• Anonym (Oj)

Barn ramlade ur sängen, somnade om.

Min 3 åring ramlade ur sängen för en timme sedan ungefär, blev inte ledsen utan mest förvånad. Slog i bakhuvudet. Hon somnade om efter.. jag vet att barn inte ska somna om, men vad gör man när det händer mitt i natten? Hon har vaknat till och kommit in till mig och pratat lite. Inga symtom.

1177 är överbelastat så där kommer vi inte fram just nu.

Ska vi hålla koll på att hon regerar när man rör henne? Fallet var Max 40cm.

• Svar på tråden Barn ramlade ur sängen, somnade om.
  • Carambolan

Har ni stengolv i sovrummet eller är det något annat som hände som gör dig extra orolig? Mer än en gång har mina barn trillat ur sängen och sovit vidare PÅ GOLVET De är tåliga om de inte har en väldans oflyt med hur de landar.

• Frontline

Snälla chilla ner lite det är ingen fara...

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Vickan I
    Carambolan skrev 2017-07-06 00:08:32 följande:

Har ni stengolv i sovrummet eller är det något annat som hände som gör dig extra orolig? Mer än en gång har mina barn trillat ur sängen och sovit vidare PÅ GOLVET De är tåliga om de inte har en väldans oflyt med hur de landar.

Haha. Det har mina också. Hört en duns och inget gråt efter och sprungit in och så sover de gott vidare på golvet!

Ts. Hon minns säkert knappt idag att hon trillat ur. Men min yngsta trillade en period ur tre nätter i rad och var medveten om det och blev lite rädd att lägga sig. Då köpte vi en sänghäst och satte dit. Skjuts bara in under madrassen.
  • Anonym (Oroa dig inte)

Förstår att du blir orolig men det är säkert ingen fara alls.
    Vår son har rullat ur sin säng med samma höjd.
    Tog upp honom och tröstade sen somnade han om i vår säng.
    Var inte orolig alls.
    Om barnet hade ramlat från n våningssäng hade jag oroat mig men det är ett litet fall även om det känns jobbigt för dig.
    Oroa dig inte.

• LFF

Mina grabbar har ramlat ner från vår säng (högre än 40cm). Det är ingen fara. Hade du skrivit 3 månader hade jag förstått din oro men inte när barnet är 3 år.

Svar på tråden Barn ramlade ur sängen, somnade om.