• Anonym (Älskarinna)

Älskare drar sig undan

Okej först och främst vill jag ha tips och inga påhopp.

Är gift men mannen min är aldrig hemma, bara ca en gång i veckan. har då fallit för en annan som också är gift. Blabla

Vi hade inlett förhållandet i augusti för första gången, men vi bröt upp i december pga av ett bråk, vi pratade inte på två veckor tills jag fick reda på att hans fru kom på honom så det var det garanterat slut mellan oss.

Han kontaktade mig igen nu i mars och förklarade att han saknade mig och skit. Jag tog tillbaka honom för jag kände likadant, tvekade först. Hade gles kontakt tills nu i maj/juni. Allt har varit på topp mellan oss och han ringer verkligen varje varje dag så fort han har tid eller är ute. Helt plötsligt har han dragit sig undan! Han raderade mig där vi brukar ha kontakt.

(han hade dock en annan tjej han hittade men jag har låtsas som ovetande, ju mer vi haft kontakt har han slutat gå till henne.)

Då kontaktade jag honom på ett annat sätt och då säger han att han har problem hemma och att hon misstänker vi har kontakt men hon har inga bevis.

Då förklarade jag att jag förstår. Sen började han skriva att han är trött på det här livet med mig (vi har endast pratat i en månad lol!?) och vad vi ska göra sen och att han är orolig för mig om min man skulle få reda på. Då sa jag det är mitt eget ansvar.

Och jag undrar vad hans beslut är. Då säger han bara. "Mitt beslut... Att jag älskar dig" . Sen byter han ämne och låtsas som inget. Men han fortsätter vara undvikande och kall. Igår morse var han helt plötsligt sugen att skriva med mig och ville lägga tillbaka mig där vi tidigare hade kontakt och ringde upp mig. Efter samtalet skickade han en bild på det vardagliga. Men när jag svarade honom eller skrev under kvällen var han väldigt nonchalant och är det fortfarande, han har dragit sig undan.

Lite dumt av honom att tänka på såna saker nu? Det tänkte man väl (jag iaf) innan man påbörjar något.

Han kan inte ha insett känslor för sin fru helt plötsligt då han hade massor av tid utan mig i några månader.

Varför grävde han upp allt och tog kontakt igen men helt plötsligt försvinner? Känner mig så hjälplös. Jag älskar honom verkligen.

Vad menar han? Vill han bryta? Men när jag väl frågar säger han nej... Men är kall och undvikande.

Kan tillägga att vi inte hunnit träffas under den här tiden vi haft kontakt.

• Svar på tråden Älskare drar sig undan
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (lol) skrev 2017-07-05 11:13:34 följande:

Beror på vad du är ute efter.

Jag tycker utrymme / avstånd är fel ord, eller rättare sagt det antyder att du fortfarande tror på en framtid med honom när det inte finns någon, du lever liksom i en fantasi som helt och hållet styrs av honom.

Jag tycker personligen du först och främst löser din egen situation hemma, därefter satsar du på att antingen vara singel ett tag eller ger den andra snubben ett ultimatum, frun eller du. Så länge du går med på att vara andrefiol så kommer det fortsätta så. Kort sagt, ta tag i rodret och styr skutan själv istället för att vara passagerare och låta honom styra som han vill, varför ska du leva ditt liv efter hans premisser?

Men, tänk efter ordentligt på vad du vill innan du pratar med din man, om du vill skiljas oavsett så gör det, men det vore ju rätt dum om du skiljer dig bara för att du hoppas på en framtid med den annan snubben för när det väl är gjort så blir det svårt att backa bandet om du skulle ångra dig.

Jo. Även om jag skiljer mig, skulle jag inte hoppa på ett förhållande med honom då jag studerar. Hade nog kommit med ett ultimatum lite senare när mitt liv är stadigare. Jag är nöjd med den relation vi har/hade nu innan hans fru började misstänka honom och han försvann direkt pga det.

Han hörde av sig glest igår. Gör han inte det idag så vet jag inte vad han vill och jag vill inte pusha honom på något sätt, eller ska jag fråga honom ännu en gång vad han vill och hur han känner nu? Om vi ska ha kontakt eller om han vill bryta och fokusera på sin fru.
  • Anonym (Älskarinna)

Mester. Jag sa precis samma sak och trodde aldrig någonsin jag skulle kunna göra något sånt.

