Inlägg från: Anonym (lol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lol)

Älskare drar sig undan

Alltså, det är alltid lika förbluffande och faktiskt lite skrämmande att se människor förmåga till dubbelmoral, den har verkligen inga gränser.

Här har vi en kvinna som utan problem bedrar sin man, med en annan snubbe som i sin tur bedrar sin fru. Man kan ju lugnt konstatera att ingen av dem är sätter ärlighet och "fair play" högt upp på listan på saker man bör leva efter.
    Men ändå blir man helt förstörd när personen visar sig vara just den bedragare och lögnhals man vetat hela tiden att personen är mot sin partner, och som man för övrigt själv är mot sin partner.

Alltså, jag är förundrad, hur får man ihop den där logiken?

• Anonym (lol)
    Någons fru skrev 2017-07-04 15:04:24 följande:

Hmmm... I denna situation verkar det vara som att mannen är feg o vågar inte riktigt gå hela vägen, han kan behöva lite hjälp m att det hela kommer upp på ytan... därav tror jag inte han skulle våga skicka ett sms till älskarinnans make... däremot kan älskarinnan få till det hela.

Eller så vill kanske äta kakan och ha den kvar och är alldeles nöjd med att ha två (eller fler) kvinnor att knulla med och ändå behålla sin trygga tillvaro hemma och är därför inte alls sugen på att riva upp sitt fina upplägg?
  • Anonym (lol)
    Någons fru skrev 2017-07-04 15:38:45 följande:

Det beror nog på varför mannen är otrogen mot sin fru, är det så att de haft en tuff period, typ fått barn el liknande, eller har han upplevt ett missnöje i äktenskapet under en lång tid?? Vad är han missnöjd m i äktenskapet etc

Och så fort man är missnöjd så är det såklart grönt att dra ut o knulla andra ?
    Det finns inga som helst andra sätt att lösa sitt missnöje på?
  • Anonym (lol)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2017-07-04 16:42:55 följande:
    Ett sätt att få min man inse att nu är det väl över
    Varför inte bara säga "nu är det över" ?
    Känns ju som en omständigt och onödigt plågsamt sätt att göra slut på?
  • Anonym (lol)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2017-07-04 16:45:37 följande:
     Men varför fortsätter han skriva och undrar vad jag gör
    För att han vill knulla?
  • Anonym (lol)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2017-07-04 16:37:56 följande:

Glömde tillägga att han berättade att hans fru hotade honom med att kontakta min man om han fortsätter ha kontakt med mig. Och att han var orolig för min skull.

Vet inte om det bara är en ursäkt.

Det var väl synd att hon inte gjorde det för då hade ju även du fått chansen att reda problemen i din relation?
  • Anonym (lol)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2017-07-04 16:09:08 följande:

Vad jag vet är att hans fru är väldigt svartsjuk jämt och väldigt kontrollerande. De har två barn. En på två år och en på fyra år.

Själv har jag en på tre år.

Vet inte hur deras sexliv är men vad jag vet smygrunkar han på toaletten eller så fort hon inte är hemma. Om de har sex vet jag inte. Verkar inte som det då han gör rynkar i smyg och kollar på porr säger han.

Han har även sagt på skämt " det kanske blir vi i framtiden" då sa jag aa men Eller hur som att det kommer hända. Då sa han "när jag är 60 år. Eller skild"

Han var dock ironisk. Tror jag...

Med tanke på att snubben springer omkring och är otrogen både till höger och vänster så är det väl kanske inte så konstigt? Hade inte du varit svartsjuk och kontrollerande om din man hade knullat damer på sina resor?

