Ni som har moderkakan i framvägg. När kände ni sparkar ifrån utsidan?
Moderkaka i framvägg. När lände nu sparkar utifrån? När kunde pappan känna?
Moderkaka i framvägg. När lände nu sparkar utifrån? När kunde pappan känna?
Hej!
Jag har moderkakan i framvägg & är i v25 (24+3).
Kände foster rörelserna på magen för bara några dagar sen. Så v 23 skulle jag säga.
I vecka 16 kände jag själv och nu i v 20 börjar det kännas lite lite utifrån :) Tredje barnet.
Med andra barnet hade jag moderkakan i framvägg. Jag kände första fladdret i v 13 och ett par veckor senare små buffar. I v 17 kunde mannen känna små buffar på utsidan. Det var en livlig bebis där inne och det är han även nu på utsidan. :)
Vecka 21 kunde min sambo känna sparkar på utsidan :)
Ja från v 18 ungefär. Fladder i magen från v 14 ungefär. Men det vara andra graviditeten så jag visste ju vad jag skulle känna efter.
Jag kände själv första gången i v.21 och min sambo kunde känna utanpå i v.23 ungefär :)
Första barnet hade jag moderkakan i framvägg. Kände rörelser typ v 22, kände själv utanpå när jag kände första gången. Har för mig att pappan kände nån vecka senare.
Är gravid med tredje barnet och kände första rörelserna i v.14 (kraftiga sparkar v.19) på utsidan kunde man känna runt vecka 19. Har haft moderkakan i framvägg alla mina graviditeter men har trots det inte upplevt att jag känt sparkar senare än någon annan. Sparkarna har dock i början varit rätt långt ner i magen och på sidorna.
Efter RUL.
Är gravid med tredje barnet och kände första rörelserna i v.14 (kraftiga sparkar v.19) på utsidan kunde man känna runt vecka 19. Har haft moderkakan i framvägg alla mina graviditeter men har trots det inte upplevt att jag känt sparkar senare än någon annan. Sparkarna har dock i början varit rätt långt ner i magen och på sidorna.