• NeaK

Ägglossning efter P-plåster

Hej på er!

Jag och min sambo har mu bestämt oss för att börja försöka bli gravida.

Jag har nyligen slutat med p-plåster och undrar därför om det finns några där ute som kan dela med sig av erfarenheter av hur snabbt det har gått att få igång ÄL?

Har själv pratat med barnmorska om detta och fått till svars att det finns inget egentligt svar på detta, men jag vill ändå höra från andra (om det finns). Finns generellt sett enligt mig väldigt lite om just p-plåster...

• Svar på tråden Ägglossning efter P-plåster
  • NeaK

Åhh! Härligt att höra!
    Jag har kört med ÄL test sedan knappt en vecka tillbaka men ännu inte fått ngt positivt resultat.. :( Är på dag 16 idag efter plåstermensens första dag.. Hade du några symtom efter att du slutat? Jag har liksom haft molvärk i nedre delen av magen/äggledarna i en dryg vecka och livmodertappen är mjuk...

• NeaK

Ja ok.. då kan jag nog släppa att det skulle kunna va tidiga tecken på grav :/

• NeaK

Kan säga att det inte va tidiga tecken på grav men på ÄL kanske! Tänkte idag att jag gör ett sista test för den här gången och gissa vad - det va kalaspositivt och teststrecket va tom starkare än kontrollstrecket. :) Ok - det behöver inte betyda att det blir en unge men känner mig ändå mer avslappnad för att jag nu faktiskt har ÄL. :)

• NeaK

Det var måååånga å sen jag började med preventivmedel men tror att jag då hade runt 30 dagar.
    Min mens kom nu efter 27 dagar och ska ha ÄL i dagarna nu igen..

Svar på tråden Ägglossning efter P-plåster