• Livetsgång

    BF FEBRUARI/MARS 2018

    Äntligen kom det efterlängtade svaret.

    Sista mensens första dag: 26 Maj 2017

    BIM: 23 Juni 2017

    Positivt test: 28 Juni 2017 med CB digital veckoindikator "Gravid +3 veckor"

    Beräkning: v6

    BF 1 Mars 2018

  • Svar på tråden BF FEBRUARI/MARS 2018
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2017-08-14 11:29:05 följande:





    Här är inspelningen av lilla Mini i magen <3


    Hihi häääärligt :) <3

    Ja e så sjukt nervös. V13 i morgon och tog blodprov idag inför kub den 22e . Vill så gärna få det avklarat så vi kan få njuta ...

    Berättade för barnen igår. Går inte dölja magen längre. Haha.. men dom blev glada. :) Ena vill ha en syster , den andre en bror... Så vi får la se

    Hur mår du? Ja har kämpat med illamåendet sen v 9 o fortfarande för jävligt. Och växtvärk o onda bröst släpper inte. Och om de inte va nog med det så här ja världens problem redan med foglossning.. Usch
  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-14 22:00:44 följande:
    Hihi häääärligt :) <3

    Ja e så sjukt nervös. V13 i morgon och tog blodprov idag inför kub den 22e . Vill så gärna få det avklarat så vi kan få njuta ...

    Berättade för barnen igår. Går inte dölja magen längre. Haha.. men dom blev glada. :) Ena vill ha en syster , den andre en bror... Så vi får la se

    Hur mår du? Ja har kämpat med illamåendet sen v 9 o fortfarande för jävligt. Och växtvärk o onda bröst släpper inte. Och om de inte va nog med det så här ja världens problem redan med foglossning.. Usch

    Ja otroligt härligt för här görs ganska sena kontroller.

    Nu har jag dock blivit inskriven :) är i V 13 (12 + 1 ) enligt NC beräkning.
     
    Dock får BM det till V 12 ( 11 + 6 ) men när jag kollar själv alla möjliga beräkningar för ÄL, senaste mens och BF datum blir det V 13 ( 12 + 1 ) haha.


    Men jag går på egen beräkning då jag har registrerat all info sen förra året med min menscykel och ÄL utslag med CB fertilitetsmonitor och NC app och dom har aldrig visat fel för mig någonsin :) 

    Men iallafall nu ser planeringen ut såhär :) 


    Remiss skickad till Rodeon för speciell sockermätning - Får ej göra det vanliga glukosprovet pga min GBP så ska mäta själv hemma
    Remiss skickad för RUL mellan vecka 18-20 - Genomförs slutet av September månad
    Blodprover tagna som ska skickas för analys
    Blodvärdet va perfekt på 125
    Urinstickan hade lite krafs men det har den alltid haft under flera år men inget som behövs förebyggas sa BM :)
    Beräknad FL 28 Februari 2018
    Nästa BM besök är 13 Oktober 2017 - Efter RUL undersökning 

    Urinstickan visade 3+ vita och att jag dricker dåligt
    Förekomsten av Leukocyter va inte av den grad som innebar medicin/kontroll utan förekom som normalt trots dom fanns.
    Men att den också visade att jag dricker dåligt får jag inte ihop haha.
    Jag tycker jag dricker hela tiden då jag är så förbannat törstig av mig hela tiden Förvånad 

    Men jag ska däremot fortsätta mina behovsmedeciner som Concertan då jag efter uppehåll i 4-5 veckor inte alls har fungerat som person varken fysiskt eller psykist så BM uppmanade att jag ska gå på medicinen som normalt.

    Rökningen är drastiskt nerdragen från 1 ask om dagen till 6-8 ciggaretter och där fick jag stor eloge för nedtrappandet men även där uppmanades jag att inte pressa mig själv utan att jag ska trappa ner så gott det går i min egen takt utan att själv påverkas. 
    Den slutsatsen tog hon för min puls idag låg på 116 då jag med försök att sluta mår otroligt dåligt psykiskt och fysiskt och det va absolut inte bra för mig eller barnet att bli så påverkade av stress, humör, hög puls m:m 

    Hon va väldigt mån om mitt mående för att jag ska må bra så mår bebis bra och att jag INTE ska lyssna på andra utomstående om råd eller rön utan gå efter deras ord som BM och läkare och lyssna på mig själv och min kropp :)
     
  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-14 22:00:44 följande:
    Hur mår du? Ja har kämpat med illamåendet sen v 9 o fortfarande för jävligt. Och växtvärk o onda bröst släpper inte. Och om de inte va nog med det så här ja världens problem redan med foglossning.. Usch

    Glömde svara på måendet haha.

    Illamående börjat släppa men när det väl kommer visas det som tydligast på kvällen.

