Hur gör jag nu? Hittade springmask.
Jag hade just fått upp hoppet om att vi klarat oss igen. Men inte det. För en månad sedan fick vi höra att ett barn fått springmask på förskolan, strax efter fick våra barns kusiner och idag upptäckte jag en mask i ett av mina barns bajs. Försökte rota runt lite men såg inga fler. Men gissar att dom gömmer sig där inne och det får det att krypa i skinnet på mig. Första gången för oss.
Hon har ingen klåda alls (hittills) och har än inte sett nått på våra andra två barn.
Vi alla i familjen tog vanquin(?) ca 30 min efter att jag upptäckt masken. Sen dess har jag tokstädat hemma. Dammsugit och skurat varje millimeter av hemmet. Dammtorkat i princip överallt, haft ute alla täcken och kuddar på vädring och ren bäddat. Sköljt leksaker på löpande band och burit ner en del i förrådet. Dammsugit soffan tre dubbla gånger och klippt allas naglar samt duschat och tagit på tajta byxor för natten. Nu sover alla sen två timmar tillbaka förutom jag. Härlig första dag på semestern. Känns som om hela semestern är förstörd. Och vad har min man gjort medans jag putsar och städat? Jo druckit kaffe, pratat i telefon, surfar, varit iväg ut ett tag. Allt annat än hjälpt till. Tyckte jag överdrev. Gjorde jag det?
Hur ska morgondagen se ut nu då? Ska jag upprepa hela processen? Enda rummet jag inte städat är tvättstugan. Med anledning att det svämmar över med tvätt där. Det har regnat till och från idag och jag har fått kämpa med att hänga tvätten att torka. Har ingen tumlare. Så jag har inte hunnit tvätta allt ännu och kändes värdelöst att städa där då. Och imorgon ska det regna hela dagen. Vad i hela friden ska jag göra av alla sängkläder som behöver tvättas och torka?? Får ju plats med ett par i tvättstugan men inte hur mycket som helst. Plus alla underkläder och kläder och handdukar. Hjälp...
Har sån ångest. Har varit så livrädd för detta elände. Dessutom är jag hemligt gravid i vecka 13 och mår rätt pyton. Detta var det sista jag behövde nu.
Hur fortsätter jag nu? Måste jag lägga 6-7 timmar/dag på städ hela semestern nu? Jag orkar inte..
Läser skräck historia efter skräck historia om familjer med springmask, det hysteriska städandet, återkommande mask i månader. Panik klåda på nätternas. Panik. Panik. Panik.