• Anonym (Lia)

När kan en man börja kallas för välutrustad?

När kan en man börja kallas för stor eller välutrustad? Finns det någon gräns eller regler för detta? Är det längden eller omkretsen som räknas? Allt man får höra är ju att det är längden som räknas men borde inte även omkretsen räknas in?

En medelsnopp är ju i erigerat tillstånd 15 cm lång och 10-12 cm i omkrets.

Räknar man i volymprocent så har ju en penis som är 15 cm lång och 14 cm i omkrets mer massa än en penis som är 19 cm lång och 12 cm i omkrets.

Finns det nån osynlig gräns för när man kan börja snacka välutrustad?
    Tankar på detta?

• Svar på tråden När kan en man börja kallas för välutrustad?
  • Anders 386

Ja du, fortsätt fundera på det väsentliga i livet...   Skrattande

Bra att nån engagerar sig och tar upp en diskussion om det här viktiga ämnet. 

Och vad har man för nytta av en "osynlig" gräns, nu blir det ganska flummigt...

• Anonym (.)

ss-en 50110-1 reglerar just dessa frågor, där finns de svar du söker.

• Anonym (Lia)
    Anonym (.) skrev 2017-07-07 10:34:39 följande:

ss-en 50110-1 reglerar just dessa frågor, där finns de svar du söker.

en ss-en 50110-1 standard tar ju upp frågan om skötsel av elektriska anläggningar! Inte ett ord om varken penis eller pung!
  • Carambolan

Jag skulle säga att man är välutrustad när man är minst två standardavvikelser över genomsnittet i både omkrets och längd. Om man ska ge en generell tumregel

• Anonym (Tjejkompisen)

Spontant skulle jag tänka om personen är 15 eller mer i omkrets eller 18 eller mer i längd. Ifall det andra måttet är typ medel. Ligger man över medel på ena och under på andra så tar det ut varann.

• Anonym (Välhängd?)
    Anonym (Lia) skrev 2017-07-07 10:20:50 följande:

När kan en man börja kallas för stor eller välutrustad? Finns det någon gräns eller regler för detta? Är det längden eller omkretsen som räknas? Allt man får höra är ju att det är längden som räknas men borde inte även omkretsen räknas in?

En medelsnopp är ju i erigerat tillstånd 15 cm lång och 10-12 cm i omkrets.

Räknar man i volymprocent så har ju en penis som är 15 cm lång och 14 cm i omkrets mer massa än en penis som är 19 cm lång och 12 cm i omkrets.

Finns det nån osynlig gräns för när man kan börja snacka välutrustad?
    Tankar på detta?

Tror det är väldigt subjektivt vad man tycker är välhängt.
    Vad anser du själv TS?
  • Anonym (Häpp)
    - En kraftig arbetsbänk
    - Kraftigt skruvstäd
    - En stooor och välsorterad hylsnyckelsats
    - Blocknycklar från 7-32mm samt även i tum
    - Momentnyckel
    - Bra och smidig ficklampa 
    - Liten smidig spegel
    - Rörtång av mellanstor modell
    - Stor skiftnyckel
    - En bra polygrip
    - Multimeter
    - Svets
    - 2-pelar lyft
    - Blästringsbox
    - Tryckluftskompressor
    - Avfettningsbox
  • Anonym (Lia)
    Anonym (Välhängd?) skrev 2017-07-07 12:36:28 följande:
    Tror det är väldigt subjektivt vad man tycker är välhängt.
    Vad anser du själv TS?
    Jag har i hela mitt liv trott att jag har haft en liten penis. Jag har mått dåligt över det och i viss mån undvikit allmänna duschar om jag kunnat.  Jag har alltid tyckt att alla andra har haft en större penis än mig. Jag har varit gift och några barn och min fd. fru eller tidigare flickvänner har aldrig klagat eller sagt nåt eller så och jag har heller aldrig blivit retad eller någon som någonsin sagt nåt.  Jag vet inte varför jag gått omkring och trott att jag haft den minsta kuken i staden som aldrig velat ha en avsugning eftersom den var så liten.

Jag har väl jämfört med killar i porrfilmerna och lidit av nåt konstigt mindrevärde-komplex. Jag vet inte!

Nu har jag träffat en ny kvinna och vi har haft sex några gånger. Självklart tog det några försök innan vi lyckades eftersom jag inte fick den att stå eftersom jag var så nervös - igen.  Nu är det iallafall helt underbart..

