• Natttis

bmi över 30

Längtar så efter ett liten. Vet inte om det är överviktigen eller om suget efter en liten till. Som gör att det låser sig. Mitt bmi är på 33,3 oregelbunden mens men ingen vill titta på mig än då det inte gått ett år än. Inne på försök 8. Försöker gå ner men det är svårt. Då jag älskar att äta söt och mat och hatar att motionera. Är det någon som har blivit gravid trots allt. Eller tips på att reglera ägglossning. Eller något.

• Svar på tråden bmi över 30
  • Dea85

Jag är nog i nästan samma situation som dig. Har dock ett barn sedan innan och jag och sambon (ny man) hade försökt i ett år när jag ringde och fick tid. Nu har vi kommit så pass långt att jag "bara" ska gå ner ca 8kg för att nå BMI på 30, vilket är gränsen för att bli beviljad ivf. 8kg är för fan ingenting, men det känns som 80.. mina matvanor låter som dina och det är så galet svårt, trots att det borde vara lätt som en plätt.
    Kram!

• Natttis

Jag har oxså barn sen tidigare. Men då hade jag gått ner i vikt. Då hade jag nog ett bmi på mindre. Men vi ska om det inget hänt till augusti ringa om tid för då är det ett år sen jag tog ut min p-stav

• Anna74a

Jag gick med i Viktväktarna i innan och gick ned ca tio kg sedan funkade det av sig självt.

• Anonymgbg

Jag har haft högt bmi alla mina tre graviditeter och inte haft några problem att bli gravid. Nu när jag väger lite mindre verkar de dock vara svårare att bli gravid. Knasigt.

• Dea85

Det visade sig att problemet/svårigheten ligger hos min sambo då han inte producerar normalmängd spermier och rent statistisk kan det gå på första försöker eller aldrig, så därför är vi beviljade ivf. Och så dessa 8kg som då står ivägen.. men Viktväktarna kan ju vara värt ett försök, de har ju färdiga grejer i affären att köpa. Har inte riktigt råd eller lust med en prenumeration där. Mitt i semester/sjukskrivning och kan inte röra på mig heller då jag fått en fraktur i foten ????

• Natttis

Min bmi var under 30 första gången. Första gången så låg bmi på 27 så jag va inte lika kraftig då som nu. Men jag ska börja med modifast så fort mensen dyker upp här. Vill inget göra så länge Jag är ovetande om jag blivit gravid eller inte denna gång. Men mensen kan komma om 6 dagar eller 14 beroende på vad min kropp kände för.

• Dea85

Jag väntar själv på min mens, har helt glömt att den ska dyka upp snart haha, massa bollar i luften med sjukskrivning, byte av jobb, bråk med sonens pappa osv osv ???? får väl hålla tummarna att den uteblir :o

• Natttis

Min uteblev inte. Det var 41 dagar. Det är 3e gången. Som den har den längden. Men nu blir det modifast en vecka. Se om det hjälper.

• Dea85

Det där är helt galet.. använder p-Tracker för att hålla koll på när mensen kan beräknas komma osv, och den har alltid stämt +/- typ två dagar och oftast har mensen dykt upp före beräknad tid. Nu är den 6 dagar sen, precis som förra månaden. Blir inte klok på vad som händer helt plötsligt. Inget händer i livet heller haha, är mitt i sjukskrivning/semester med ett benbrott i foten, så jag sover äter och virkar i princip

• stenensten

Hej tjejer!
    Jag är mitt i någon slags tränings- och viktresa typ.. ligger fortfarande på ett BMI över 30 även fast jag gått ner 5kg, men en liten bit kvar!
    Vi försöker med första barnet sedan i mars då jag tog ut min hormonspiral, jag håller alla tummar för att det tagit sig denna gången!! Bim på fredag och misstänkt nidblödning igår äl+9.

Hoppas på det bästa för er alla och att det fungerar den naturliga vägen ??

• Natttis

ja sista försöket naturligt. går det inte denna gången blir det ringa gyn

• Dea85

Min mens är 8 dagar sen... neg test i lördags morse. Så jäkla tröttsamt att det inte går framåt, utan att kroppen istället verkar ha ballat ur helt :(

Svar på tråden bmi över 30