• Equurona76

Sluta med Cymbalta!

Har trappat ned Cymbalta från 60 till 30 under en vecka för att sedan fem dagar tillbaka gått från 30 till 0. Två första dagarna gick bra men nu är det mindre trevligt! Går stötar genom huvudet, känner mig orkeslös och skakig. Sömnen har oxå blivit kraftigt försämrad. Är så glad att jag fått sluta med denna typ av medicin då jag bara får biverkningar och ångest. Har ätit cymbalta i ca 7 veckor med en maxdos på 60 mg. Åt före detta Mirtazapin 30 mg i 6 veckor men med samma resultat. Biverkningarna klingande aldrig av utan bara stegrade med tiden. Trappade inte ut Mirtan utan slutade samma dag jag började med Cymbalta. Så skönt att den ångest jag fått av dessa två mediciner har reducerats men frågan är hur länge jag ska måsta dras med dessa utsättningssymptom?

Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Sluta med Cymbalta!
  • Anonym (A)

Nej, men snälla...Googla/Cymbalta tapering off schedule Surviving Anteideppressant. Lycka till..

• Anonym (A)

Även, How to get of Cymbalta safely?

• Equurona76

Har googlat en hel del kan jag lova!

Hittar inte någon med liknande situation utan då är dosen mycket högre eller andra mediciner inblandade. Har skrämmande nog börjat förstå hur lite våra läkare vet om de läkemedel som dom skriver ut. Min läkare menar att utsättningssymptom skulle jag ej behöva få då dosen varit så låg och kortvarig. Tjolahopp vad fel hon har. Önskar jag aldrig börjat med någon av dessa mediciner ??

Hoppas det går över snart.

• Anonym (A)

Stackars dig, har själv trappat ut en medicin. Det tog 19 månader, läkaren hade ingen aning om hur man gjorde. Jag har läst mycket nu, så jag vet att du blir bra. Det kommer att ta tid, men till slut blir du som vanligt igen. Jag är säker..

• Anonym (A)

Jag tror att Cymbalta, har "Black Box Warning".

• Equurona76

Men fy vad jobbigt för dig! ??

Har idag pratat med en Ssk på stressmottagningen där jag hör hemma och förklarat för henne hur jag mår.

Vad är black box varning?

• Anonym (A)

Jag tycker att du ska Googla det, massa att läsa.

• Anonym (A)

Trevligt om någon läkare hade svarat, det finns flera som läser.

• Anonym (A)

Med tanke på att 1500, personer har läst denna tråd under dagen..

• holidodi

Ångest kommer av en överavktiv hjärna som inte har något mål. Dvs, du behöver någon som du tycker är roligt att hålla på med. Så istället för att ta tabletter, så gör något som du tycker är roligt, och rätt så snart så mår du bättre. Prova ska du se.

Svar på tråden Sluta med Cymbalta!