• Lurven89

Hur stor är chansen att bli gravid

Hej!

Enligt alla uträkningar jag gjort hade jag ägglossning den 24/6.

Hade oskyddat sex där killen kom i mig både natten 24-25 och mitt på dagen den 25/6, så nu är jag mest nyfiken hur stor chansen att jag kan vara gravid är?

• Svar på tråden Hur stor är chansen att bli gravid
  • Jsv17

Iom att du prickat ägglossning ganska precis, och om vi antar att du är normal fertil och under 30år så säger man väl att chansen är ungefär 25-30%, efter 30 tror jag man säger 20-25%, och efter 35 sjunker det ytterligare. Fast allt sett är ju indivuellt finns de som är mer eller miste fertila naturligt också

• alade

Tror att statistiken säger 20-25% om man prickar rätt och inget är fel på någon av er.

• Monchichier

Vad är det för erfarenheter du efterfrågar egentligen? Enligt statistiken har du typ mellan 5-30% chans att bli gravid, beroende på ålder. Och sedan är det 75-50% chans att graviditeten går som den ska, alltså att det inte slutar i missfall. Också beroende på ålder då.

• Lurven89

Tänkte mer om nån hade nån historia om när dom blev gravid, när i cyklen dom hade sex och vart gravid osv ?

• Erla
    Lurven89 skrev 2017-07-03 20:30:20 följande:

Tänkte mer om nån hade nån historia om när dom blev gravid, när i cyklen dom hade sex och vart gravid osv ?

För mig och min sambo tog det 1,5 år att bli gravida genom att ha sex regelbundet. 2,5 år tog det innan vi lyckades få en graviditet som verkar gå vägen. Missade ägglossning två gånger under dessa år och en gång uteblev ägglossningen. Enligt fertilitetsutredning är det inget fel på någon av oss och vi är båda under 30. Sammanlagt 3 graviditeter varav 2 slutat i missfall. Alla tre gånger jag blivit gravid har vi haft sex några dagar innan ägglossning och någon dag efter ägglossning.

Är det detta du menar med egna erfarenheter?
  • Lurven89

Jamen precis! Intressant att höra andras historier ? Själv är jag 27 år och har aldrig bågonsin ätit preventivmedel, men haft koll på när ägglossning ska ske senaste åren och inte haft sex då( då min partner inte vela ha barn) vi ha dock fuskat många gånger men aldrig blivit gravid. Man blir ju nojig över att man är steril men den dagen man verkligen gå in för att bli gravid kanske det händer. . Eller så är jag gravid redan med tanke på senaste sexet som skedde på äl..

Svar på tråden Hur stor är chansen att bli gravid