• JaneDoe11

70 kvm - 3 rum - 2 personer

Inser att detta är en konstig fråga men läget är som sådant att jag nyss sålt min 3:a om 70 kvm och ska flytta till ett annat (läs: bättre) område.

Saken är dock den att min budget tillåter knappt större och den lägenhet jag tittar på just nu är lika stor, alltså 70 kvm, 3 rum.

Vi är två personer, min dotter om två år och jag (mamma).

Det är ett stort beslut och tar gärna tips på hur jag ska tänka.

• Svar på tråden 70 kvm - 3 rum - 2 personer
  • Alexi

Vad är frågeställningen? Större behöver du ju självklart inte!

• Anonym (Ja)

Ett rum till dig, ett till dottern och ett vardagsrum? Är väl många som bor så, det räcker väl gott och väl?

• FruganH

Vi bor 4 personer i en 3:a på drygt 65 kvm. Vi klarar oss på det. (Barnen är 2,5 och 6 år)

• Anonym (Roxi)

Vi bor två vuxna och två barn (ett och tre år) i en trea på 71 kvm. Det börjar kännas lite trångt så vi letar större. Med bara ett barn var det chill

• Anonym (zxy)

Min bästa kompis bodde med sin dotter i en 2a på 55kvm tills dottern gick på gymnasiet. Gick hur bra som helst.

• Konservativ

Fem personer, 72 kvadrat.

Vi leder trånghetsligan. Finns det hjärterum så finns det stjärterum.

• molly11
    JaneDoe11 skrev 2017-07-06 17:39:34 följande:

Inser att detta är en konstig fråga men läget är som sådant att jag nyss sålt min 3:a om 70 kvm och ska flytta till ett annat (läs: bättre) område.

Saken är dock den att min budget tillåter knappt större och den lägenhet jag tittar på just nu är lika stor, alltså 70 kvm, 3 rum.

Vi är två personer, min dotter om två år och jag (mamma).

Det är ett stort beslut och tar gärna tips på hur jag ska tänka.

Tänker helt rätt. En trea i ett bättre område inom din budget! Vad mer behövs?
Svar på tråden 70 kvm - 3 rum - 2 personer