Barnslig sambo?
Har på senare tid börjat känna, att Gud vad barnslig sambo jag har. Ibland när han säger eller gör något..
Även för att jag måste tjata på honom hela tiden om hushållssysslor.. tex senast vi hade massa folk över på mat som han bjudit sa jag att han måste städa, ja visst städade han väl, men han struntade helt i att städa badrummet och skulle inte ens dammsuga det förrän jag visade honom hur äckligt det var att bjuda hem folk med ostädat badrum.
Vi har även hund tillsammans nu och han orkar knappt gå med hunden på promenader. Får alltid fråga honom hur långt han har gått eller vart för att jag undrar om hon fått tillräckligt med motion. Och han byter inte ens vatten åt hunden!
De mesta han gör här hemma är att sitta vid telefonen, typ hela tiden. Ofta när jag frågar om vi tex ska se film eller tv så säger han ja, men han fortsätter att sitta vid telefonen ändå.
Enda gångerna det är fart i honom är när de gäller hans intressen, då orkar han massa, men inget här hemma..
Han äter ofta hämtmat för att han inte orkar göra mat typ, om vi inte äter middag tillsammans pga jobb.. visst, spela roll, inte mina pengar, men känns så slött...
Sen när han säger saker ibland brukar jag känna "herregud, vem är jag tillsammans med, så töntigt". Har märkt att han pappa även är väldigt barnslig av sig, också känns det som att min sambo försöker likna sin psppa mycket i beteendet.
Tex hade hans pappa en sportbil, sen köpte även min sambo en liknande sportbil, kändes bara helt onödigt och ogenomtänkt. Sen sålde bägge två dom typ samtidigt?
Eller bara allmänt i beteendet, språket, båda är lite rasistiska (fast dom tror att dom inte är de, men de är dom) mm...