• Froken Lokens

Får minderåriga kvar hos styvföräldern medans bioföräldern flyttar?

Jag går intrycket av att ni försöker lura till er pengar! Detta baserat på dina inlägg och ts.

• Froken Lokens
    Anonym (Flytt) skrev 2017-07-08 17:41:16 följande:

Nej det finns inte det tyvärr. Är inne på år 7 som arbetslös nu och det fungerar inte att sambon ska betala allt, har läkarbesök, både i närheten och långväga bort, optikern, mediciner osv att hämta ut.

Har en del kvar till frikort, köper även en del receptfritt då man ej får ta ut sånt på recept.

Barnens försäkringar.

Min enda fasta utgift så på mig är mobiltelefon på 200:- i månaden.

Visst jag studera och tog full csn under 1,5år och fick lite pengar att leva på. Nu har jag lån dock, men behöver ej betala tillbaka när jag har 0kr i inkomst.

Dock inget jobb alls efter utbildningen. Är inget jobb jag vill jobba med heller och är ej tillräckligt duktig. (Sökte massa utbildningar pga att jag ville ha något att göra och få någon inkomst och kom in på en reservplats.)

Så vi måste bli särbos så jag kan få lite pengar att leva på.

Är cykelavstånd till andra kommunen.

Kan tillägga att jag sökt flera 100 olika jobb, många ställen flera gånger om.

Då väljer ni mao att separera för att ni båda ska kunna få bidrag som ni inte får om ni bor ihop.
  • Froken Lokens
    Anonym (Flytt) skrev 2017-07-10 19:08:18 följande:

Jag har redan sådana brev.

Skickar en sort till städjobb, ett annat brev om personlig assistent, ett ännu ett nytt brev som butiksmedarbetare.

Men det är ju tydligen något "fel" i dina ansökningar då du inte kommer vidare på intervjuer, eller?
  • Froken Lokens
    Gugggirluff skrev 2017-07-10 19:29:14 följande:

Det är inte säkert att det är fel på brevet. TS har varit borta från arbetsmarknaden länge. Sånt får många arbetsgivare att dra öronen åt sig. Man misstänker att något inte riktigt är som det ska när en person får praktik men aldrig jobb.

Jag är väl medveten om det, har jobbar en hel del med rekrytering.
  • Froken Lokens
    Anonym (Flytt) skrev 2017-07-10 20:14:58 följande:

Jag tror felen är två saker.

1. Jag har varit arbetslös för länge och därmed borta från marknaden.

2. Jag har inga kontakter att använda mig av.

Många får jobb genom familj, släkt och vänner.

Jag har inget av de som kan hjälpa mig och kanske få in en fot någonstans.

Du har ju haft praktik, det är delvis till för att knyta nya kontakter och för att få in en fot på arbetsmarknaden samt för att visa att man visst har varit aktuell på arbetsmarknaden och inte borta så länge.

Eftersom du haft flera praktikplatser måste ses vara något just du gör för att inte bli kvar eller få referenser och utökat kontaktnät.
Svar på tråden Får minderåriga kvar hos styvföräldern medans bioföräldern flyttar?