Hon sa till mig att hon tycker att jag är stor! Jag trodde naturligtvis att det bara var nåt hon sa för att göra mig glad och nåt konstigt försök för att boosta mitt ego.
    Men hon menade det verkligen.
    Mina mått är då alltså 15 cm på längden och min omkrets är över 14 cm i omkrets ( okej, 14,5 för att vara exakt). Bara att kunna kalla mig normal känns konstigt för mig eftersom jag som sagt trott att jag alltid varit minst. Men stor?
  • Anonym (Lia)
    Anonym (Häpp) skrev 2017-07-07 12:56:56 följande:
    - En kraftig arbetsbänk
    - Kraftigt skruvstäd
    - En stooor och välsorterad hylsnyckelsats
    - Blocknycklar från 7-32mm samt även i tum
    - Momentnyckel
    - Bra och smidig ficklampa 
    - Liten smidig spegel
    - Rörtång av mellanstor modell
    - Stor skiftnyckel
    - En bra polygrip
    - Multimeter
    - Svets
    - 2-pelar lyft
    - Blästringsbox
    - Tryckluftskompressor
    - Avfettningsbox
    Håller med. Men det är också viktigt att garagegolvet det står på är rakt och utan en massa hål i betongen. Helst ska det vara i en ljus kulör.. Perfekt om tappar små muttrar och skruvar.
    Tycker att fasta nycklar är mycket bättre än skiftnycklar. Investera i sådana istället!

kram!

• P30
    Anonym (Lia) skrev 2017-07-07 13:04:19 följande:
    Jag har i hela mitt liv trott att jag har haft en liten penis. Jag har mått dåligt över det och i viss mån undvikit allmänna duschar om jag kunnat.  Jag har alltid tyckt att alla andra har haft en större penis än mig. Jag har varit gift och några barn och min fd. fru eller tidigare flickvänner har aldrig klagat eller sagt nåt eller så och jag har heller aldrig blivit retad eller någon som någonsin sagt nåt.  Jag vet inte varför jag gått omkring och trott att jag haft den minsta kuken i staden som aldrig velat ha en avsugning eftersom den var så liten.

Jag har väl jämfört med killar i porrfilmerna och lidit av nåt konstigt mindrevärde-komplex. Jag vet inte!

Nu har jag träffat en ny kvinna och vi har haft sex några gånger. Självklart tog det några försök innan vi lyckades eftersom jag inte fick den att stå eftersom jag var så nervös - igen.  Nu är det iallafall helt underbart..

Hon sa till mig att hon tycker att jag är stor! Jag trodde naturligtvis att det bara var nåt hon sa för att göra mig glad och nåt konstigt försök för att boosta mitt ego.
    Men hon menade det verkligen.
    Mina mått är då alltså 15 cm på längden och min omkrets är över 14 cm i omkrets ( okej, 14,5 för att vara exakt). Bara att kunna kalla mig normal känns konstigt för mig eftersom jag som sagt trott att jag alltid varit minst. Men stor?
    Sådär är det för de flesta män. De flesta män ser inte andra män med stånd i vuxen ålder, de utgår ifrån att porrfilmer skulle vara någon slags norm.

Min kuk är större än din och jag var helt övertygad om att jag hade superliten kuk innan jag och min fd sambo började swinga. När jag plötsligt började se hur normala män såg ut visade det sig att jag var rätt välutrustad. 

Det viktigaste skälet var kanske ändå en tjej som sa att jag hade den minsta kuken hon hade varit med. Hon var rätt erfaren, men år senare när jag frågade om det skrattade hon bara och sa att hon aldrig hade sagt det där - och om hon hade sagt det borde jag fattat att hon skojade.

Å andra sidan. Nu för tiden är jag inte superintresserad av kuk-i-fittan-sex. Det blir någon gång ibland, men jag är mer intresserad av att en gör och den andre njuter, eller av dominansrelaterade upplevelser och framför allt rep. Det är nog nästan så att jag knappast ens kommer i hälften av fallen när jag träffar någon ny. Det blir lite tråkigt och ospännande med pilla lite här, pilla lite där, bli sugen, slicka, knulla, komma, sova.

Så med det jag håller på med är kukstorleken inte speciellt viktig. Det är kanske snarare en nackdel om jag vill stoppa in den där bak, den brukar vara lite stor för tvåan...

Men börja gå på swingersklubbar så inser du snart att du är helt normal och fullt tillräcklig för de allra flesta.
    Läs om vem jag är i profilbeskrivningen. Om du vill!
Svar på tråden När kan en man börja kallas för välutrustad?