    Men detta eviga kissandet gör mig tokig haha finns ju tydliga löparspår på golvet nu mot toaletten känns de som. 
    Tröttheten ska vi inte tala om är så trött efter lunchtiden och resterande dag att jag hade LÄTT kunnat somna sittandes och energin är som bortblåst. Har inte ens ORKAT städa hemmet på säkert 1-2 veckor nu mer än ta lite i taget som det viktigaste som sopor Skrikandes 


     


    Däremot vill jag tugga på gurka ibland vilket aldrig hänt förr Drömmer 

  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2017-08-16 16:19:22 följande:

    Glömde svara på måendet haha.

    Illamående börjat släppa men när det väl kommer visas det som tydligast på kvällen.

    Men detta eviga kissandet gör mig tokig haha finns ju tydliga löparspår på golvet nu mot toaletten känns de som. 

    Tröttheten ska vi inte tala om är så trött efter lunchtiden och resterande dag att jag hade LÄTT kunnat somna sittandes och energin är som bortblåst. Har inte ens ORKAT städa hemmet på säkert 1-2 veckor nu mer än ta lite i taget som det viktigaste som sopor  

     

    Däremot vill jag tugga på gurka ibland vilket aldrig hänt förr  


    Ja då har du hunnit med lite du oxå då :)

    Mitt såg ut så här:

    ultra 3 aug

    Inskrivning 14 aug + blodprover inför kub

    Blodsocker 4,6

    Järn 139

    Blodtryck 106/70 , puls 95

    Urinsticka NEG

    Sen gör man alltid klamydiatest själv här o lämnar in

    22 aug KUB + blodtryck

    19 sep glykosbelastning

    10 okt nästa BM kontroll

    Beräknat bf 26 feb 2018

    Kan ändras någon dag hit o dit efter KUB.

    Ja mott illamående börjar lätta lite , men brösten ömmar fortfarande o vårtorna ska vi inte prata om va dom svider... och finnar / kvisslor på hela bröstkorgen.. urk.. kissar gör ja mellan 1 - 4 gånger per natt..

    Skönt att dom håller koll på dina tester o allt:)

    Ja e så nervös inför kub... när ska du göra ? Om du ska.. ;P

    Ja vi har RUL mellan 18-20 sen har ja ett v 30 - 32 pga diabetes i släkten o stora barn :)
  • Linda2barnsmamma

    Men ja tänkte på det... Ja är ju 12+2 (v13) idag. Och du är ju samma.. Men vi har olika bf. Jag har 26e och du 28e :) så nån av oss måste ju ligga fel haha skumt

  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-17 15:31:37 följande:

    Men ja tänkte på det... Ja är ju 12+2 (v13) idag. Och du är ju samma.. Men vi har olika bf. Jag har 26e och du 28e :) så nån av oss måste ju ligga fel haha skumt


    Jag blev flyttad till 26 också, glömde bara uppdatera det för har 28 automatiskt i huvudet haha
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2017-08-17 18:05:25 följande:

    Jag blev flyttad till 26 också, glömde bara uppdatera det för har 28 automatiskt i huvudet haha


    Haha då e vi på exakt samma dag då så jädra komiskt alltså
  • Livetsgång

    Då går man in i vecka 14 idag Cool

    Fick även brev idag efter provtagning på inskrivningen som säger så här :)


    Så jag känner mig väldigt nöjd med tanke på alla mina tidigare vitaminbrister jag haft så nu verkar det mesta perfekt.

    Ska dock börja med järntablett f.r.o.m idag och ta varannan dag :) 

    Ska bara ta ett speciellt Vitamin D3 prov med kommande veckan eller nästa vecka som dock bara kan tas på sjukhuset.


  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-22 14:23:32 följande:

    Var på kub idag. Allting såg bra ut och det visade låg risk . :) blev BF 25e feb :)


    Jag skulle egentligen göra KUB enligt förra barnmorskan vid mitt hälsosamtal (Hon va bara extra insatt sommarvikarie) men tydligen hade en förvirring skett för min nya barnmorska sa att KUB inte görs på personer yngre än 33 år här i Skåne. 


    Men ska på RUL när jag är mellan v 18 - 20 så får tålmodigt vänta till slutet av September Skrikandes 

    Tidigare gör man inte här nere om man inte har någon komplikation med blödningar m:m och det har jag inte haft tack och lov ^_^

    Ska dock ta nya järnprover om 4 veckor och min barnmorska ringde innan och sa att övriga prover såg väldigt bra ut :) Tillomed för bra haha. 

    Mitt B12 bl a låg lite förhögt men skulle fortsätta med vitaminerna som vanligt.

    Håller på att bli TOKIG på detta eviga kissandet nu bara.
    Kan springa på dass 4-5 ggr på en halvtimme ibland Skrikandes 

Svar på tråden BF FEBRUARI/MARS 2018