• idilusen

Varför vill han inte vara helt öppen för barnen?

Hej.

Jag har sen ett och ett halv år( inklusive en pause under några månader) träffat en man. Det som förde oss samman var att våra barn var och är klasskamrater och bästisar.

Vi är två sårade själar som fann varann och gjorde upp ganska tidigt om hur saker och ting skulle vara.

Vi ses utan och med barn. Ger kramar öppet inför barnen, talar om för dom om vi setts utan att barnen varit med och ect. De är väl medvetna att vi träffas. Så jag känner att det börjar bli jobbig att inte va helt öppen för barnen och tala om för dem atg vi faktiskt är kära. Och han vill absolut inte det, han ör rädd för att bli sårad och vill inte dra in barnen i det.

Tog upp detta engång, han sa blankt nej, jag drog mej undan.

Efter tid blrjade vi ses igen och allt verkade jätte bra, att han var villig att ta ett steg längre. Efter några månader imser jag att han fortfarande inte vill vara helt öppen för barnen. Varför??

Ska jag lämna denna man som sägers sej vara förälskad i mej?

Blir rådvill, jag mår iaf dåligt av att inte kunna vara helt öppen.

• Svar på tråden Varför vill han inte vara helt öppen för barnen?
  • WinterDawn

Barnen är väl inte dumma, ni har ju redan varit öppna inför dem. Det verkar snarare vara han som inte vill och så skyller han på barnen för att slippa ta det ett steg längre. 
    Det är ok att ställa krav bara du är beredd på att konsekvensen är att det kan ta slut. Men hade jag varit du hade jag varit helt ok med det, då vet du ju att han tyvärr inte hade lika starka känslor som du, och att du får möjlighet att hitta någon annan som faktiskt har det.

• idilusen

Tills hans "försvar" säger han att han är jätterädd för att bli sårad. Sist blev han lämnad och blev helt knäckt och var sjukskriven flera månader efteråt. Jo vem vill inte bli sårad. Han säkert att han är förälskad i mej. Men en jag har sagt att jag känner nog mer än honom för honom och därför vill ta steget längre. Jag är verkligen för ärligthet och det inkulderar även mina barn, så om dom åndå vet att vi gillar varann så varför ska det vara så svårt och säga det öppet. Kommer han inte vilja det så kommer jag lämna honom. Mer än så är jag värd. Otroligt jobbigt bara, har aldrig varit så kär förut eller att det känts så rätt på nå vis. ????

Svar på tråden Varför vill han inte vara helt öppen för barnen?