• Grönböna

Ni som har moderkakan i framvägg. När kände ni sparkar ifrån utsidan?

Moderkaka i framvägg. När lände nu sparkar utifrån? När kunde pappan känna?

• Svar på tråden Ni som har moderkakan i framvägg. När kände ni sparkar ifrån utsidan?
  • Tisse85

Hej!

Jag har moderkakan i framvägg & är i v25 (24+3).

Kände foster rörelserna på magen för bara några dagar sen. Så v 23 skulle jag säga.

• fixaochdona

I vecka 16 kände jag själv och nu i v 20 börjar det kännas lite lite utifrån :) Tredje barnet.

• gruvan

Med andra barnet hade jag moderkakan i framvägg. Jag kände första fladdret i v 13 och ett par veckor senare små buffar. I v 17 kunde mannen känna små buffar på utsidan. Det var en livlig bebis där inne och det är han även nu på utsidan. :)

• Erla

Vecka 21 kunde min sambo känna sparkar på utsidan :)

• Fruklauser

Ja från v 18 ungefär. Fladder i magen från v 14 ungefär.  Men det vara andra graviditeten så jag visste ju vad jag skulle känna efter.

• Eleven

Jag kände själv första gången i v.21 och min sambo kunde känna utanpå i v.23 ungefär :)

• Bladguld

Första barnet hade jag moderkakan i framvägg. Kände rörelser typ v 22, kände själv utanpå när jag kände första gången. Har för mig att pappan kände nån vecka senare.

• Willa

Är gravid med tredje barnet och kände första rörelserna i v.14 (kraftiga sparkar v.19) på utsidan kunde man känna runt vecka 19. Har haft moderkakan i framvägg alla mina graviditeter men har trots det inte upplevt att jag känt sparkar senare än någon annan. Sparkarna har dock i början varit rätt långt ner i magen och på sidorna.

• Grönböna
    Willa skrev 2017-06-29 09:01:52 följande:

Är gravid med tredje barnet och kände första rörelserna i v.14 (kraftiga sparkar v.19) på utsidan kunde man känna runt vecka 19. Har haft moderkakan i framvägg alla mina graviditeter men har trots det inte upplevt att jag känt sparkar senare än någon annan. Sparkarna har dock i början varit rätt långt ner i magen och på sidorna.

Så känner jag, alltså långt ner och min vänster sida. Misstänker att moderkakan ligger lite till höger också då. Det är mitt första barn, jag kände rörelser ca vecka 17. Nu är jag i vecka 20 och känner sparkar ibland och rörelser. Men osäker ifall man känner utifrån, min man har iaf inte känt. Vet inte om det varit dåligt tajmat med handen bara eller Om jag bara tror att man kan känna utifrån för det känns så mycket ibland inifrån.
Svar på tråden Ni som har moderkakan i framvägg. När kände ni sparkar ifrån utsidan?