• SeethroughPsyche

När det alltför känsligt?

När är ett ämne alltför känsligt för att tas upp eller kommenteras, även i "Känsliga rummet"?

Hur detaljerad bör man vara, vid beskrivningen i inlägget?
    Är det altför känsligt att här nämna att "Familjeliv" tjänar grova pengar ($$$), ja, profiterar, på andras olycka, t.ex sorg?''
    '
    Hur ser ni på det?
    Är det helt ok för er?

Att div. företag exploaterar andras sorg, för egen vinnings skull?
    I min värld är det långtifrån ok.

Lösningen är att:
    anförtro sig till sina kära, närstående, vänner och bekanta och viktigast av allt: OFFLINE!

• Svar på tråden När det alltför känsligt?
  • Anonym (Kundtjänst)
    SeethroughPsyche skrev 2017-07-05 07:21:37 följande:

När är ett ämne alltför känsligt för att tas upp eller kommenteras, även i "Känsliga rummet"?

Hur detaljerad bör man vara, vid beskrivningen i inlägget?
    Är det altför känsligt att här nämna att "Familjeliv" tjänar grova pengar ($$$), ja, profiterar, på andras olycka, t.ex sorg?''
    '
    Hur ser ni på det?
    Är det helt ok för er?

Att div. företag exploaterar andras sorg, för egen vinnings skull?
    I min värld är det långtifrån ok.

Lösningen är att:
    anförtro sig till sina kära, närstående, vänner och bekanta och viktigast av allt: OFFLINE!

Jag förstår att du blivit uthängd och fått ditt privatliv exponerat här på Familjeliv. Vi ber om ursäkt för att du uppfattat vår tjänst som kränkande men det är ett frivilligt forum där du har rätt att vara anonym.

Med Vänlig Hälsning
    Vi på Familjeliv
  • Anonym (Kundtjänst)

Hej
    jag ser också att du är mest aktiva i trådar där man visar upp sina nakna kroppar som Intima Bilder och gärna följer kvinnor som visar upp sina kroppar här på FamiljeLiv. Jag hoppas att du uppskattar den delen av vårt forum och att du låter andra uppskatta andra delar av våra forum.

Med Vänlig Hälsning
    Vi på Familjeliv

• Anonym (963)

Klart dom gör. Men det är ingen som tvingar dig att vara här.

• CarinaL26

Vilka diskussionsforum drivs ideellt? De tillhandahåller en möjlighet om man känner att man vill utnyttja den. Ingen är tvingad att skriva i forum. Ingen delar väl med sig av känsligare info än vad man själv är bekväm med?

• SeethroughPsyche
    Anonym (Kundtjänst) skrev 2017-07-05 08:59:46 följande:
    Jag förstår att du blivit uthängd och fått ditt privatliv exponerat här på Familjeliv. Vi ber om ursäkt för att du uppfattat vår tjänst som kränkande men det är ett frivilligt forum där du har rätt att vara anonym.

Med Vänlig Hälsning
    Vi på Familjeliv
    Var skrev jag något, som ens antydde detta:
    "Jag förstår att du blivit uthängd och fått ditt privatliv exponerat här på Familjeliv."?
  • SeethroughPsyche
    Anonym (Kundtjänst) skrev 2017-07-05 09:02:55 följande:

Hej
    jag ser också att du är mest aktiva i trådar där man visar upp sina nakna kroppar som Intima Bilder och gärna följer kvinnor som visar upp sina kroppar här på FamiljeLiv. Jag hoppas att du uppskattar den delen av vårt forum och att du låter andra uppskatta andra delar av våra forum.

Med Vänlig Hälsning
    Vi på Familjeliv

Jaså, det ser du...att jag är mest aktiva, o.s.v.? Berätta gärna hur en person kan vara aktiva? Du är inte mer "Kundtjänst" (OBS! anonym sådan därtill!) än jultomten är midsommarstång!

Vad betyder egentligen detta:
    "trådar där man visar upp sina nakna kroppar som Intima Bilder och gärna följer kvinnor som visar upp sina kroppar här på FamiljeLiv."?
    Vilka trådar, mer exakt och vilka kvinnor? Berätta, tack. Hurdå "gärna följer"? Det är ju inte precis så att jag har varit medlem, eller skrivit, här särskilt länge, vilket du borde veta, om du arbetade på kundtjänst.

Och detta:
    "och att du låter andra uppskatta andra delar av våra forum."?
    Menar du att jag har hindrat någon att uppskatta några av era forum? Då ligger nog bevisbördan på dig. "Lycka till".
  • SeethroughPsyche
    Anonym (963) skrev 2017-07-05 10:37:24 följande:

Klart dom gör. Men det är ingen som tvingar dig att vara här.

Har jag påstått att någon tvingar mig att vara här? Svar: nej. Så vilken var/är då din poäng? Min poäng var och är att det är fel att kapitalisera på andras olycka.
  • SeethroughPsyche
    CarinaL26 skrev 2017-07-05 11:17:47 följande:

Vilka diskussionsforum drivs ideellt? De tillhandahåller en möjlighet om man känner att man vill utnyttja den. Ingen är tvingad att skriva i forum. Ingen delar väl med sig av känsligare info än vad man själv är bekväm med?

"Happy Pancake"? "Flashback"? Som sagt har jag aldrig påstått att någon har tvingat mig här. Allt har, tyvärr, skett i ömsesidigt samtycke, dock utan kontrakt. Men ändå känns det som ett slags psykiskt övergrepp, hur kommer det sig?
  • CarinaL26
    SeethroughPsyche skrev 2017-07-24 08:23:01 följande:

"Happy Pancake"? "Flashback"? Som sagt har jag aldrig påstått att någon har tvingat mig här. Allt har, tyvärr, skett i ömsesidigt samtycke, dock utan kontrakt. Men ändå känns det som ett slags psykiskt övergrepp, hur kommer det sig?

Du får nog leta i ditt inre efter svaret. Då inga andra upplever samma sak får du grubbla över varför just du gör det.
  • Anonym (Alla tjänar pengar)
    SeethroughPsyche skrev 2017-07-24 08:23:01 följande:

Happy pancake drivs av Happy pancake AB och Flashback av Flashback Media Group AB. Båda företagen går med bra vinst varje år. Det finns inga större forum på nätet där det inte finns en eller flera personer bakom som tjänar pengar på det.
Svar på tråden När det alltför känsligt?