• Saraivar1986

Hjälp / tips

Måste skriva ihop allt ordentligt nu.

Jag bröt foten igår, den ska vara gipsad i 6 veckor.

Och jag hoppar på kryckor. Min sambo jobbar för tillfället i Indien (kommer hem om ca 2-3 veckor)

Jag bor på landet och bussarna till stan går ca 1 gång var tredje timme. Mina närmsta grannar är bortresta och min andra granne är en gammal man, ca 80 år.

Min 6-åriga son gillar fotboll och utomhusaktiviteter, jag kan ej genomföra detta på grund av den gipsade foten. Jag skulle få dåligt samvete om jag skulle hålla honom inne hela tiden.

Mina 3 närmsta vänner och deras barn i ungefär samma ålder skulle åkt till Mallorca i en vecka nu. Men på grund att den gipsade foten och kryckor gick det inte att få ihop det.

Va ska jag göra?!

Sara 30 år

• Svar på tråden Hjälp / tips
  • Utomjording på jorden

Finns det ngn som din son skulle kunna bo hos några dagar? Far- eller morföräldrar, kompisar? Då kan han aktiveras där och står ut med lite mer stillasittande hemma med dig sen.

• Saraivar1986
    Utomjording på jorden skrev 2017-07-06 19:03:12 följande:

Finns det ngn som din son skulle kunna bo hos några dagar? Far- eller morföräldrar, kompisar? Då kan han aktiveras där och står ut med lite mer stillasittande hemma med dig sen.

Problemet är bara att mor o far föräldrar är döda, båda 2

Och som sagt är mina 3 närmsta vänner i Spanien, har ingen som jag är så "nära" med att mitt barn skulle kunna bo där.

Tack för svar och tips

Sara
  • EmberEyes

Kontakta föräldrarna till klasskamrater/dagis? Förklara situationen och muta med att bjuda på fika/middag.

Beroende på var du bor kanske det finns "seniorer för uthyrning"?

Hur mycket "på landet" bor du? Finns det grannar? Kanske kan hyra in någon ungdom i närheten som kan spela boll eller liknande barnet ett par timmar?

Kan barnet aktivera sig själv ute även om du bara kan sitta på en stol och ha uppsikt?

Och prata med 80-åringen! Han kanske kan/vill gå på promenad en stund med barnet?

• Saraivar1986
    EmberEyes skrev 2017-07-06 20:03:10 följande:

Kontakta föräldrarna till klasskamrater/dagis? Förklara situationen och muta med att bjuda på fika/middag.

Beroende på var du bor kanske det finns "seniorer för uthyrning"?

Hur mycket "på landet" bor du? Finns det grannar? Kanske kan hyra in någon ungdom i närheten som kan spela boll eller liknande barnet ett par timmar?

Kan barnet aktivera sig själv ute även om du bara kan sitta på en stol och ha uppsikt?

Och prata med 80-åringen! Han kanske kan/vill gå på promenad en stund med barnet?

Det är 3 hus där vi bor, de gamla mannen har jag inte pratat med på länge, men ska se om han kan hjälpa till. Problemet med att sonen leker själv är att han inte kommer tycka det är lika kul, vårt hus ligger på en kulle vid en sjö, orolig ifall han skulle råka trilla ner då det på vissa ställen är ganska brant. Ca 4-5km till närmaste hus förutom dom 2 nämnda. Får ju inte köra bil med den gipsade foten så det kan bli svårt att ev skjutsa till något dagis eller liknande.

Tack för mycket bra tips!

Mvh Sara
Svar på tråden Hjälp / tips