Och som vanligt är det alltid tjejen som blir kallad för hora.

• Anonym (lol)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2017-07-05 16:39:51 följande:

Mester. Jag sa precis samma sak och trodde aldrig någonsin jag skulle kunna göra något sånt.

Och som vanligt är det alltid tjejen som blir kallad för hora.

Om du inte trodde du någonsin skulle kunna göra något sånt, varför fortsätter du med det? Det är ju inte så att du valde fel en gång, det här är ju något du väljer om och om igen varje dag? 

Du skriver ju till och med att du är nöjd med relationen du har till honom, det tyder inte på någon ånger eller ens vilja att sluta med det. Så man kan nog konstatera att du förmodligen har släppt på alla dina tidigare värderingar och är inte längre samma person du var då, kanske värt att fundera över. Vad för slags människa vill du vara? Vilka slags värderingar vill du leva efter? Vill du vara den som går bakom ryggen? Vill du vara den som medverkar i att bedra någon annan? Du skyller allt på att du är kär, men är den mannen värt det? Är han värd att bli den du blivit? Eller vill du hellre vara den du var förut?
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (lol) skrev 2017-07-06 13:27:55 följande:

Om du inte trodde du någonsin skulle kunna göra något sånt, varför fortsätter du med det? Det är ju inte så att du valde fel en gång, det här är ju något du väljer om och om igen varje dag? 

Du skriver ju till och med att du är nöjd med relationen du har till honom, det tyder inte på någon ånger eller ens vilja att sluta med det. Så man kan nog konstatera att du förmodligen har släppt på alla dina tidigare värderingar och är inte längre samma person du var då, kanske värt att fundera över. Vad för slags människa vill du vara? Vilka slags värderingar vill du leva efter? Vill du vara den som går bakom ryggen? Vill du vara den som medverkar i att bedra någon annan? Du skyller allt på att du är kär, men är den mannen värt det? Är han värd att bli den du blivit? Eller vill du hellre vara den du var förut?

Mmm jo jag faktiskt tänkt på det. "shit jag känner inte längre av den moralen jag hade tidigare" "varför känner jag inte längre empati som förut "

Självklart saknar jag mitt gamla jag, den personen var så fin på alla sätt...kunde aldrig gå bakom ryggen utan att känna skuld. Vet inte vad som har hänt med mig Mår så dåligt. Hur får man bort ångest känslan av att sakna någon? Har bestämt mig för att glömma honom.
  • Anonym (lol)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2017-07-06 13:47:55 följande:
    Mmm jo jag faktiskt tänkt på det. "shit jag känner inte längre av den moralen jag hade tidigare" "varför känner jag inte längre empati som förut "

Självklart saknar jag mitt gamla jag, den personen var så fin på alla sätt...kunde aldrig gå bakom ryggen utan att känna skuld. Vet inte vad som har hänt med mig Mår så dåligt. Hur får man bort ångest känslan av att sakna någon? Har bestämt mig för att glömma honom.
    Det är lätt att gå vilse ibland, jag tror att det till stor del beror på att vi människor är extrem duktiga på att rationalisera, vi har en förmåga att skilja på rätt och fel men vi har också en förmåga att bortförklara det för oss själva och ljuga för oss själva. Det gäller inte bara otrohet utan i stort sett allt vi vet att vi inte borde göra.

Att du mår dåligt är kanske inte så konstigt eftersom du har drivit bort ifrån ditt centrum, den du vill vara, det skapar skuld och skam (läs kognitiv dissonans)

sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_dissonans

Ja det är nog en bra idé att säga upp kontakten med honom, hur ljuvligt förälskelsen än känns så leder det ju inte till något gott för dig, snarare får det dig att må dåligt och ger dåliga konsekvenser för din del. Jag tycker du borde fokusera på att få ordning på dina problem hemma och hitta tillbaka till ditt centrum igen så du blir tillfreds med dig själv igen. Hellre ensam men glad än i sällskap som får dig att må dåligt typ.
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (lol) skrev 2017-07-06 14:04:37 följande:

Det är lätt att gå vilse ibland, jag tror att det till stor del beror på att vi människor är extrem duktiga på att rationalisera, vi har en förmåga att skilja på rätt och fel men vi har också en förmåga att bortförklara det för oss själva och ljuga för oss själva. Det gäller inte bara otrohet utan i stort sett allt vi vet att vi inte borde göra.

