Ni som utnyttjade sambolagen.
Anonym (Salla) skrev 2017-07-09 12:31:41 följande:
Du, jag vet att inte måste bodela, så du behöver inte dra det igen.I det fallet jag skissade upp så anser nog kvinnan att hon har rätt att få dela på lägenheten om de separerar. Dessutom har hon lagen med sig. Och jag tror få skulle anse henne girig. Ja, du då.
Oj, vilka fördomar du har. Jag är lyckligt gift sedan 25 år, har aldrig bodelat, så sitt inte ens och antyd att jag skulle vara en girig människa när du inte vet något om mig. Till skillnad från dig så kan jag resonera om saker som inte berör mig, och sätta mig in i hur andra har det.
Däremot framstår du som väldigt bitter...
Vi är olika personer du och jag, jag ser helst ett samhälle där uprsprungliga avtal gäller, och där ingen ska kunna göra anspråk på din egendom bara för att dom flyttade med in, hellre ha ett omvänt att ansvar att det är upp till sambo att skriva samboegendom, om man nu inte var med och skrev på köpeavtalet. men det är tydligen för svårt för vissa, därför behövs lagen att reglera något som borde reglerats av 2 parter.
Om du tycker att det är bittert så får du gärna tycka det.
Jag har inga problem att resonera och sätta mig in, men det innebär inte att jag måste vara för lagen.