• NeaK

Ägglossning efter P-plåster

Hej på er!

Jag och min sambo har mu bestämt oss för att börja försöka bli gravida.

Jag har nyligen slutat med p-plåster och undrar därför om det finns några där ute som kan dela med sig av erfarenheter av hur snabbt det har gått att få igång ÄL?

Har själv pratat med barnmorska om detta och fått till svars att det finns inget egentligt svar på detta, men jag vill ändå höra från andra (om det finns). Finns generellt sett enligt mig väldigt lite om just p-plåster...

• Svar på tråden Ägglossning efter P-plåster
  • Wooop

Hej!

Jag har också använt p-plåster och undrade samma sak. Är väldigt dåligt med info efter man slutat med dom.

För mig gick det iaf fort. Jag tog av sista plåstret 19 maj och hade äl mellan 30/5-1/6 :)

Ska nu i veckan ha min andra äl efter uppehållet :)

Hoppas det kommer igång fort för dig med :)

• NeaK

Åhh! Härligt att höra!
    Jag har kört med ÄL test sedan knappt en vecka tillbaka men ännu inte fått ngt positivt resultat.. :( Är på dag 16 idag efter plåstermensens första dag.. Hade du några symtom efter att du slutat? Jag har liksom haft molvärk i nedre delen av magen/äggledarna i en dryg vecka och livmodertappen är mjuk...

• Wooop

Okej, hoppas det kan börja ge utslag snart då. Man vill ju gärna komma igång så fort som möjligt! :)

Ja jag hade massor med biverkningar efter jag slöt. Jag hade ont i magen samt att den svullnade upp otroligt mycket!

Kissade mer än vanligt och väldigt gasig i magen.

Riktigt jobbiga humörsvängningar också :(

Hade mer problem med att sluta med dom än att börja :/

• NeaK

Ja ok.. då kan jag nog släppa att det skulle kunna va tidiga tecken på grav :/

• Wooop

Man vet ju aldrig men jag var bombsäker på att jag var gravid. Men sen kom mensen ovälkommet :(

Men jag håller tummarna för att du slipper den :)

• NeaK

Kan säga att det inte va tidiga tecken på grav men på ÄL kanske! Tänkte idag att jag gör ett sista test för den här gången och gissa vad - det va kalaspositivt och teststrecket va tom starkare än kontrollstrecket. :) Ok - det behöver inte betyda att det blir en unge men känner mig ändå mer avslappnad för att jag nu faktiskt har ÄL. :)

• Wooop

Vad härligt!!! :D då kom det igång fort ändå! :) så skönt för dig :)

Har också äl idag :D tyvärr kommer sambon inte hem förens imorgon kväll men det räcker ju ;)

Vet du hur lång cykel du hade innan du börja med preventivmedel?

• NeaK

Det var måååånga å sen jag började med preventivmedel men tror att jag då hade runt 30 dagar.
    Min mens kom nu efter 27 dagar och ska ha ÄL i dagarna nu igen..

Svar på tråden Ägglossning efter P-plåster