Att du mår dåligt är kanske inte så konstigt eftersom du har drivit bort ifrån ditt centrum, den du vill vara, det skapar skuld och skam (läs kognitiv dissonans)

sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_dissonans

Ja det är nog en bra idé att säga upp kontakten med honom, hur ljuvligt förälskelsen än känns så leder det ju inte till något gott för dig, snarare får det dig att må dåligt och ger dåliga konsekvenser för din del. Jag tycker du borde fokusera på att få ordning på dina problem hemma och hitta tillbaka till ditt centrum igen så du blir tillfreds med dig själv igen. Hellre ensam men glad än i sällskap som får dig att må dåligt typ.

Jag är så arg på honom. Att han grävde upp allt igen när det var han som lämnade mig sist.

Han gör nu samma sak igen. Är så arg att han bara smiter utan att vara ärlig och förklara sig. Jag intakta honom igår och sa att jag vill veta vad han känner om han vill bryta så att jag kan gå vidare med mitt utan honom för alltid! Då säger han bara att jag är galen som tänker så. Men han hör ju inte av sig ändå, han är helt tyst.

Ska jag bara radera honom överallt? Eller ge en förklaring? Typ "jag kan hjälpa dig på traven för du verkar för feg för att bryta upp, hejdå säger jag ni för gott"?
  • Anonym (Älskarinna)

Jag vill inte att han hela tiden ska gå fram och tillbaka. Ska jag säga detta? Eller bara låta allt vara och ignorera honom i framtiden om han söker kontakt?

• HansFinaFruga

Men det är väl bara att ignorera honom. Så... problemet löst. Och fattar han inte att du inte vill mer så är det väl bara att du kontaktar hans fru. Visserligen tycker jag att hon borde få veta iaf. Hon ska verkligen inte behöva leva med ovissheten. Det är så förnedrande!

• Anonym (Älskarinna)
    HansFinaFruga skrev 2017-07-06 14:46:23 följande:

Men det är väl bara att ignorera honom. Så... problemet löst. Och fattar han inte att du inte vill mer så är det väl bara att du kontaktar hans fru. Visserligen tycker jag att hon borde få veta iaf. Hon ska verkligen inte behöva leva med ovissheten. Det är så förnedrande!

Så det är så han gör mot mig? Nekar när jag frågar ut honom och sedan ignorerar mig? Jag tillåter inte det. Blir så arg. Han kommer bara höra av sig igen när hans fru har lugnat sig.

Han har varit otrogen mot henne tidigare. En massa engångsligg.
  • Anonym (lol)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2017-07-06 14:34:28 följande:
    Jag är så arg på honom. Att han grävde upp allt igen när det var han som lämnade mig sist.

Han gör nu samma sak igen. Är så arg att han bara smiter utan att vara ärlig och förklara sig. Jag intakta honom igår och sa att jag vill veta vad han känner om han vill bryta så att jag kan gå vidare med mitt utan honom för alltid! Då säger han bara att jag är galen som tänker så. Men han hör ju inte av sig ändå, han är helt tyst.

Ska jag bara radera honom överallt? Eller ge en förklaring? Typ "jag kan hjälpa dig på traven för du verkar för feg för att bryta upp, hejdå säger jag ni för gott"?
    Anonym (Älskarinna) skrev 2017-07-06 14:38:40 följande:

Jag vill inte att han hela tiden ska gå fram och tillbaka. Ska jag säga detta? Eller bara låta allt vara och ignorera honom i framtiden om han söker kontakt?

Varför låter du honom göra det då?

Varför låter du honom vara den som har kontrollen när det lika gärna kan vara du?

Varför tar du kontakt med honom när du vet att han får dig att må dåligt?

Tror du inte att anledningen till att han gör så är för att han vet att du finns där hur han än gör?

Du är hans älskarinna, inte hans fru, du är expendable, det enda som händer om du drar är att han skaffar sig en ny. Han offrar ingenting, du däremot offrar allt för honom.

Svar på tråden Älskare drar sig undan