Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Köpa klänning till min kille

Anonym (Prinsessan) skrev 2017-07-03 12:50:45 följande:
    Han är 5 år och älskar att klä ut sig till prinsessa. Jag har hittat en riktig prinsessklänning till honom och den skulle vara helt perfekt på honom till syrrans bröllop. Vad tycker ni? Jag vill, men min man kommer att bli tokig.

www.3claps.com/collections/dresses/products/c...
    Jag anser att barn skall få välja själva vad de skall ha på sig. Jag skiter i dessa konservatister och pk-ivrare.
    Med det sagt.

Det är ju bröllop. Då är det ju INTE din son som skall stå i fokus. Det är din syster och hennes man som skall stå i fokus.
    Om man lät en pojke springa runt i supermandräkt på en begravning så skulle det ju också bli en snackis och ungen hade hamnat i (negativ) fokus.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Påven Johanna II skrev 2017-07-03 21:25:07 följande:
    Det är inte utan att jag undrar vad det är för dårar så många av er tycks umgås med när ni är så fullt och fast övertygade om att en hop med vuxna på en festlig tillställning som ett bröllop alla skulle ägna sin tid åt systematiskt trakassera en femåring i klänning tills han faller i gråt.
    Håller med.

Även om det är nu malplacerat med att klä ungen i hjältedräkt eller prinsessklänning (jag skulle tycka det var fel med prinsessklänning även på en flicka faktiskt också) på barnen på ett bröllop, eller hjältedräkter/prinsessklänning på begravning så skulle ju ingen i min bekantskapskrets ALDRIG systematiskt mobba barnet isig bara för att föräldrarna hade otur när de tänkte innan de gav sig i väg. De hade tagit det direkt med föräldrarna istället.

• EnAnonumius
    Anonym (Andromeda) skrev 2017-07-03 20:28:16 följande:
    Om priset är en liten pojkes kväll som slutar i tårar?
    Är det värt det för att göra sitt statement?
    Ursäkta. Vad är det för folk DU umgås med?

Vem är så jävla dum i huvudet som vuxen,  att låta barnet isig lida och bli utsatt för gliringar/mobbing bara för att föräldrarna har totalt otur när de tänker på hur man skall klä barn på begravningar/bröllop (oavsett kön på barnet)?

Är dina vänner och bekanta så dumma  i huvudet, och du tror att det är form av "allmängiltig mall"?
    I så fall förstår jag ditt utlåtande här. Annars inte.

Svar på tråden Köpa klänning till min kille