• Klantig45

Vet ej när jag glömt p-piller

HJÄLP!

Jag börjar min karta på Söndagar och insåg i måndags att min nya vecka skulle börja på en måndag istället. Jag vet alltså inte när jag glömt mitt p-piller, bara att det är någon gång under vecka 1. På onsdag kväll fick jag mörkbruna flytningar och på Torsdag kväll (fortfarande bruna flytningar) hade jag oskyddat sex flera gånger, även på Fredagen. Är det möjligt att jag blivit gravid? Bör jag vara orolig?

Det jag undrar är om jag tänker rätt att jag ätit ett piller för lite om kartan börjar en dag senare?

Snälla, snabba svar uppskattas.

• Svar på tråden Vet ej när jag glömt p-piller
  • Carambolan

I bipacksedeln står det vad som händer om man missar ett piller eller flera. Kolla vad som gäller för dina. De jag åt tidigare gav fortfarande fullt skydd om man åt nästa piller inom 48 timmar.

• Klantig45

Det står att man skall använda skydd sju dagar efter missad tablett, men jag har ingen aning om hur många dagar det gått sedan jag missade tabletten eftersom att jag inte vet när jag glömde... Så jag vet inte hur många dagar sedan det var. Bara att jag började blöda i Onsdags.

• Klantig45
    Carambolan skrev 2017-07-07 22:59:03 följande:

I bipacksedeln står det vad som händer om man missar ett piller eller flera. Kolla vad som gäller för dina. De jag åt tidigare gav fortfarande fullt skydd om man åt nästa piller inom 48 timmar.

Svar ovan.
Svar på tråden Vet ej när jag glömt p-piller