Inlägg från: Anonym (Kladdkaka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kladdkaka)

Ni som utnyttjade sambolagen.

nevermind skrev 2017-07-11 13:33:12 följande:
    Jag vet inte hur andra tänker, men jag anser att barnen går före. Pappan var otrogen mot mamman men hon svarade med att slå honom rakt på käften, så de verkar vara lika goda kålsupare.
    Strunt samma vad som hände, kvinnan gjorde så för att jävlas med mannen, vilket drabbade barnen.

Jag vet inte varför han inte fick lån, men 2,5 mille kan vara ganska mycket när man är ensam. Och han jobbade ju för sig själv hemma på gården. Inkomsterna kanske var låga. Ingen aning.
    Kvinnan gjorde helt rätt, ja förutom att slå honom på käften då kanske. Fast det förtjänade han också enligt mig.

Barnen bör inte bli speciellt lidande om föräldrarna har 2,5 millar var. Det kommer man hyfsat långt med.

Dem jag tycker synd om i den här historian är hans föräldrar. De borde skrivit det som enskild egendom.
  • Anonym (Kladdkaka)
    Anonym (Jisses) skrev 2017-07-16 21:22:04 följande:
    Varför tycker du inte att han har rätt att få ut mer då han har betalat mycket mer än dig? Jag förstår inte alls hur du kan leva med att knappt betala något och sen anse att du har rätt att få lika mycket som han vid en försäljning.
    Det är väl inte svårt att förstå varför man inte är beredd att betala för rum som partnerns barn ska använda?
    VARFÖR skulle man göra det?

Boendet anpassades så hans ungar skulle ha egna rum, utan dessa hade man helt enkelt delat rakt av.

Varför ska man betala för andras ungar?
  • Anonym (Kladdkaka)
    Ess skrev 2017-07-17 07:51:59 följande:
    Precis.

För min del hade vi kunnat skippa rum åt dem, skulle jag sen betala för att de kom hit......

Aldrig!!
    Jag håller med, har liknande erfarenhet men mitt ex var inte lika medgörlig.
    Jäklar som vi grälade om det... men jag vann.
Svar på tråden Ni som utnyttjade sambolagen.