Inlägg från: Anonym (Fläck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fläck)

Saknar pigment "down under"

Jag har nu senaste tiden upptäckt en "fläck" som blivit större o större. Kan väl säga att fläcken är på ollonet och själva fläcken är snarare att jag saknar pigment där och det är ljus rosa. Storleken på fläcken är som en tredjedel av en enkrona.

Jag skulle tro att det någon form av skada i huden efter för mycket "lena handen". Nu har jag inte hållit på ett tag så själva fläcken har inte blivit större iaf dock verkar inte pigmenten komma tillbaka eller läka. Är det någon hon annat som sett eller har samma problem?

Känns ju lite pinsamt när man ska träffa någon för det ser väl snarare ut som någon könssjukdom eller typ hudsjukdom som denna

xn--fdelsemrken-r8a1u.se

• Svar på tråden Saknar pigment "down under"
  • Anonym (Fläck)

Så ser det typ ut fast i mycket mindre skala då. Iofs att det är på ollonet så tror jag det är en hudskada för mycket lena handen eller för hårt. Frågan är då hur återställer man pigmentet.
  • Anonym (Fläck)

Men att få vitiligo precis där man drar tralla måste ändå vara osannolikt. Låt säga att du drar tralla med lena höger och får då fläckar på höger sida, vad är oddset att det skulle vara vitiligo och att dessa dykt upp på just höger sida och inget annat ställe på kroppen?.

Svar på tråden Saknar pigment "down under"