Japp, han var nog ironisk, varför skulle han välja en när han kan ha flera? Hade han velat dra så hade han väl dragit redan första gången tanten kom på honom med med någon annan?
  • Anonym (lol)
    Anonym (!) skrev 2017-07-04 17:07:22 följande:
    För att folk är generellt konflikträdda så att istället för att säga att man inte vill ha ett förhållande längre så drar man ut och knullar första bästa... En gång otrogen alltid otrogen
    Ligger nog något i det där Flört
  • Anonym (lol)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2017-07-04 17:17:43 följande:
    Så du tror inte det finns känslor från hans sida?
    Jodå, det finns det nog, men de är nog mest koncentrerade strax under midjan Flört

Men vad spelar det för roll vad han känner? Det är väl vad han gör som räknas?Hade han velat vara med dig så hade man väl gjort det för länge sen? Dessutom knullar han ju fler brudar än du, det säger väl något det med eller?

Dessutom, borde inte du ordna upp saker hemma (typ avsluta ditt förhållande) oavsett vad den andre snubben känner för dig?
  • Anonym (lol)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2017-07-04 20:02:30 följande:
    Nej det gör han inte. Han slutade träffa den ena tjejen ju mer kontakt vi hade, trots att hon är singel.

Wow vilken hjälte! Cool

Men alltså TS, vad är det du försöker komma fram till? Allt han säger och gör tyder ju inte på att han planerar en framtid med dig. Men du ska ändå försöka få det till att han vill det och letar frenetiskt efter spår som tyder på att han älskar just dig över allt annat i världen. Om du gett dig fan på att det är så, så kvittar det väl vad någon säger, du kommer ju ändå tro att det är så eller?

Men oavsett om han älskar dig eller inte, borde inte du ordna upp saker hemma ändå? Eller hur länge har du tänkt gå bakom ryggen på din man?
  • Anonym (lol)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2017-07-05 10:36:07 följande:
    Okej. Jag ska ta tag i det med min man jag sov på saken....

Förutom det. Tycker ni jag ska ge killen utrymme/avstånd?
    Beror på vad du är ute efter.

Jag tycker utrymme / avstånd är fel ord, eller rättare sagt det antyder att du fortfarande tror på en framtid med honom när det inte finns någon, du lever liksom i en fantasi som helt och hållet styrs av honom.

Jag tycker personligen du först och främst löser din egen situation hemma, därefter satsar du på att antingen vara singel ett tag eller ger den andra snubben ett ultimatum, frun eller du. Så länge du går med på att vara andrefiol så kommer det fortsätta så. Kort sagt, ta tag i rodret och styr skutan själv istället för att vara passagerare och låta honom styra som han vill, varför ska du leva ditt liv efter hans premisser?

Men, tänk efter ordentligt på vad du vill innan du pratar med din man, om du vill skiljas oavsett så gör det, men det vore ju rätt dum om du skiljer dig bara för att du hoppas på en framtid med den annan snubben för när det väl är gjort så blir det svårt att backa bandet om du skulle ångra dig.
  • Anonym (lol)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2017-07-05 16:39:51 följande:

Mester. Jag sa precis samma sak och trodde aldrig någonsin jag skulle kunna göra något sånt.

Och som vanligt är det alltid tjejen som blir kallad för hora.

Om du inte trodde du någonsin skulle kunna göra något sånt, varför fortsätter du med det? Det är ju inte så att du valde fel en gång, det här är ju något du väljer om och om igen varje dag? 

Du skriver ju till och med att du är nöjd med relationen du har till honom, det tyder inte på någon ånger eller ens vilja att sluta med det. Så man kan nog konstatera att du förmodligen har släppt på alla dina tidigare värderingar och är inte längre samma person du var då, kanske värt att fundera över. Vad för slags människa vill du vara? Vilka slags värderingar vill du leva efter? Vill du vara den som går bakom ryggen? Vill du vara den som medverkar i att bedra någon annan? Du skyller allt på att du är kär, men är den mannen värt det? Är han värd att bli den du blivit? Eller vill du hellre vara den du var förut?
  • Anonym (lol)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2017-07-06 13:47:55 följande:
    Mmm jo jag faktiskt tänkt på det. "shit jag känner inte längre av den moralen jag hade tidigare" "varför känner jag inte längre empati som förut "

