• Jansson4

rosa på pappret efter sex

Hej! Jag är i v7 och jag och min sambo hade sex igår, efteråt så kom det svag rosa färg på pappret, morgonen efter så kom det också jätte lite rosa på pappret. Har även ont i magen men de har jag haft till och från hela tiden.. superrädd för missfall, fler som haft såhär och det varit början till missfall? Eller haft så och det varit lugnt?

• Svar på tråden rosa på pappret efter sex
  • fannny

Inte haft det (än), men är bara i vecka 5, första barnet - men däremot läst att det där är vanligt i största allmänhet under grav. Skulle inte tro att du behöver vara orolig eftersom det är så lite, men ring barnmorska och prata av dig om du inte slutar känna oro :) Har det slutat behöver du inte oroa dig.

Förmodligen var det bara ett brustet blodkärl eller att livmodern växer i största allmänhet (därav molandet), så det är ju egentligen inte konstigt att det blöder lite ibland. Men känslan förstår jag :)

• vasg

Det är jättevanligt med blödningar i tidig graviditet. Speciellt i samband med sex då slemhinnorna är skörare och lättare brister. Är du orolig, be om VUL men generellt är det ingen fara så länge du inte har väldigt ont (växtvärk känns som lätt mensvärk och är också vanligt) eller blöder mycket färskt blod

Svar på tråden rosa på pappret efter sex