskadebeteende utan att just dessa tjejer blir arga över att bli nobbade av någon , och kallar män som inte vill ha dem för svin. Osv.

Tjejer som " kan ta för sig när de har helt enkelt lust och vill " osv. brukar kunna hantera ett nej också utan att kalla män som nobbar dem för olika saker.

Du vet i 2017 kan man välja vem man blir ihop med , och man kan välja bort den man inte tycker passar ihop med en.

Oavsett anledning.

Du verkar vara oerhört kränkt över att folk har rätt att nobba dig.
    Helt rätt, jag har rätt att välja bort någon p.g.a. fel hår färg, kriminalitet eller många  partners men frågan är ju varför vissa frågar, är det rätt strategi, är det bra värderingar, var har jag fått värderingarna ifrån, varför det är så viktigt, vad beror det på, spelar det någon roll i förhållandet eller är jag kanske lite knäpp?

Är den som spontant klämmer ur sig "jag har legat med 40" och får en "WTF?" reaktion när killen drar själv lite knäpp? Antagligen.
    Anonym (Manliga mannen) skrev 2017-06-30 23:23:41 följande:
    Jag har alltid haft känslan av att tillhöra de 98% men min syn på saker och vad som är vettigt har förändrats med åren...
  • bra valla
    KlunsSmurfen skrev 2017-07-01 22:23:39 följande:
    Anonym (V) skrev 2017-06-30 16:19:23 följande:
    Tjejer som reagerar så brukar ofta ha sex för bekräftelse/självskadebeteende och inte för att de bara gillar sex.

Därför blir de så förbannade och kränkta

att det finns någon som inte vill ha dem.

Det kan ju kännas lite svinigt att bli ratad/dömd för att någon annan har låg självkänsla men det är ingen förlust.
  • Anonym (Tjenis)

"Knulla runt" - det uttrycket innebär enligt mig att gå hem med någon ny var och varannan helg, vilket då skulle resultera i snarare 400 än 40 sexpartners. Att ha sex med 7 personer på ett år känns inte direkt som att "knulla runt".

Jo, jag hade reagerat om min man sagt att han haft sex med 40 personer. Jag tycker också att det låter mycket, men det är det inte egentligen när man tänker efter.

Svar på tråden Blev ratad av en kille pga mitt antal