• Kira2

    flyga

    Vi ska flyga med våra tre barn, de är 4, 6 och 7år! Jag behöver tips på saker man kan ha med på flyget och tips på att roa dem. Den minsta är ganska hyperaktiv och behöver eventuellt underhållas i tre-fyra timmar. Vi ska till Mallorca!

  • Svar på tråden flyga
  • Carambolan

    En varsin ipad med många olika spel, pyssel, böcker, musik och filmer på.

  • Kira2
    Carambolan skrev 2017-07-06 16:10:53 följande:

    En varsin ipad med många olika spel, pyssel, böcker, musik och filmer på.


    Tror du det blir överdrivet med både iPad och bärbar dvd?
  • Ruter

    Vi flög till Mallorca i maj med en 10månaders och en 3,5 åring. Påvägen ner hade vi surfplattan till 3,5 åringen samt en sån bok med massa olika bilder på saker man skulle hitta på en stort bild. På resan gick våran surfplatta så på vägen hem hade vi köpt på oss lite olika småsaker som vi visste att han gilla som vi plockade fram med jämna mellanrum. Han visste med andra ord inte att vi hade gjort det så han vart sysselsatt en stund med varje sak. Hade även köpt till nåt kinderägg paket som innehöll 5 olika flygplan från taxfree som låg och väntade på han när vi klev på.

  • Christi38
    Kira2 skrev 2017-07-06 16:09:49 följande:

    Vi ska flyga med våra tre barn, de är 4, 6 och 7år! Jag behöver tips på saker man kan ha med på flyget och tips på att roa dem. Den minsta är ganska hyperaktiv och behöver eventuellt underhållas i tre-fyra timmar. Vi ska till Mallorca!


    Försöka flyga tider där barnen är trötta och vill sova? iPad och pysselböcker är ju bra med.
  • Carambolan
    Kira2 skrev 2017-07-06 16:26:20 följande:

    Tror du det blir överdrivet med både iPad och bärbar dvd?


    Jag hade inte släpat med en dvd-spelare om ni ändå har en ipad att se film på.
  • Grand

    Rekommenderar att köpa en uppblåsbar nackkudde, även om det är en kortare resa kan de komma till pass. Och sen någon godispåse på det. När jag var barn kändes 3 timmar på ett flyg som en evighet. Skulle de bli uttråkade efter 1,5 timme kan det bli jobbigt.

Svar på tråden flyga