• Klumpedunsen

Osäker man

Är i ett förhållande nu sedan 3 år tillbaka och vi hade fantastiskt sex i början och sådär efter 1 år ca så har hennes lust dött... har försökt allt från att ge henne mer egen tid till att inte ens ta upp problemet under en längre tid för att hon inte ska känna sig pressad hela tiden. Men tiden går och hon verkar inte ens bry sig om att försöka fixa till det. Har testat lite allt möjligt annars i helhet för att se om någonting kan hjälpa men känner mig bara helt deprimerad när hon inte ens verkar bry sig, det för mig att börja ifrågasätta om det är fel på mig är jag avtändande eller nånting osv men alltid om man frågat så får man i svar att det inte är så. Så det jag undrar om är det bara att fortsätta vänta eller vad ska jag göra? Har ingen aning!!!

• Svar på tråden Osäker man
  • Klumpedunsen

Ber om ursäkt för osammanhängande text men vet inte hur jag ska skriva helt om problemet.

• Frontline

Jobbigt..

Hur gamla är ni vill du bygga en framtid på det?

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Klumpedunsen

Jag är 23 och min flickvän 21 och hennes personlighet och intressen gör att man bara vill fortsätta kämpa men jag vill heller inte ha ett sexlöst förhållande och må dåligt över det.. så ingen aning vad man ska göra.

• Tecum

Utgångspunkten måste vara att du inte gjort något fel då hon inte säger det och inte vill göra något åt sexbristen. Men hon har tappat attraktionen för dig och tar dig för given. Svårt läge då problemet inte ligger hos dig och när hon inte vill tala med sig om det. Du brukar få rådet av kvinnor att hjälpa till mer hemma, smöra och ställa upp för henne på alla sätt. Det har du säkert gjort och det hjälpte inte, det brukar sälla hjälpa mot tappad attraktion.

Visa dig självständig, antyd att det inte är säkert att hon är kvinnan i ditt liv och att det finns fler fiskar i havet. Kanske vaknar hon till, kanske inte. Men du ska inte offra dig och leva sexlöst, så ung som du är. Bättre då att separera även om det gör ont.

• Anders 386
    Tecum skrev 2017-06-30 09:27:09 följande:

.........

Visa dig självständig, antyd att det inte är säkert att hon är kvinnan i ditt liv och att det finns fler fiskar i havet. Kanske vaknar hon till, kanske inte. Men du ska inte offra dig och leva sexlöst, så ung som du är. Bättre då att separera även om det gör ont.

Skål Bra förslag. Ge henne en chans men fastna inte i ett dåligt förhållande. 
  • Klumpedunsen
    Tecum skrev 2017-06-30 09:27:09 följande:

Utgångspunkten måste vara att du inte gjort något fel då hon inte säger det och inte vill göra något åt sexbristen. Men hon har tappat attraktionen för dig och tar dig för given. Svårt läge då problemet inte ligger hos dig och när hon inte vill tala med sig om det. Du brukar få rådet av kvinnor att hjälpa till mer hemma, smöra och ställa upp för henne på alla sätt. Det har du säkert gjort och det hjälpte inte, det brukar sälla hjälpa mot tappad attraktion.

Hjälpa till mer hemma gör man redan större delen städar,tvättar,diskar osv ställa upp mer går ju alltid att göra så får väll börja o testa med det.
  • Anonym (Tjejer)
    Klumpedunsen skrev 2017-06-30 10:40:53 följande:
    Hjälpa till mer hemma gör man redan större delen städar,tvättar,diskar osv ställa upp mer går ju alltid att göra så får väll börja o testa med det.
    Tjejer funkar tyvärr, så de är kåta så länge allt är relativt nytt, sedan kommer tryggheten och de slutar bli kåta på dig "partnern" iallafall.

Därför många lämnar förhållandet så fort sexet avtar och börjar en ny relation där sexet sprakar.

Kvinnor har svårt att inse att sex är väldigt viktigt för många män i en relation och skyller på en rad massa saker, och även när du gör de så blir det samma sak eller så hittas det på något nytt att skylla på :)
  • Tecum
    Klumpedunsen skrev 2017-06-30 10:40:53 följande:
    Men om du redan gör mycket hemma ska du inte göra mer! Snarare tvärtom, kräv att det ska vara jämställt.
  • Klumpedunsen

Har även funderat på att ge ett ultimatum antingen så går vi skilda vägar eller så försöker vi fixa till det? Låter det annars som en plan?

• Anders 386
    Anonym (Tjejer) skrev 2017-06-30 10:47:39 följande:
    Tjejer funkar tyvärr, så de är kåta så länge allt är relativt nytt, sedan kommer tryggheten och de slutar bli kåta på dig "partnern" iallafall.

Därför många lämnar förhållandet så fort sexet avtar och börjar en ny relation där sexet sprakar.

Kvinnor har svårt att inse att sex är väldigt viktigt för många män i en relation och skyller på en rad massa saker, och även när du gör de så blir det samma sak eller så hittas det på något nytt att skylla på :)
    Lite väl generaliserat i första stycket, men vissa kan det funka så. Kvinnor har svårare att bibehålla attraktionen till sin partner. 

Men det där med att kvinnor inte skulle inse att sex är jätteviktigt för män - det stämmer inte alls. Dom har fullständig koll - det kan dom knappast undgå att upptäcka. Men bara för att en man vill ha sex betyder inte det automatiskt att kvinnan har lust till sex. 
Svar på tråden Osäker man