Självklart saknar jag mitt gamla jag, den personen var så fin på alla sätt...kunde aldrig gå bakom ryggen utan att känna skuld. Vet inte vad som har hänt med mig Mår så dåligt. Hur får man bort ångest känslan av att sakna någon? Har bestämt mig för att glömma honom.
    Det är lätt att gå vilse ibland, jag tror att det till stor del beror på att vi människor är extrem duktiga på att rationalisera, vi har en förmåga att skilja på rätt och fel men vi har också en förmåga att bortförklara det för oss själva och ljuga för oss själva. Det gäller inte bara otrohet utan i stort sett allt vi vet att vi inte borde göra.

Att du mår dåligt är kanske inte så konstigt eftersom du har drivit bort ifrån ditt centrum, den du vill vara, det skapar skuld och skam (läs kognitiv dissonans)

sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_dissonans

Ja det är nog en bra idé att säga upp kontakten med honom, hur ljuvligt förälskelsen än känns så leder det ju inte till något gott för dig, snarare får det dig att må dåligt och ger dåliga konsekvenser för din del. Jag tycker du borde fokusera på att få ordning på dina problem hemma och hitta tillbaka till ditt centrum igen så du blir tillfreds med dig själv igen. Hellre ensam men glad än i sällskap som får dig att må dåligt typ.
  • Anonym (lol)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2017-07-06 14:34:28 följande:
    Jag är så arg på honom. Att han grävde upp allt igen när det var han som lämnade mig sist.

Han gör nu samma sak igen. Är så arg att han bara smiter utan att vara ärlig och förklara sig. Jag intakta honom igår och sa att jag vill veta vad han känner om han vill bryta så att jag kan gå vidare med mitt utan honom för alltid! Då säger han bara att jag är galen som tänker så. Men han hör ju inte av sig ändå, han är helt tyst.

Ska jag bara radera honom överallt? Eller ge en förklaring? Typ "jag kan hjälpa dig på traven för du verkar för feg för att bryta upp, hejdå säger jag ni för gott"?
    Anonym (Älskarinna) skrev 2017-07-06 14:38:40 följande:

Jag vill inte att han hela tiden ska gå fram och tillbaka. Ska jag säga detta? Eller bara låta allt vara och ignorera honom i framtiden om han söker kontakt?

Varför låter du honom göra det då?

Varför låter du honom vara den som har kontrollen när det lika gärna kan vara du?

Varför tar du kontakt med honom när du vet att han får dig att må dåligt?

Tror du inte att anledningen till att han gör så är för att han vet att du finns där hur han än gör?

Du är hans älskarinna, inte hans fru, du är expendable, det enda som händer om du drar är att han skaffar sig en ny. Han offrar ingenting, du däremot offrar allt för honom.

• Anonym (lol)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2017-08-10 09:59:42 följande:

Uppdatering för er som är intresserade.

Helt plötsligt får jag en dag ett flertal samtal, svarar sedan för att det kanske är något viktigt.

Det är hans fru. Trots att vi inte haft kontakt nu den här tiden. Hon ringer och hotar med att skicka alla bilder på mig till min man om jag har kontakt med hennes man en mer gång till.

Hon var jätte skakig och bara gapade i telefonen medan jag bara var tyst och lyssnade. Jag sa bara att vi inte haft kontakt och att vill hon kan hon lika gärna skicka allt nu, men oavsett så har jag ingen mer kontakt med mannen längre.

Sen skriver även hennes man till mig att det är slut helt för att det annars bara blir problem för mig. Jag svarade faktiskt inte honom.

Så var det med det!

Tja, väljer man att ge sig in i andras skit så ska man kanske inte bli förvånad om det stänker upp på en med. Se det som lärdom och undvik upptagna män i framtiden.
Svar på tråden Älskare drar sig undan